Visst, du har säkert rätt i att Johan kanske inte har detta uppdrag, och möjligen har andra saker att göra. Men nu är det ju faktiskt nästan ett faktum att Sonys kunder inte kan uppgradera via officiella kanaler. Visst ja kan ladda ner ftp-filen och flasha in den via inofficiell kanal, men vad händer då med t ex garantier om något skulle gå fel? OCh tror du inte folk hade blivit mindre irriterade och kanske mer förstående om de faktiskt fick en förklaring varför uppgraderingen verka lysa med sin frånvaro? De kan nå många fler av sina kunder via sin blogg, sin egna hemsida, sitt egna forum och förstås när man ringer deras kundtjänst. Hade helt klart gjort saken bättre. Folk blir irriterade och arga när man inte vet vad som händer. Ett bra och enkelt sätt att informera om något. För den information som de tidigare gått ut med verkar ju inte stämma.
Hur många här i detta forum har lyckats ladda ner sin uppgradering via officiell kanal genom att veta sitt SI-nummer? Tror inte det är speciellt många. Jag är inte irriterad för att uppgraderingen inte dykt upp för den kommer när den kommer, men jag är helt klart irriterad på att ingen vet något? Jag hade ärligt talat acceptera förklaringen "att servrarna har lagt av, vi försöker fixa detta och hoppas på en lösning snart". Men istället får man höra en massa olika versioner på vad som är problemet. Det hade varit mycket bättre om Sony gått ut och berättat om något gått fel, för det har ju uppenbart blivit något fel. Eller tror inte du det?
Last edited: 25 juni 2012