Ok, mina första tankar om uppgraderingen är mycket positiv. Den är snabb, flyter på bra. När det gäller funktioner så har jag inte hunnit kolla så mycket på t ex face unlock o s v.
Några negativa saker som jag däremot märkt, är precis som någon annan var inne på "Walkmanspelaren". Den är fortfarande mycket bra, och cool effekt med bakgrundseffekterna man kan använda vid spelning. Försämring tycker jag det är att Sony tagit bort funktionen för att klicka på låttitel eller artisten i spelaren för att få fram alla dennes låtar eller album. Så den är helt klart inte lika smart som tidigare. Så om någon skulle kunna portera den gamla spelaren, så hade jag helt klart valt den över walkmanspelaren. Jag hoppas däremot att Sony kanske fixar till denna funktion igen.
En till negativ sak är att även med Xperia S så slutade helt enkelt LiveDock att fungera som den ska. De snabb-kommandon och andra funktioner funkar inte alls längre. Det är helt enkelt inte längre möjligt att skriva texter med å ä ö alls (eller andra tecken som används av turkar, eller fransmän o s v) Så det som händer med b la Xperia arc S hände även här. Med GB var mobilen helt kompatibel med denna pryl. OM jag hittar mitt kvitto så skall jag jäkla ha pengarna tillbaka. För detta är INTE ok. Betalade trots allt ca 400 för den.
HDMI signalen funkar inte överhuvudtaget gentemot min gamla tv, så hoppas den funkar bättre med en nyare. Vilket det borde göra. Men som sagt, eftersom Livedocken numera är kass, så har ju HDMI-funktionen lite spelat ut sin roll. Finns ju ingen mening.
Just det, har haft en tendense till hack, när man spelar musik via BT, så hoppas inte detta är ett problem som är på väg tillbaka.
Jag hoppas att det är något som Sony kommer att försöka lösa snarast, annars verka det vara en bra uppgradering.
Last edited: Jun 27, 2012