Diskussion: ICS till Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 17 mar 2012.

1. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hellre defekt mjukvara än defekt hårdvara, som i fallet med HTC One X och Xperia S.

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vet du ens vad du pratar om? Vilken telefon äger du? Jag jag hade en htc one x innan min Xperia s och den var inte lika snabb och stabil i mjukvaran på något sätt. Största fördelen med ics enligt mig är multitaskingen. En nackdel som både one x, one s och galaxy nexus är drabbade av är den skärm baserade meny knappen många appar i ics har fast utvecklare har inte kommit så långt ännu så man får en stor list i nederkant på telefonen i många som minskar stor yta på skärmen. Vissa appar har det inte sedan finns det vissa som kör både och som är helt meningslöst. Ta en titt tillbaka på dator os för att jämföra. När Windows vista kom var det långt ifrån bra samma sak för Apple med Mac os fast det var klart bättre men lion var inte lika snabbt, stabilt och säkert som snow leopard som var versionen innan. Senaste, nytt är inte alltid bäst. Det tar tid för det är så mycket runt om

Sent from my Xperia s using tapatalk 2

3. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag körde ett antal olika ICS baserade rommar på min SGS2, dock aldrig original från Samsung. Kan säga att jag absolut föredrar ICS över GB, men tycker faktiskt att Sony gjort ett bra jobb med GB i Xs. Så jag tvekar inte en sekund på att ICS kommer bli bra, när den väl kommer.

Sen om Sony skulle börjat uppgradera 2012 års linje hade alla de som sitter med 2011 års modeller gnällt för att de borde ha först. Det går helt enkelt inte att få alla nöjda. I annat fall skulle de ju fått hålla kvar uppgraderingarna tills dess att alla modeller är klara och sedan skicka ut, men då hade väl alla gnällt istället för det hade tagit längre tid..

4. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sålänge det finns saker folk kan gnälla på kommer de göra det, spelar ingen roll i detta fallet att Sony gick ut med att mobilen skulle komma utan ICS och skulle komma Q2/maj/juni.

5. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Precis! Det kan ju inte komma som en chock att ICS kommer komma i slutet av Q2 för Sony Xperia S..
    I-DI-O-TER!

6. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Onödigt att kalla folk idioter. Att Xperia S kom med Gingerbread var alla införstådda med, men det var inte förrän 30 mars som Sony gick ut med informationen om att ICS skulle komma i slutet på Q2, alltså ca 2 veckor efter att telefonen släpptes. Notera också meningen we will get back with more detailed information on timing over the next weeks. 1,5 månad senare har de inte återkommit med utlovad information.

Jag är inte speciellt intresserad av ICS för egen del, men jag skulle vilja ha en riktig telefon att testa ICS-anpssning av mina appar på. Min fru har en Arc S, men hon vill inte att jag uppgraderar den:-).

7. esrange

esrange Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ICS sägs hjälpa telefoner som SXS med skärmen och liknande och göra den bättre enligt folk som jobbar inom branschen och pratat med Sonys support på annat sätt än vi kan (läs: säljare på större kedjor). HTC One X är för tillfället ett skämt, de flesta säljare jag pratat med som kan det de säljer avråder från att köpa den för tillfället just för att den har ICS men det är så oerhört mycket strul med den och prestandan är inte vad man förväntar sig just för att ICS buggar på den fyrkärninga processorn men HTC jobbar på det och har jobbat på det sen den släpptes.

Förstår inte varför folk ska klaga på att en telefon släpps med en äldre version av Android, tror ni att det tar en vecka att utveckla en telefon eller? Eller en vecka att bygga en ny version av Android för en plattform? Det tar år att ta fram en telefon och månader att bygga Android för plattformen, testa igenom det så att det fungerar som det ska, bygga om UX så det fungerar rätt och så vidare, det är inte något litet hemmagjort spel vi pratar om här utan ett operativsystem för mobiltelefoner med källkod på flera hundra tusen rader (om inte över en miljon rader idag). Allt ska testas och då inte bara att Kalle ringer Gösta utan att Kalle ringer Gösta samtidigt som Gösta pratar med Agnes och att Agnes sen ringer Kalle när han samtidigt ringer Gösta och så vidare in absurdum.

8. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det som är problemet med hur Android är uppbyggt. Tillverkarna får ingen tid att arbeta innan dom förväntas uppgradera.
    Den där testningen höll jag på med innan. Riktigt tråkig och hyffsat meningslös för hittade man väll något fel så ansågs det för osannolikt att det skulle hända så det fixades inte
    Sent from my LT26i using Tapatalk 2

9. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har aldrig förstått klagomålen på Xperia S om att den inte har ICS, varför fokusera på versionsnummer och inte på hur den faktiskt fungerar rent programvarumässigt? Visst är det kul att testa nya saker och versioner, men GB-versionen i Xperia S är rapp, funktionsrik och stabil, åtminstone i min lur.

Varför inte fokusera på slutresultatet vid användandet istället för sifferkombinationen i versionsnumret?

silverkillen, Concha och peter1904 gillar detta.
  10. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Helt rätt! Håller med om det mesta men den är knappast mer funktionsrikt än en stock GB.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

11. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Fick just en uppdatering utav Smart Tags appen, står att den nu stödjer ICS :) Är dock inte helt säker på om den hade stöd för detta innan.

12. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Mmm, den uppdateringen kom 27 april:-)

13. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Jag är seg jag!

Skrivet på min Xperia S

14. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Sådär, nu är vi tillbaka till det ordinarie tidsschemat, senare delen av Q2, vilket innebär slutet av juni:

http://www.xperiablog.net/2012/05/21/xperia-s-android-4-0-update-now-pegged-for-latter-part-of-q2/

Vill trycka lite extra på detta innan folk hetsar upp sig:
    "Before anyone lets of steam in the comments that the update has been delayed and Sony sucks etc, it is worth reminding people that the late Q2 timescale was always the one communicated. It is just unfortunate that a support person gave us all hope that it may come earlier, but it is an honest mistake anyone can make."

15. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vi får se om 3 ändrar sina uppgifter för står hos dem fortfarande att Xperia S skall få sin V24.

16. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Hoppas det du säger stämmer om ICS, har ju sett ganska mycket missnöje här på Swedroids forum om uppdatering till ICS.

17. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Men har det verkligen varit mycket missnöje kring Sonys ICS? Det är väl ändå HTC och Samsung som fått den kritiken?

Sent from my wifes old iPhone 3GS (waiting for Xperia S) using Tapatalk

18. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Intressant frågeställning. Swedroid borde kanske skriva en artikel på detta när väl alla har släppt ICS 4.0 till de lurar som skall ha saken och se hur det ligger till?

19. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Du har rätt Henrik, det har inte varit mycket missnöje kring Ics till sony-modellerna. Men jag är ändå osäker eftersom xperia s skiljer en del i hårdvara jämfört med 2011-modellerna.

20. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det tycker jag verkligen att dom borde, Sony får för lite cred för sin finfina mjukvara tyvärr. Istället hyllas Samsung och HTC av hårdvaru-torskar som bara ser till specs och inte användarvänlighet. Vad har man för nytta av fyrtioelva kärnor och sexhundratjugo gigbyte RAM med en skit-mjukvara? Man vinner benchmarks, men inte mer än så..

Sent from my old iPhone 3GS

Jockemelen och dragontrumpetare gillar detta.