ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 oktober 2011.

1. Mosik

Mosik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Min ICS OTA stannar på 47%, varit så i en dryga 60min nu. Kan inte heller stänga av den.

2. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Vet inte ifall du fått svar på din fråga. Men ja, du använder samma Odin-version.

3. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

En fråga.. Någon som provat olika ICS? La in den italienska stock förut och tyckte batteritiden blev bra mycket sämre. Nu kör jag Toldos JellyBeanRom och är hyfsat nöjd med batteriet. Hur är dom andra i jämförelse tro..polska,osv.. Någon som vet?

4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Har kört både Italienska, Baltiska och nu Polska men jag använder mig av A1s kernel så jag har lite svårt att ge en bra bild av batteritiden på de olika.
    Vad jag dock märkt är att den Italienska var väldigt ostabil. Jag fick en hel del skumma hängningar och systemprogram som ville ha root åtkomst. Detta är i stort sett borta på den polska.
    Känns också som att den Polska funkar bättre tillsammans med A1 kerneln.
    Den håller sig i deep sleep betydligt bättre.
    Plattan drog bland annat bara 1 % av batteriet under de 9 timmarna jag var på jobbet igår och plattan låg hemma oanvänd trotts att jag har både gmail, exchange facebook mm synkning i gång på den. Så jag känner mig nöjd.

Det jag dock märker är att plattan blir ganska seg över lag efter att ha surfat ett tag även överklockad. Verkar ha med hur mycket minne som används snarare än processorhastighet.

T4JZ0N gillar detta.
  5. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Killar, hoppa på CM10 Jelly Bean. Helt grym!

Sent from my LT18i using Tapatalk

6. Showbiz

Showbiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skulle gärna göra det, men skulle behöva lite hjälp som jag frågat om i tråden "Vilken JB-ROM kör folk? ". Svar mottages tacksamt :)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

7. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Har för mig jag har skrivit en instruktion för bara några dagar sedan., Men, men... Provar skriva igen i andra tråden...

Showbiz gillar detta.
  8. Razpootin

Razpootin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Tack för svaret!

9. Razpootin

Razpootin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Hur är egentligen stödet för 3G om man kör CM10 med P7500 plattan? Måste man sköta APN inställningar och liknande själv eller sker det automatiskt?
    Skulle gärna prova men är lite osäker innan dess.

10. Showbiz

Showbiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det funkar bra för mig, allt sker automatiskt, kör Telia. Om du använder Tapatalk–appen kan du få problem om du ska gå in på nåt forum via 3G, wifi fungerar alltid. Gå in i apn inställningarna och ta bort inställningarna för proxy och port, lämna de blanka så är du home free (glöm inte att spara apn också)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

11. Umi71

Umi71 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 9
    Jag kör nu Italienska 4.0.4 romen på min 10.1'a om jag lägger in original romen för 3.2 via Odin raderas plattan då eller behåller jag innehållet som appar etc?

12. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Eftersom du flashar in 3.2 själv så måste du gör en wipe data/factory reset innan och då raderas alla inställningar och appar. Däremot försvinner inte bilder och musik eftersom de ligger på interna SD-minnet.

Om du vill kan du ta en backup på alla appar samt app-inställningar med hjälp av t.ex. titanium backup. Då kan du efter att du flashat in 3.2 återställa dem.

När man går från olika versioner 3.x till 4.x måste du göra en full wipe, om du däremot uppgraderar från 4.0.3 till 4.0.4 så behöver du i regel inte göra en full wipe utan det brukar räcka med wipe cache och wipe dalvik cache.

13. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

Måste och måste... Jag gjorde ingen wipe, har alla appar kvar från 3.2 och det tickar på utmärkt för mig. Men den baltiska versionen fungerar bättre än den italienska för mig. Gjorde ingen wipe när jag bytte från den italienska till den baltiska heller.
    Men åh andra sidan kanske jag bara har haft extrem tur, det kanske kan bli problem om man inte rensar först..

14. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Jag har gjort på samma sätt som mbs och har inga problem heller.
    Uppgraderade från 3.2-> den italienska utan någon fullwipe. Tog bara och wipade cache och dalvik. När jag sedan kört "uppgradering" till först Baltiska och sedan Polska har jag även där bara tagit Cache och Dalvik och allt lirar finfint.

Har man problem är dock en fullwipe en bra grej att testa givetvis.

Nedgradering så som från 4 -> 3 är dock nästan alltid ett måste med fullwipe då många program annars kommer strula.

Last edited: 24 oktober 2012
  15. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Anledningen till att man bör/måste göra en wipe när man går från en grundversion till en annan är att ganska många systemfiler ändras vilket kan skapa problem. Må vara att ni nu lyckades utan, men de allra flesta får problem som enkelt löses med med full wipe.

Inom samma version dvs. från 4.0.3 till 4.0.4 eller mellan olika nationella 4.0.4 behövs i regel, som ni båda är inne på, inte en full wipe, däremot en wipe cache och dalvik cache.

Eller med andra ord: Om man flashar en 4.0.4 över en 3.2 utan att göra en full wipe och sedan undrar varför plattan inte fungerar som den skall. Då behöver man inte undra så mycket. :)

Last edited: 24 oktober 2012
  16. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

Jag må väll vara dum jag, men jag har inte gjort någon wipe alls. Men det fungerar bra ändå för mig (eller vänta, chrome kraschar i och för sig när jag ska kopiera text).
    Fast nu blir man ju sugen på att testa med wipe, tänk om plattan skulle bli bättre än bäst?

17. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Chrome kraschar inte för mig. :-) Men just dylika problem, fc, är typiska för när man inte har kört wipe.

Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean

18. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vad är skillnaden mellan dessa tre olika wipes och hur gör man dem? Full wipe gissar jag är att gå in på inställningar och göra en fabriksåterställning? Men de andra två, wipe cache och wipe dalvik cache?

19. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

osdpanthers gillar detta.
  20. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Sitter med italienska 4.04. Skiljer det mycket mellan den och tex den polska? Tycker att italienversionen är lite sisådär. Är den polska (eller någon annan) bättre?

Den nordiska versionen verkar ju dröja tyvärr, eller vet någon när den kommer?

/Mange