ROM: ICS rollout börjar

Discussion in 'Xperia P' started by trollfager, Aug 17, 2012.

1. clarken

clarken Teen Droid Medlem

Telefon:
    Samsung S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S22+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Prime
    En annan sak jag saknar är att man förr kunde trycka på meny när man kollade i galleriet direkt efter man fotat tex kunde man välja dela med och sedan tex whatsapp.

Nu är det sjukt omständigt att skicka bilder. Gör jag fel?

Edit: hittade, man tryckte på bilden. Tänk vad lätt!

Last edited: Sep 1, 2012
  2. Jelzin

Jelzin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har i dagarna beställt en Xperia P. Tröttnade på min Ray som börjar bli ordentligt seg, och dessutom har Xperia P kommer ner till ett vettigt pris nu.

En fråga till er som är nuvarande ägare av telefonen. Bör jag direkt från start uppdatera telefonen till ICS?

Skälet till att jag är fundersam är att jag tycker min Ray blev aningen sämre när jag uppdaterade. De känns som att Sony Ericssons UX ovanpå GB var riktigt smidigt och optimerat. Å andra sidan har ju Xperia P en klart bättre hårdvara än Ray:en.

Så vad säger ni, är det värt att uppgradera direkt när jag får den i handen?

3. trollfager

trollfager Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker absolut att du skall uppdatera till ICS. Jag använde min XP ett par månader innan ICS släpptes och tycker att det mesta fungerar bättre efteråt (är dock ingen "gamer" så den delen har jag inte så mycket att säga om). Men tänk på att köra en "full" installation och inte bara uppgradering, verkar fungera bättre då (göres via repair i PCC eller via SUS).

Jelzin likes this.
  4. Jelzin

Jelzin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svaret!

Vad menar du med "full installation?

5. trollfager

trollfager Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

När man kopplar in telefonen via PCC så kommer du få meddelande att det finns en uppdatering och då kommer den uppdatera och behålla gamla inställningar tex sms etc. Men om du väljer att göra en repair i stället så kommer den tanka hem hela installationen och då får man en fräsch installation (rensar dock sms, kontakter etc). Samma sak om du gör det via SUS applikationen.http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

6. Jelzin

Jelzin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

I mitt fall kommer det inte vara något problem då telefonen förhoppningsvis är "ren" från fabrik. Men tack ändå, jag ska se om jag kan styra upp det när jag får den.