Den fanns uppe en tid hos HTC, det är därifrån filen kommer. Denna uppdatering kommer inte ota, har det sagts från HTC, eftersom den gör någon form av ändring i partitionerna i telefonens lagringsutrymme.
Hur kommer det sig att den inte finns hos HTC längre? O vad partitionerar den om? Kan den sabba något? /Jocce
Den gör en factory reset på telefonen bara (tar bort allt som finns på tfn). Allt du har på minneskortet finns kvar. Så den sabbar dina nuvarande inställningar samt det du sparat på den. Varför den togs bort har de inte svarat på och de kommer nog aldrig att göra det. De har de ju inte varit så pigga på att ge ut information om denna eller andra HTC uppdareringar
Mycket måste jag säga. Slängde in Apex på en gång och flytet är betydligt bättre än innan. Det är en smula förvirrande eftersom inställningar inte är där man är van och så"där men annars är jag mycket nöjd med allt utom en liten detalj. Sense har en utmärkt låsskärm där man kunde peta in appar som man vill komma åt från låsskärmen. Nu kan jag inte längre välja vilka appar som ska få genvägar. Jag menar; jag använder nästan inget som är stock men det är bara stockappar på låsskärmen.
Jo - de appar som ligger i dockan i Sense är också dem som hamnar på genvägarna på låsskärmen. Använder du en annan launcher (Apex) skulle jag gissa på att inställningen hänger kvar från Sense ändå.
Gå in på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1857478 Ladda ner den bifogade filen, RUU_saga_ics och så vidare Installera HTC Sync på din dator om du inte har gjort det Koppla telefonen till datorn med USB-kabeln Välj HTC Sync Kör filen som du laddade ner i #2 Vänta Njut av ICS på din Desire S Jag vill minnas att det inte var svårare än så. Tänk bara på att telefonen nollställs så alla inställningar, appar, sms och liknande är borta.
Det låter ju inte så komplicerat. :-) Kan det vara en idé att göra en återställning av luren innan man gör allt detta?
Det behövs inte då den raderar allt på tfn vid uppgraderingen,så se till att ta backup på det du vill ha kvar. All data på minneskortet kommer dock att vara kvar.
Torrentlänk till uppdateringsfilen Så slipper ni leta i xda-forumet. Det var verkligen inte komplicerat att installera. Bara att följa instruktionerna. Sedan kan det väl alltid gå åt skogen ändå...
Vill bara säga att det jag var livrädd för att uppdatera då jag aldrig gjort något liknande och inte kände att det var värt det ifall det skulle gå fel i processen, men det var otroligt lätt och jag har verkligen svårt att se hur man skulle kunna göra fel.. instruktionerna är idiotsäkra! dock så kan det väl säkert gå åt helvete på något sätt ändå men det gick bra för mig och jag är seriöst asnöjd med uppdateringen (än så länge heeehe.)
Har planer på att flasha in CM10 sen när den är släppt i stabil version. Sense 3.6 är fint men fortfarande rätt tungdrivet och hackigt enligt mig själv.
Om man installerar denna uppdatering, gäller garantin fortfarande då? Edit: Svarar på min egen fråga. Enligt HTCs support så NOPE, garantin gäller inte då den kommer från Dev. Däremot så håller dom på att testa ICS på Desire S bland annat, och kommer inom ett par veckor meddela om det blir en officiell uppdatering eller inte. /Jocce
håller med dig gällande sense. dock var min telefon kalaströg redan innan uppdateringen så det kunde nog inte bli så mycket sämre haha!
Den fil som det pratas om i denna tråd ÄR den officiella uppdateringen - den låg ute hos HTC under delar av en dag men drogs sedan tillbaks.
Stämmer bra, men den låg via HTC Dev, dvs inte deras vanliga "uppdateringssida", därav gäller inte garantin... /Jocce