Diskussion: ICS till Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 17 mars 2012.

1. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

För det första så hoppas jag du är mer mogen än ett dagisbarn och inser att det inte handlar om att djävlas....

Sedan så är det väl f-n så mycket bättre att skicka ut det i omgångar än allt på en gång om någonting skulle visa sig vara fel. En annan tillverkare(ingen nämnd ingem glömd) gjorde ju den dundertabben för inte allt för länge sedan och fick dra tillbaka uppdateringen men då hade många redan fått en telefon som blev total fuckad.

Men mår du bättre av att hata så får du väl fortsätta med det. Men ett tips är att ta en valium, gå och lägg dig och så skall du se att det är bättre imorgon.

Skickat från min Xperia P

2. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Wipe är väl bättre att göra efter uppgradering?

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

De har sagt Q2 och det är fortfarande Q2, väl?

4. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ermh ja.

Sent from my LT26i using Tapatalk 2

5. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hehe, förstår din irritation. Men som Chompiz säger, de försöker lätta på det lite försiktigt. Men jag tror faktiskt att något är fel. Det kommer troligen fixa sig. Det är som sagt väldigt få som lyckats uppgradera Xperia S den officiella vägen. Du är inte ensam. Men jag kan hålla med om att Sony inte gjort detta riktigt bra. Men månaden är inte slut, de kommer troligen fixa vad för fel som de har, och du har säkert ICS i luren innan veckan är slut. :) GB funkar ju trots allt bra.

Rätt, men de har ju redan släppt mjukvaran i omgångar. Det var ju därför en del av Si-numrena dök upp i torsdag förra veckan, och de nästa i denna vecka. Problemet är nog något annat. Något måste ha gått fel. För som jag skrev till Galaxy verkade många redan i förra vecka inte kunna ladda ner uppgraderingen, och nu på måndag forsätter detta problem. Och Sony skriver på sidan att när Si-numret finns i listan så finns uppgraderingen också. Man får väl tro på det, tycker ja. Jag undrar om Sony har upptäckt att det är problem, hoppas de löser problemet.

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Ska vi ta upp lite citat från 2.1uppdateringen till x10 när du var i full fart? :) :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

HenrikLundqvist gillar detta.
  7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hahahaha... den va bra. :) Men du kanske har lite Inside information över svårigheterna att uppgradera. Hört något?

8. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Haha touche!
    Har lärt mig att det inte lönar sig att smutskasta hit och dit för en liten uppdatering, vilket tråkigt nog inte alla har.. :-) Bättre att vänta, tillslut får man den.

Sent from my Xperia™ S with Tapatalk 2

Last edited: 26 juni 2012
  9. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Klart jag vet att dom inte jävlas men det har varit ena irritationsmomentet efter den andra med denna mobil så detta hjälper inte heller. Först fick 2011 års lurar för att de "ville säkerställa" stabiliteten för nyare lurar, och nu är det en helt annan trams. Den första korta listan, den som kom 21:a kunde jag gå med på men nu är det bara löjligt.. Kolla på den långa listan.. Vad hjälper det? Aja får se vad som händer idag. Man undrar hur många på Sony som jobbar med det här och hur kompetenta de är eftersom det tagit 9 mån och fixa ICS. Tacka vet jag utvecklarna på xda som gör sånt på nolltid utan alla hjälpmedel till hands.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

10. wrongturn

wrongturn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trist när sånt här händer! Först besvikelsen förra veckan och sen det här. Vore bra om vi fick klara besked idag för nu spekuleras det otroligt mycket från alla håll.

Att Sony skulle ha dragit tillbaka uppdateringen har jag svårt att tro eftersom det inte verkar vara så mycket klagomål på CH utgåvan. Ok, har inte lusläst allt på nätet men det är mitt intryck.

Att det skulle vara serverfel kan vara troligt. Funkar det att uppdatera arc s till ICS eller stopp där med?

Eller är sanningen att det inte finns några mer färdiga batchar? I så fall var det otroligt korkat att lägga upp på bloggen.

Hoppas att det kommer besked idag så vi vet vad som gäller.

11. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag har iallafall, fått det bekräftat. Sony har tekniska problem med servrarna och vissa SI-nummer. Det är som sagt ett fåtal som lyckas ta sig igenom och uppgradera. Det var våran alldeles egna Sony Support Johan som bekräftade detta. Han hälsar föresten. Passade på å maila honom på Sony egna forum. Teknikerna verka inte ha lyckats hitta felet än, iallafall.

Klistrar in hans svar här under. :)

Robban1 och wrongturn gillar detta.
  12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Haha, klart att de gör saker på nolltid. De har ju inga certifieringar att göra överhuvudtaget. Sony hade säkert kunnat gjort sin klar på nolltid, om de inte behövt certifiera BT, WI-Fi, samtalsfunktioner och andan patenterad teknik samt godkännande av myndigheter. Detta behöver alltså inte XDA-utvecklarna göra. Men håller med dig på ett sätt. Men sanningen är ju faktiskt att Sony hade en fungerande ROM redan i Janurari-februari, du mins väl alfa och beta-romerna? Så om certifieringsprocessen kunde kortas ner, så kunde ju tiden gått ner betydligt vid utvecklingen. Vi får hoppas på att upphovsrättsregler och patentregler ändras till det bättre i framtiden, men just nu finns det ju inte mycket som talar för en sådan sak.

13. wrongturn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då hoppas vi att det löser sig idag! :teeth:

14. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Och det ska ta 8-9 mån?! För ett gigantiskt tillverkare som Sony? Pleaaaaaase!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Last edited: 26 juni 2012
  15. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, det kan säkert ta 8-9 månader. De förhandlar ju för helskotta. Tar nog inte en dag.

16. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Inom loppet av 1,5 månad certifierades inte mindre än 5st olika firmware för XperiaS så 8-9mån för drivrutin testing etc!? Nja!! Sen är Sony´s UX inte den mest avancerade att integrera med android.. förutom Timescape och nån bloat till så är det är rätt basic. Men men..

17. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Du får inte glömma att myndigheterna i varje land skall godkänna mjukvaran och telefonen också, och sedan skall operatörerna testa den i sina nät. Och det finns många operatörer då. :) Det är det som tar tid.

18. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Uppenbarligen.

19. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Antingen det, eller så tycker Sony att det är ett roligt socialt experiment att se hur de mest extrema användarna som hänger i forum och hårdbevakar releasen, ska reagera :cool:

Skämt åsido, det är nog en extremt liten del av Xperia S-användarna som är särskilt brydda om de får ICS typ, den här veckan eller nästa vecka.

20. wrongturn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tidigare under mina försök att uppdatera så får jag bara upp att jag har den senaste mjukvaran. Nu får jag upp server not accessible, please try again later. Hur har det sett ut för er?

Äh, nu får jag upp att jag har senaste igen.