Har inte hört något nytt. Då vi DS-ägare är i 3:e vågen och 2:a vågen inte ens kommit än tror jag det dröjer ett par månader innan vi får oss lite glassmacka i luren.
Alltså, vad händer? April var det någon som nämnde. Med andra ord skall man inte tro på lösa rykten förän HTC själva talar om ett lanseringsdatum/period. Nåväl. Jag klarar mig ändå, men det är trist när rykten som florerar visar sig vara inget annat än rykten.
För den som vill följa uppgraderingsprocessen finns följande blogginlägg från HTC: http://blog.htc.com/2012/03/ics/ Det har inte hänt något sen slutet av mars vilket är lite tråkigt.
Vi får nog vänta minst till efter sommaren. Men idag fick jag iaf en 3,59 mb stor uppdatering där stod mail uppdate.
Ok, skall kolla den när jag åter har WiFi. Annars är jag lite skeptisk och misstänksam till ICS på Desire S. Känns som den kommer tröga ner telefonen en hel del, men jag kanske har fel?
Desire S borde klara sig skapligt bra med ICS i och med att den har 768 MB RAM - inte bara 512 MB som många andra liknande telefoner. Både grundsystemet och många appar verkar behöva mer RAM i ICS.
Den borde ju funka rätt hyffsat iom att de verkar släppa Desire C med ICS som heller inte har någon imponerade hårdvara.
Jo, det är officiellt. Men den kommer efter sommaren antagligen. Efter sommaren kommer också Android 5. Vilket kommer preinstallerat på ett antal Nexus-lurar. Då är det ändå dags att byta ut min 1½ år gamla Desire S. Den är redan rätt slö och seg. Så i höst blir det en splirrans ny Nexus med Android 5 (jelly bean). Då är Desire S och ICS hopplöst sega och oaktuella.