Om appen redan är uppdaterad måste man avinstallera uppdateringen. Gör det och sedan kommer knappen inaktivera att dyka upp. Detta gäller för alla fabriksinstallerade appar som någon gång uppdaterats.
Blir ingen ICS för desire S enligt HTC support efter att ha varit i kontakt med dem idag. Vill man installera ICS får man ta det via HTC dev fast då ryker garantin vilket jag ej går med på. Kommer att skicka in telefonen då den tappar kontakt med mitt MW1 headset.
Ok, om det stämmer så har jag/vi blivit grundlurad/e. Köpte min Desire S så sent som nu i våras i tron att den skulle få både ICS o Sense 4. Hade aldrig köpt den annars nämligen. Om jag nu blir snuvad på allt så är detta min sista HTC. Jädra skojare som lovar uppdateringar som aldrig blir av, detta är tom värre än LG (som till slut uppdaterat många telefoner efter klagomål). Jag är skitförbannad
ja det är dåligt. men å andra sidan så är jag inte förvånad. nästa lur blir en nexus, det är nog så nära en "uppdateringsgaranti" man kan komma tyvärr. kan dock rekommendera att trycka in ics från htc dev. det fungerar utmärkt för mig.
Sense 4 var kanske att hoppas lite för mycket på då man ganska enkelt kunde räkna ut att de ville ha det som ett försäljningsargument för deras nya One-serie (vilket man kan förstå, även fast det hade vart trevligt för mig som konsument att få ta del av det också). ICS däremot har vi blivit lovade ända sedan det utannonserades för något år sedan och... ja, på HTC's egna lilla vis kan man ju säga att vi fått det också. Har redan sagt det ett par gånger i tråden men - nästa telefon blir inte en HTC.
Är swedroid sena eller har dom fått ny information.. "officiell "? https://swedroid.se/htc-desire-s-far-officiell-android-4-0-uppdatering-behover-installeras-manuellt/ EDIT: ser nu ju att det står ”på egen risk” Sent from Tapatalk
Hej, är det någon av er som uppdaterat som haft problem med att pwoerknappen inte fungerar och att skärmsläckningen låser sig ibland efter samtal (alltså att det inte går att "väcka" telefonen igen). Finns flera trådar om det här på forumet. Jag har dessa problem och undrar om det löser sig med en uppdatering, annars tror jag inte jag orkar rensa hela telefonen. Vore alltså jättesnällt om någon med erfarenheter kunde rapportera. tack på förhand
Jag får icke denna uppdatering att fungera. Vad jag ser så har telefonen rätt bootloader osv... under uppdateringen så får jag error. Bootloadern verkar fungera..."sending" står det. Därefter "signature... bla bla" och därefter error. Wrong image eller liknande. Ut med batteriet och sen funkar det som vanligt. Inget har försvunnit. Jag har återställt telefonen till fabriksåterställningarna. Telefonen är S-On...kollade enligt anvisningarna på forumet. Vad göra? Edit: Min bootloader var upplåst. Fick låsa den och sen gick det!
Historien upprepar sig alltså, minns när jag satt och svor över min Desire som inte fick GB. Och nu ska de släppa ännu en Desire ... envis som en åsna My Nexus tapatalked!
När jag var inne och hämtade RUU filen så insåg jag att även min frus Rhyme kan uppdateras på detta sätt. Men till den finns även en CRC fil för EU marknaden. Någon som vet om jag bör installera även den? På samma sätt som RUU-filen?
Även jag blev lite fundersam över detta med att garantin inte skulle gälla på en officiell uppdatering. Mailade HTC oxh fick nedan svar. Så om man vill verkar det vara OK, tråkigt bara att man får olika svar från leverantören