Problem: ICS syndromet...

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av DalaRille, 15 maj 2012.

1. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Säger som Faux .. Not all chips are created equal ...

kan va något minnesfel på din lur eller liknande.

testa o klocka ner o testa.

Har inte haft ett enda problem med stock ICS
    Dock saknar ja vissa funktioner så jag kör custom rom o kernel nu

2. mogge

mogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, jag ska skicka in min oxå. Som den beter sej nu är det inte acceptabelt.

Jag får obehagliga flashbacks av detta. För lite mer än ett år sen var jag på väg att köpa en LG O2x, så jag "hängde" en del i den delen av forumet då. Då var det många som hade exakt samma problem med sina lurar, och lika många som inte hade några problem alls. Vilket mer eller mindre delade in dem i två läger, med samma typ av onödiga påhopp som vi har sett i den här tråden.

Hursomhelst, så avstod jag från att köpa en LG, och köpte en Sensation istället. Vilket jag inte ångrade en sekund, fram till ICS uppgraderingen. Den har fungerat klockrent sen den dagen jag köpte den, ända fram tills jag uppdaterade den med ICS. Ångrar nu att jag inte väntade längre med att uppgradera, utan hoppade på tåget direkt när det gick. :(

Kan tillägga att jag aldrig har rootat eller överklockat luren.

Last edited: 18 maj 2012
  3. mogge

mogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Några minuter efter att jag skrev ovanstående så plockade jag ur Anker batteriet som jag köpte i höstas, och stoppade i orginalbatteriet igen. Har inte haft en omstart sedan dess.

4. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    När jag läst inlägg i xda-forumet så verkar det som om en hel del som har problem med omstarter har ett dåligt batteri. Mitt Anker från slutet av augusti hålller fint ännu, men du kanske använder din lur hårdare än vad jag gör. Skönt att du hittade orsaken i alla fall,

Batteribyte är kanske något vi får räkna med på smartphones. Jag har ingen erfarenhet från tidigare, kom direkt från en nokia, men det vore intressant att höra om detta är något som är vanligt när det gäller smartphones? Det är ju i så fall något att fundera över när det gäller lurar där man inte kan byta batteri, som tex HOX.

5. Gubbar

Gubbar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick problem med omstarter för någon vecka sedan när jag hade originalbatteriet men nu har jag bytt till ett Anker och inte haft någora fler problem. Det känns onekligen som om batterierna börjar bli dåliga för många nu och att det är dem som är orsaken till problemen.

6. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Har också problem med omstarter och misstänker att dåligt batteri är boven. Felen inträffar alltid på eftermiddagen när batterinivån börjar bli låg.
    Funderar på att köpa ett anker batteri på ebay, är batterierna för 200kr "äkta"? Tycker det låter lite väl billigt.

7. cmannen

cmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 8
    Platta:
    iPad Air2
    Jag tror absolut de är äkta, inhandlade själv ett för ett par veckor sedan och det fungerar kanon, stor skillnad mot original. Jag köpte från Ebay : http://www.ebay.com/itm/330614237272#ht_2689wt_1413
    Tror att jag betalade runt 170 kr inklusive frakt och denna laddaren som jag tänkte kunde vara bra att ha om man vill ladda 2 batterier.

Jag kan till 100% rekommendera det.

8. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag köpte mitt billigt från ebay, fick det nånstans kring aug-sept och det har funkat kanon hela tiden och gör så fortfarande. Vet förstås inte om det är samma säljare, så det går ju inte att garantera något, men jag ansåg då att det var värt att chansa för det priset. Anker har fått bra kritik även på xda-forumet.

9. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Har äntligen fått hem mitt nya batteri. Inte en omstart hittills, peppar peppar. Före bytet kunde jag ha 10 omstarter per dag. Snacka om att jag är nöjd.

10. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Rätt kul att folk Bitchar om ics när de är batteriet de e vel på .... the irony

11. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Få se. Flashning hos deltaservice, byte av flexkort hos anovo och likt förbaskat så hackar musiken ibland, vibrationsfeedback från noll till 2 sek. Upp till 6-7 sek innan skärmen tändsafrån idle, svajig WiFi, brutal strömflrbrukning i vänteläget och vid inaktiv, musikspelare som helt tappar ljudet och omstart krävs, sms som inte kommer fram, hysterisk ljussensor, ja listan är rätt duger och det finns garanterat saker jag inte upptäckt som potentiella problem ned vt och gps. Och allt detta på en telefon som var perfekt med 2.3.... Suck. BTW så kör jag stock batteri.