ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 okt 2011.

1. jonas9000

jonas9000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Frågan är vilket som kommer först ICS eller HC 3.2 ?? Nollor !!

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Hehe, det enda de lovar är att någon av modellerna kommer få ICS första kvartalet.. :P

3. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Nu har jag inte haft android tidigare, så har aldrig uppdaterat operativsystemet. Så när den väl kommer, är det med Kies som man får göra det, antar att man får koppla den till datorn när man ska uppdatera.

4. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Bra sagt! Varför ska jag lita på Samsung? Vad talar egentligen FÖR att 4.0 kommer så snart, eller att det kommer år 2012 överhuvudtaget? Kan inte Samsung få loss 3.2 innan årsskiftet så är förtroendet sedan länge avverkat.

Jag blir förbannad på Samsung och förbannad på alla som försvarar skiten. Ge mig uppdateringar eller tydlig information om NÄR och OM så ska jag sluta gnälla.

Viktors gillar detta.
  5. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

3.2 har släppts - men den har inte rullats ut i Sverige än. Dock i ett stort antal andra länder.

6. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Man köper väl ändå en produkt som den är. En sak om uppdateringar utlovas vid köpetillfället men annars så ska man väl bara vara glad att man får dem? Själv så har jag hela tiden räknat med ICS iom att 18-månaders uppdaterings-"garantin" som Google initierat men den säger inget om hur lång tid det får ta. De flesta konsumenterna vill inte ha nåt halvkasst hopkok över natten bara för att några skriker och lever om att de vill vill vill. De flesta vill ha ordentligt skriven och beprövad mjukvara som ger dem en god användarupplevelse, så ska det komma en uppdatering måste den överträffa vad de redan har - inte bara erbjuda en ny siffra.

I ärlighetens namn - behövs en uppdatering? Jag vill ha den såpass gärna att jag är redo att flasha en custom rom för att få den tidigare, men måste jag ha den för att min enhet ska fungera tillfredställande? Nej.

7. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag ger dig rätt i det mesta här, men det behövs en uppdatering. Helt klart. Problemet är ju att vi som köpt plattan vill ha en surfupplevelse som är lika bra som den på en ipad (t.ex). Tja, det kan hända att vi lurat oss själva, men ändå.

Jag tycker trots allt att det är ett märkligt beteende av ett multinationellt företag att ha en okunnig kundtjänst som knappt vet om att plattan existerar...Är det denna företagskultur jag investerat mina pengar i? Jag avskyr verkligen den monokultur som skapats inom Apple, men ringer jag deras support så har de faktiskt hört talas om nåde ipad 1 och 2. Crazy, eller hur?

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Hehe, ja, det kan jag inte annat än hålla med dig om! Överlag så brukar jag hålla mig ifrån kundtjänst hos de flesta företag och när jag kontaktar dem så är det ofta skriftligt så att de får en chans att kolla upp saker och ge mig relevanta svar.

9. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Nu var det länge sen jag var inne på forumet och tittade, men hur ser det ut med filstödet i ICS? Hårdvaruaccelerationen kommer ju blir bättre i och med ICS, och därför borde den klara av (hårdvarumässigt) mer.
    Som det är nu drar jag mig för att titta på filmer med Taben, det är så omständigt att dra in en film helt enkelt!

10. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Offtopic rensat. Försök vara trevliga mot varandra tack! Nu är det ju jul så håll emot :)

Ziq och Dahliz91 gillar detta.
  11. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

jollelund gillar detta.
  12. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    Fick den inte att fungera på 3G versionen vad gör jag för fel:S?

13. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Gäller en annan surfplatta från Samsung men tycker det kan vara värt andå att läsa.
    Stämmer rätt bra att Samsung är duktiga på hårdvaran men skiter i vad som händer efter produkten lämnat fabriken.

Samsung skulle kunna bli riktigt stora och populära om de satsade mer på att följa upp och ge support för sålda enheter och att de skrotar Touchwiz.

Nedan kopierat från The Verge
    If Samsung doesn't care about customers, how can it hope to keep them? | The Verge

"Earlier today, Samsung revealed that it won't update the Galaxy S, its most successful smartphone to date, to the latest version of Android. You might shrug and dismiss that as just more evidence of Android's inherent fragmentation or the need for buyers to beware, but I take grave issue with it. This is a decision based not on technical constraints, as Samsung would have you believe, but on hubris.

Consider, firstly, that the Galaxy S sold 10 million units within its first seven months on the market and was recently nudging up against the 20 million mark. It wasn't merely Samsung's flagship phone for 2010, it was Android's. As if to confirm that, Google later chose the Galaxy S hardware as the base around which to build the Nexus S, its second Android showcase device. The Galaxy S was a big deal, as close to a halo Android phone as we've had prior to the grunting arrival of the Galaxy Nexus powerhouse.

It's not just ancient history, either. The Galaxy S was still the top Samsung phone you could buy in the US as recently as this September. In light of that fact, Samsung's choice not to upgrade this phone to Ice Cream Sandwich is simply unacceptable. As an owner of a Galaxy S, I would feel betrayed. As a technology journalist, I am appalled.

The Nexus S is receiving ICS over the air right now, while we've seen the hacking community install and run the new OS on older devices like Motorola's original Droid. Samsung protests that there's not enough RAM and ROM on the Galaxy S to operate Ice Cream Sandwich, but the Nexus S precedent tells me that the company could provide an unskinned build of Android 4.0 to users who'd like to upgrade their months-old phones. Unfortunately, however, Samsung doesn't seem to care. The company's failure to support its Android products stretches back to a promised Behold II update that never came, through the Fascinate that got it months late, to today's Galaxy S news.

The problem is a cultural one: Samsung considers its relationship with the consumer to be concluded the moment the sale is completed. Whereas Apple, Microsoft, and other software vendors have learned the value of supporting current users in the hope of enticing new ones, Samsung's attitude remains deeply rooted in its history as a hardware manufacturer. It sees production and R&D costs in one column and it tries to balance them against sales revenue in the other, never raising its gaze to the long-term consideration of whether anyone would come back for a repeat purchase.

People stand in line for the new iPhone because they believe Apple cares. If Samsung wants to start competing with those lines instead of just making fun of them, it had better start caring too."

14. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    okej haha:) men det står ju att den ska funka på 3G versionen:)

15. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    De gör den men du förlorar 3G funktionerna.

16. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

De som stött på problem har löst det med att installera den senaste CWM recovery.

Efter de flashat in denna ClockworkMod 5.0.2.7 så har deras installation av ICS fungerat bra.

Recovery

Last edited: 26 dec 2011
  17. pki

pki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
    La precis in [ROM][ICS 4.0][KANG]DaAwesome1's and ericj83'a CyanogenMod 9 KANG! v1.0 [LINK POSTED] - xda-developers

och ja jävlar, rent ut sagt. Plattan känns... awesome! Vilket flyt! :O

18. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    Okej jorå jag vet det men varför använda 3G funktionerna när man har en 3G mobil så man klarar sig nog:) med en SGS2:P

19. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Nu försvann tråden från xda pga att trådskaparen ville det.

Det blev för mycket tjafs om att han hade 'snott' CyanogenMods rom och inte gett dem cred.

20. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Kom det någon v2 innan den togs bort? har v1 på datorn men om kom någon v2 eller liknande är det någon som har den i så fall?

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk HD