Du måste ta i åtanke att det finns en godkännandeprocess från operatörernas sida. Att den snabbt kommer ut i USA är att det finns kanske 3-4 operatörer (om ens det som håller xoom i sitt sortiment). I europa är det 3-4 operatörer i varje land som ska godkänna (motorola har inte gjort skillnad på UK och Svensk t.ex. som jag förstått det) Så blir en hel del operatörer som ska säga sitt innan den släpps.
Jag fattar inte. Varför är xoom mindre benägen att bli brickad än SGS2? Är det något inbyggt anti-brick skydd eller vadå?
Skumt egentligen, Motorola Xoom är vanilla som du säger borde inte de då gå snabbare å få ut ICS till den? Rätta mig om jag har fel men är de inte bara drivrutiner och eventuella boot-anpassningar?
Någon med EU Xoom som testat: [ROM][Nightly][ICS] Team Eos European 3G (GSM) Nightlies (umts_everest/MZ601) @ http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459641 ? Ny inom Androidgenren, men tordes inte den där fungera för oss som inte orkar vänta? Senaste buildsen verkar jäkligt stabila av det som går att utläsa?
Bra Motorola, dom är tydliga med vad som gäller i alla fall Då är det ju bara att roota för er med 3G Komiskt att dom inte änns har påbörjat utvecklingen av 3G versionen, men å andra sidan när dom väl gör det så lär det ju gå snabbt, det är väl bara att ta WiFi versionen och lägga till 3G stöd typ?
MOTOROLA XOOM WiFi + 3G Asia Pacific, EMEA and LATAM Evaluation & Planning Further details to follow. --- EMEA? Antar att det står för Europa eller? Aja hur som helst bra att vi har en rom som är minst lika stabil som stock ICS Edit: nvm det står för Europe, Middle-East, Africa Jedi du kanske missade det här "in planning" fast de står ju inget datum
Men så står det inte alls. Titta igen, Europa ligger endast i planeringsstadiet. Det du läste var väl för USA Sen står det inte April, och det står inte början av Q2 utan att utrullningen börjar i Q2, alltså inte samma sak.
Va? Vad jag läste är att just nu är i utvecklings fasen och att rollouts börjar i Q2 alltså. April är den första månaden i Q2. När Motorola lovade ICS till USA i Q1 började de rollouts i Januari och det står i tabellen att de gjorde. Jag skickade en fråga på deras FB-sida och svaret var "soon, have some patience"
Va? Var står Q2? Vad är din källa, du hänvisar till tabellen, men det står inte Q2 vad jag kan se, raden som gäller Svenska 3G enheter är längst ner, av den texten där så kan det lika gärna vara Q3 eller Q4 om man har otur. Har du någon annan info, KÄLLA! facebook? Länka, just nu kan du lika gärna vara någon som spekulerar eller trollar (som många andra, därav, källa) Utrullning sker inte till samtliga enheter samtidigt då servrarna skulle överbelastas, därav att utrullningen (USA enheter) börjar någon gång i Q2 (April, Maj, Juni) och när dom skriver att utrullningen börjar i Q2 (alltså inte början av Q2) då kan utrullningen börja i Juni för att fortsätta under Q3 innan alla enheter fått uppdateringen. Att en annan uppdatering som skulle komma Q1 råkade komma den första månaden i kvartalet gör absolut inte att en annan uppdatering måste komma första månaden i ett annat kvartal. Så innan du uppvisar en källa så ser jag ditt uttalande om april som privata spekulationer.