Fråga: Ics till Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Prelow, 9 jan 2012.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 470
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Troligtvis så kommer TouchWiz inte vara så förändrat, men det jag syftar på när jag säger att den kanske är ändrat är hur tex menyn med widgetarna ser ut. Om de bygger vidare på samma sätt som i vanilla ICS.

Jag tror ingenting, jag spekulerar bara. Ni kan mycket väl ha rätt i det ni säger. Det återstår att se. Självklart kommer TouchWiz finnas kvar, men frågan jag kommer låta vara obesvarad tills något läck från Samsung är om TouchWiz kommer se EXAKT lika dant ut med ICS eller med vissa små justeringnar.

2. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det man hoppas på är ju också det perfekta flytet i gränssnittet, men det känns som att Android har svårt att prestera fullt ut där.

3. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Som några är inne på så kan man med all säkerhet säga att TW blir kvar fullt ut och ser väldigt likt ut. Finns ännu inga ICS firmwares från Samsung till Noten men det har läckt en hel del till S2:an.
    Antar att dom går samma väg på Noten som på S2:an och där är gränssnittet sig väldigt likt med knappt märkbara skillnader i utseendet. Flytet är bättre, men S2:an flyter på utan problem med GB också.
    Noten märks det större skillnad på vilket lider lite av mängden pixlar antar jag. Finns en tidig CM9 build till Noten som jag testat och det flyter på riktigt fint på den och för mig fungerat stabilt och bra förutom vissa funktioner som inte fungerar som dom ska.

Som några nämnt får inte tillverkare skriva över orginal temat i ICS så det finns där under TW skalet och borde vara enklare för utvecklare att fixa bort TW om man vill det.

Men som sagt. TW kommer med all säkerhet vara med lika mycket i ICS som den är i GB på Noten.

Last edited: 12 jan 2012
    snowsnake gillar detta.
  4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ha ha... Ni förstår nog vad jag menar, trots er respektingivande ålder. ;)

5. enmil

enmil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hoppas hårdvaruaccelerationen fixar till flytet :)