Alltså har dom släppt ICS till alla transformer eller är det bara ni som köpt från utlandet som fått uppdateringen än?
Och folk skrev att det tog sån tid för att de skulle fixa massa buggar. Jo tjenare. Random omstarter och låsningar klassar jag som ganska grova buggar...
Hm, inte? Det verkar i alla fall på forumet som att folk som fabriksåterställt inte får så många konstiga buggar. Nåja, nu var det ju inte så att ASUS höll inne på uppdateringen för att fixa buggar. De hade uppdateringen klar att rullas ut i mitten av Januari och det enda som hänt sen dess är att Google suttit och godkänt uppdateringen.
Finns det något enkelt sätt att wipa cache på utan att vara rootad eller ha cwm inlagd? Det enda jag hittar i "recoverymenyn" är cold boot och wipe data... vill helst inte blåsa hela plattan igen...
de finns ju någon form av "asus backup" för data och appar... Någon som vet vad den gör mer exakt ?? har nämligen oxså fått lustiga batteridrains å flimmer på min platta.. funderar på å göra en recovery, men de e ju segt å tappa allt på plattan..
Jag fick till slut fabriksåterställa min också. Random omstarter och battery drain. Men nu är den felfri!
Ja alla genvägar och sånt som du har på din homescreen försvinner och ser ut som google har lagt in i förväg, men apparna och widgets och data finns kvar som vanligt i din platta, men skulle rekommendera dig att göra en total återställning för annars kan det uppkomma massvis fel som är rejält störande, samt segare annars
Den sparar en backupfil av appdata om du vill. Jag sparade undan allt mitt innan jag fabriksåterställde igår. Men jag har ett tips angående det. Backupfilen lägger sig på "SD-card" på plattan och detta utrymmet raderas när man gör en fabriksåterställning. Så hela backupen blir liksom bättre om man sparar undan filen någon annanstans. Jag gjorde inte det...
aj va surt... :/ ja la min i dropboxen å sedan förde ja över den till fasta burken.. så de får la bli att göra en återställning.. men vad menar du med en "total återställning" ?? är väll bara att köra den vanliga systemåterställningen i inställningarna ?
Jag antar att det finns alternativ för det i asus sync, har aldrig installerat det.. Men om det inte finns - Har du ett micro sd kort liggandes?
Då är lättare än att skiva bröd.. http://db.tt/RvU2MBse Följ uppdateringsmanualen från länken ovan... jag vet inte hur hemma du är på detta så därför länkar jag den. Kortfattat så är det inte värre än att packa upp filen på kortet och plugga in det när plattan är på... men läs så du inte missar något och se till att ha plattan laddad. *edit - och rätt zipfil... kolla manualen. Säg till när du har laddat ner eller läst pdf filen så jag kan radera den
Hade problem med random omstarter första dagarna, men har inte märkt mycket sen dess. Däremot så blir batteriet drainat på måfå, ibland kan den förbruka ett par procent idle i en dag och en dag senare kan batteriet vara helt dött från att ha varit på över 80 procent, detta utan att jag ens rört plattan mellan de två dagarna. Någon som har lösning på detta som INTE involverar factory reset?