Jo, det är precis vad jag önskar att ICS ska hjälpa upp lite. Hårdvarumässigt slår ju Xperia S:en iPhone 4S:en på flera punkter, t.o.m iPhone-ägarnas tunga argument om retinaskärmens fina skärpa får stå tillbaka när man bokstavligt talat förförs av Xperia S:ens skärm.
Men surfandet glider ju som smör på iPhone 4S, den öppnar inte websidorna snabbare eller renderar dem snabbare, men flytet är ju betydligt mjukare och det blir inga hack när man scrollar sig fram över websidorna.
Kan Sony lyckas behålla allt det goda med nuvarande GB-version i Xperia S:en och samtidigt dra nytta av de nya fördelarna ICS erbjuder kan det bli riktigt bra.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att bli lite skrämd av SGS2 och HTC Sensation-ägarnas missnöje över ics. På SGS2-forumet här så har de ju haft omröstning om nöjet över uppdateringen, och nästan 40% har röstat att de är missnöjda
https://swedroid.se/forum/poll.php?do=showresults&pollid=364
Det är enligt min åsikt ett nära nog skrämmande dåligt betyg till Samsung.
Ok, det är omöjligt att göra alla människor glada när man släpper uppdateringar, men 40% missnöje?
Det gjorde faktiskt att jag känner lite osäkerhet om jag ska uppdatera när de släpper ICS till min Xperia S.
Click to expand...