ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 oktober 2011.

1. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Vad jag förstått är den polska bättre. Den italienska kom ut först och det har tydligen gjorts en del förbättringar i den polska.

Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean

2. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har inte svenska OTA kommit än ?

3. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Inte till 7500an vad jag vet. Däremot har väl 7510an fått ICS.

4. Frispel

Frispel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ha ha vad händer? Fortfarande ingen ICS? snart rootar ja skiten o ger till ungarna o köper en ny Sony eller Asus istället, Samsung nej tack!

5. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Eller så gör du som oss andra och lägger en en rom själv. Finns bra instruktioner här på forumet sedan någon vecka tillbaka.

Last edited: 14 november 2012
  6. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Eller så kanske Samsung kan leverera en update. JB är ute och vi väntar på ICS. Jag är själv inget freak av att alltid ha senaste. Men 4. är ju grym skillnad tbh.

7. mazex

mazex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller med, jag vet inte hur många gånger jag kollat denna tråd i väntan på ICS till 7500:an. Tröttnade förra veckan och följde Bjarnes eminenta tråd om hur man tar sig från stock till pershots CM 10 Jelly Bean (4.1.2).

Det tog en halvtimme och jag kan inte förstå varför jag inte gjort det innan. Plattan är som ny, och drar dessutom mycket mindre batteri. Rekommenderas starkt.

/mazex

8. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Visst kan man tycka att de borde bli bättre på att uppdatera sina enheter, men nu är det ingen nyhet att Samsung suger på detta. Det lärde jag mig med min Galaxy S för över två år sedan, köper ändå Samsungs produkter pga av deras hårdvara, mjukvaran fixar andra.

9. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Hur ligger det till med de ROMs som finns ute, tex CM10. Är det stabila och fungerar bra utan hängningar osv?

10. kroffe

kroffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ställde en fråga och så hittade jag själv svaret precis efter!

Last edited: 14 november 2012
  11. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

I jämförelse med det som kom på plattan då jag köpte den HC 3.2 är den rena drömmen med CM10 som finns ute nu, även om den har någon mindre bugg.

Till det jag använder taben till: Slösurfar, kollar mail, FB, twittrar, läser och skriver på diverse forum, spelar Ruzzle och dylikt har jag inga som helst problem, har inte haft en hängning med senaste CM10-versionerna vad jag kan komma ihåg. Med HC3.2 var plattan däremot en mardröm med diverse lagg och hängningar.

12. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Absolut. Men normalanvändaren förstår nog inte hur man skall göra. Skulle tippa att ca 2-3 % gör som du. ;)

13. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Hade inte detta forum, och XDA, funnits då jag köpte min SGS hade jag förmodligen kastat den i väggen. Men sedan blev det en riktigt bra telefon. :)

14. kulaki0

kulaki0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte OTA till p7500??

15. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Nej ingen svensk OTA ännu.

16. Baarra

Baarra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fyfan, Samsung är ju ett jävla skämt.

17. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande. Jag undrar om de helt enkelt glömt bort oss.

18. kroffe

kroffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Javisst är det sorgligt. Jag såg ovanstående på det allra första inlägget i denna tråd. En månad till så kommer vi in i första kvartalet ett år senare!

Jag har tidigare försökt få uppdateringen och den laddades ner, men jag lät den inte installera sig eftersom det stod då att det var 3.2. Någon som vet vad som är rätt och fel här? Jag vågar mig inte på hela processen med rommar och det som hör till eftersom jag inte känner att jag fattar exakt vad man gör.

Vad jag förstår så har inte 7500 fått uppdateringen än. Men som jag tolkar tidigare inlägg så kanske 7510 WiFi-modellen fått via OTA. Är det någon som kan bekräfta det?

19. _chrille_

_chrille_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag har för mig att det var så. Jag ringde samsung häromdagen och spydde galla över dem... Det patetiska svaret jag fick var att det var preliminärt ics 4 e kvartalet med bemärkning på att det inte alls är säkert!!

Med den tid det har tagit borde det vara JB!

Jag försökte även ge "tabben" ;) ett betyg på deras hemsida tidigare men det föl tydligen inte samsung i smaken... så den blev aldrig publicerad...

20. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Det är fortfarande så att GT-P7500 har fått ICS. Det finns mängder av romar som är officiella, som har det svenska språket med och är stabila och betydligt bättre än 3.2 att hämta från www.sammobile.com/firmware.
    Jag har kört den Polska och tyckte den var helt ok. (Den blev bra mycket bättre efter att ha lagt på A1 kernel, i klass med CM10 4.1.2 som beskrivs i en annan tråd förutom de specifika jb programmen då, men det är överkurs och behövs inte for att ändå få en betydligt bättre platta än med 3.2)
    Så vill man installera en fullt fungerande ICS så är det bara att ta hem Odin och exempelvis den Polska romen och köra.

Ja den Specifika OTA:n för Nordiska Plattor har inte kommit men det betyder inte att det inte finns andra att använda som är fullt fungerande.