Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 21 jun 2012.

1. Gawgizz

Gawgizz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei p20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei p20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10
    Övrigt:
    Nvidia Shield v2
    Konstigt, hittar oändligt med folk som det inte funkar för, så det är ju inte bara jag.
    Jag har tele2, spelar det någon roll tror ni? Har svårt att se att de skulle branda bort det..

2. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det är ju det operatörerna gör? Läste nån artikel att nån svensk operatör skulle förhindra tethering eftersom dom ville sälja mobila bredband typ..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Kör själv med just Tele2. :)

4. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Testa att slänga in en icke-brandad mjukvara? Fungerar det då så bör felet ligga i mjukvaran.

5. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hittade ännu en irriterande bugg igår. Efter att ha kopplat in laddaren så låste jag upp telefonen. Jag höll då telefonen lite vinklat och då roterade hela hemskärmen till landscape. Lite märkligt eftersom jag har automatisk rotering avstäng. Spelade ingen roll hur jag försökte ändra i inställningarna, skärmen roterade ändå.

Att just hemskärmen roterade är lite konstigt då den normalt aldrig ska roteras oavsett inställningarna. Tvingades till slut starta om telefonen och efter det så var allt som vanligt igen.

När det gäller skärmrotation så har jag vid flera gånger även lyckats få låsskärmen att hamna på fel håll. Det problemet fanns redan på gamla Xperia Arc med GB och finns kvar på Xperia S med ICS.

Last edited: 16 jul 2012
  6. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Det problemet dök upp för mig igår. Jag höll mobilen på sidan för att ta foton, går ur kameraappen och kom till hemskärmen i landskapsläge. Tog och höll mobilen i porträttläge och den bytte vy. Vände mobilen igen och då gick den tillbaka i landskapsläge igen. Och Sony har inte den funktionen och jag lyckas inte återskapa det igen.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

7. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det går att återskap genom att stoppa i laddaren, då roterar den till landscape av någon märklig anledning. Upptäckte samma sak igår också..

GMY

8. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Finns det någon som har 3's mjukvara för 2.3.7 någonstans? Funderar på att nergradera för att får t ex MMS att funka som det ska igen, och att musiken skall sluta hacka när man rör sig i luren.

9. Antdroid

Antdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12
    Övrigt:
    Acer Chromebook R13
    Vet inte om det beror på ICS men telefonen har blivit lite långsam ibland. Om jag byter vy till hemmaskärmarna hinner inte ikonerna tex ladda upp som som gjorde förut. Utan nu blir dom är dom genomskinliga och tar nån sekund innan dom visas upp. Sen har den hängt sig några ggr och man har varit tvungen att vänta nån kvart innan skiten släpper..

10. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Trots att min SXS har dubbla kärnor så har jag problem med att musiken hackar när jag försöker surfa samtidigt. Kan inte minnas att jag hade detta problemet på min Xperia Arc trots att den har betydligt klenare hårdvara. Dessutom så verkar vissa applikationer, t.ex. Chrome, ta så mycket minne att musikappen (stock) stängs ner om man kör den i bakgrunden vid surfning.

Sedan har vi problemet med volyminställningarna som bara blir mer och mer ologiskt för varje version av Android. Alla som kör Android vet att telefonen kan starta om precis när som helst. Problemet är bara att vissa volyminställningar tycks automatiskt ställas till max efter en omstart. Lagom kul att vakna av ett alarm som säkert även väckte mina grannar. Däremot får jag inget larm när batteriet håller på att ta slut. Istället vaknar man med en död telefon bredvid sig.

Last edited: 21 jul 2012
  11. Antdroid

Antdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12
    Övrigt:
    Acer Chromebook R13
    När jag sitter med luren så släpar den efter på allt..._

12. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Skulle tro att jag har rätt i mitt kommande påstående. Problemen beror inte på en för klen hårdvara. Det är mjukvaran som är problemet. Du sa det själv innan:
    "Kan inte minnas att jag hade detta problemet på min Xperia Arc trots att den har klenare hårdvara."

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

13. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det måste vara något med mjukvaran.. Med min Xperia S kunde jag inte göra något alls så fort jag laddade ned torrents, den blev helt obrukbar så fort jag kom upp i hastigheter över ca 200kb/sek.. surfa och spela musik gick sådär, den blev lite segare men inget som störde..

Med min Galaxy S3 kan jag ladda ned torrents i 700kb/sek och utan problem använda luren.. Jag märker inte av att telefonen på något sätt blir långsam..
    Musik och surfa går alldeles utmärkt osv.

Måste nästan vara Sonys misslyckade mjukvara, för så jäkla mkt bättre är väl inte SGS3 hårdvarumässigt? :/

14. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

15. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Aha, kanske är hårdvaru-relaterat då? För allt känns lite snabbare på min SGS3a nämligen, det lagg som uppstod ibland i menyer och så finns inte på min SGS3a..

Tänkte att det berodde på att Samsung slipat lite längre tid på ICS. Min Xperia S fick ju nyss ICS liksom. Kanske blir bättre?

16. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tror jag absolut att det blir. Sony behöver lite mer tid att jobba med ICS bara. Det är ett stort steg mellan 2.3 och 4.0, och jag vet inte någon tillverkare som klarat det smärtfritt. Om några uppdateringar lär det nog se bättre ut.

Sonys nuvarande gingerbreadversion är ju till exempel väldigt polerad, medan jag vill minnas att det var en hel del problem med 2011-telefonerna i början.

17. Puggen

Puggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Min Xperia S har under senare tid börjat hänga sig. Om man tex spelar musik i Spotify samt surfar el annat samtidigt och är snabb så hänger mjukvaran inte med. Skärmen hänger sig och musiken hackar. Kör reset på mobilen då. Inget annat funkar. Händer flera ggr i veckan :mad:

18. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Som sagt SGS3 kan man inte riktigt jämföra. Den har 3, eller är det fyra kärnor? Xperia S har ju bara 2. Men ändå, med GB 2.3.7 funkade luren bättre så det är nog inte hårdvaran i sig som är problemet utan mjukvaran som du ändå först var inne på. ICS har varit problematiskt för alla tillverkare verkar det som. En orsak till att det tog lång tid att få ut ICS överhuvudtaget.

19. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har bytt från en sxs till en sgs3 och ics fungerar mycket bättre på sgs3. Om det beror på hårdvaran eller mjukvaran vet jag inte men skillnad är det. Däremot tyckte jag sgs2 med ics fungerade mycket sämre än sxs med ics. Vet inte hur den fungerar nu men har läst att det kommit mindre uppdateringar även till den efter att jag gjort mig av med min.
    Det mest troliga är nog att det kommer rättningar gällande ics till sxs inom kort, då blir nog även sxs bra.
    Fast bäst flyt har jag nog i min Desire S med 2.3.5. Jäklar vad smidig den är överallt i scrollningen och skärmbyten osv. Den kommer jag INTE uppgradera till 4.0.X

Skickat från Tapatalk 2

20. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag kan tycka att det har gått ett tag sen vi alla började säga att en uppdatering bör komma inom det närmsta. Men än så länge har vi inte sett/hört något om detta påstående direkt. Eller har vi det? Dvs. i andra länder?

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)