Diskussion: ICS till Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 17 mars 2012.

1. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jo, det är precis vad jag önskar att ICS ska hjälpa upp lite. Hårdvarumässigt slår ju Xperia S:en iPhone 4S:en på flera punkter, t.o.m iPhone-ägarnas tunga argument om retinaskärmens fina skärpa får stå tillbaka när man bokstavligt talat förförs av Xperia S:ens skärm.
    Men surfandet glider ju som smör på iPhone 4S, den öppnar inte websidorna snabbare eller renderar dem snabbare, men flytet är ju betydligt mjukare och det blir inga hack när man scrollar sig fram över websidorna.

Kan Sony lyckas behålla allt det goda med nuvarande GB-version i Xperia S:en och samtidigt dra nytta av de nya fördelarna ICS erbjuder kan det bli riktigt bra.
    Men samtidigt kan jag inte låta bli att bli lite skrämd av SGS2 och HTC Sensation-ägarnas missnöje över ics. På SGS2-forumet här så har de ju haft omröstning om nöjet över uppdateringen, och nästan 40% har röstat att de är missnöjda :eek:
    https://swedroid.se/forum/poll.php?do=showresults&pollid=364

Det är enligt min åsikt ett nära nog skrämmande dåligt betyg till Samsung.
    Ok, det är omöjligt att göra alla människor glada när man släpper uppdateringar, men 40% missnöje?
    Det gjorde faktiskt att jag känner lite osäkerhet om jag ska uppdatera när de släpper ICS till min Xperia S.

2. Arabaldo

Arabaldo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, chromecast (gen1)
  3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

I slutändan verkar Sony ändå ha gjort rätt i att förklara vilka utmaningar ICS innebär istället för att låtsas som om det regnar samt att man aktivt måste välja om man vill ha ICS eller ej istället för att få en automatisk uppdatering.

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Hur kommer det sig att ICS är så pass krävande/utmanande!? är det pga att de bakat in Tablet och Phone i ett o samma kanske?

5. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Japp. För övrigt, testa Opera Mini Next för en episkt smooth webläsare tills vidare, om du inte har gjort det :)

6. X-Future

X-Future Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Efter att ha uppdaterat min hustrus Arc S till ICS kan jag konstatera att Sony lagt in mycket av det som där kommer med ICS redan i 2.3.7!!
    Visst en del har blivit bättre/snyggare men ändå känns skillnaden inte så enormt stor längre...
    Som helhet måste jag därmed säga att åter har Sony (Ericsson) gjort ett bra arbete med upplevelsen och inte bara brytt sig om Android-versionen - som en del här på forumet ser som enda nyckeln "till lycka" ;-)

8. Fnatte79

Fnatte79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus 6T McLaren

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T McLaren
    Inga mer rykten som florerar angående uppdateringen till ICS?
    Tänkte väl mest på när den kan vara här, brukar ju alltid vara någon som hört/läst något, länge sen man hörde något ju. Alltid nån som har något nytt annars ju. He He.

9. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sålänge den inte blivit certifierad här : http://www.ptcrb.com/vendor/complete/view_complete_request_guest.cfm?modelid=20799 så får du nog vänta ett tag till.

10. Fnatte79

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus 6T McLaren

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T McLaren
  11. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    ICS kommer troligen i slutet av månaden eller början av Juni, så de har ett tag till på sig. Men var det inte ett rykte som gått på XDA som sade sig att utvecklingsarbetet hos Sony uppenbart gått väldigt bra, så att de faktiskt ligger före i planerad tid och den kanske kan dyka upp fortare än vad som tidigare sagts?

12. Fnatte79

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus 6T McLaren

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T McLaren
    Om så är fallet är det ju guld.
    Kanske var lättare att skriva koden till den nya kernelen, kanske inte blev lika mycket egna anpassningar liksom. Som ni hör är jag inte helt insatt i hur det fungerar men en tanke... :)

13. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jo, men jag är väldigt osäker på det jag sa, för jag kan minnas fel. Är gammal nu förtiden... bara 36 å ibland sviker minnet. haha. Nä, men det är möjligt att det med stor möjliget är i slutet av maj den då dyker upp om rykten jag är osäker på om jag hört, skulle stämma.

14. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Folk borde sluta hypa ICS så mycket, vi har en extremt bra och stabil Gingerbread version som inte går att få bättre, visst ICS har en del fina nyheter, men också problem, vissa appar/spel kommer inte funka, gpu accelering kommer med stor säkerhet minska batteritiden. Förövrigt de som följer XDA forumet, så finns det 2 officella meddelanden som säger slutet av maj.

15. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Håller med, körde ICS på min tidigare sgs2 och det är en fröjd att vara tillbaka med 2.3.7 istället. Tycker det mesta fungerar bättre nu och saknar egentligen ingenting. Flytet i sxs är mycket bättre än i sgs2 med ICS. Kommer inte vara först med att uppgradera min sxs utan kommer nog avvakta ett tag för att se vad andra tycker innan jag uppdaterar.

Skickat från Tapatalk 2

16. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Har ju i och för sig inte hypat ICS, eller? Jag informerade bara om vad jag hade hört? Jag överlever helt klart med min GB, men jag har ju också kört en ICS version, så i sig har jag redan känt på hypen, och gillat den. Vi får se om Xperia NXT-series versionen håller upp till de gamla UX-versionerna. :)

17. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Om jag minns rätt så skulle SXS få ICS slutet av Q2.
    Det var den vanliga Arcen och dom andra mobilerna som skulle få ICS "late May/early June".
    Så, slutet av juni kommer ICS till SXS enligt det gamla påståendet.

Dock så hoppas jag inte på detta B-)

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

18. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nej nej, arc S, ray och neo V fick sin i slutet av mars början av april . Resten av 2011 skulle få sin april/ maj och Xperia S maj/ juni. Men gick nu och kollade tres hemsida som hittills stämt bra överens med Sonys släpp och där har de ändrat släpet för de 2011 lurar som finns kvar. Play får t ex ingen uppgradering alls, vilket varit utlovat tidigare. Xperia S kommer hos tre v24. Så med andra ord verkar de ha flyttat fram släppet något

Skickat via tapatalk från min fina Xperia S

Last edited: 9 maj 2012
  19. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Ska leta fram min källa.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

20. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

"... Finally, with regards to our all new Sony Xperia S, which will be upgraded to Android 4.0 starting from the later part of the second quarter, we will get back with more detailed information on timing over the next weeks."

http://blogs.sonymobile.com/products/2012/03/30/the-vans-around-the-corner-android-4-0-ice-cream-sandwich-software-upgrade-coming-to-2011-xperia-smartphones-starting-from-mid-april/

Så, när jag läste det så tolkade jag det som slutet av Q2, men det är lite grovt tolkat av mig.
    Lutar mer åt att den släpps tidigaste efter halva Q2, dvs. 15 maj :).