Igår kom det hem en P9 Plus!

Diskussion i 'P9-serien' startad av pacmeyer, 9 jun 2016.

  1. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jag är rätt övertygad att de testat kameran också- minns inte att det kom fram några informationsrutor som det brukar vid första start (den kom ej återställd efter service)- så nån har förmodligen tänkt "fuq it, det var inte det den var inne för", och skickat tillbaks den som den var..
     
  2. cassis

    cassis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Måste ju fråga..
    Jag står just nu i valet och kvalet mellan P9 plus och Oneplus 3.. Du som då uppenbarligen haft båda, vilken rekommenderar du.. De saker som brukar väga tungt för mig är att den ska vara snabb, ha gott om utrymme och minne, bra kamera, och funka med stora spel..Allt det ska ju bägge dessa klara galant som jag förstått det.? Men hur stor skillnad upplever du på dem och inom vilka områden? Är någon av dem ömtåligare än den andra? Vill kunna använda den utan silkesvantar, även om jag hittills aldrig spräckt någon av mina lurar eller fått störande repor.. Hur ser det ut med uppdateringar? Supporten är väl vad jag förstått inte så bra på Oneplus, men hur är det med Huawei? Eller är det olika beroende på återförsäljare? Ursäkta bombandet med frågor [emoji23][emoji4]
     
  3. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Kort svar år att de är likvärdiga. MEN, OP3 har enligt mig bättre kamera och fungerar bättre för spel/grafik. Uppdateringar är svårt att säga, huawei är rätt bra, OP i början på deras mobiler. Tålighet är nog lika, upplevt OP som i handhavandet mer robust dock. Mycket för mig som avgjorde var dels UI, jag gillar faktiskt emui och känslan i handen, gillar p9+ platta baksida och att den är mycket mindre hal än OP. I flyt är de typ likvärdiga, men jag tror faktiskt p9+ vinner i vissa speed-runs på Youtube.
    Fråga mer om jag missat nått:)!
     
    cassis gillar detta.
  4. cassis

    cassis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Så både grafik och kamera är alltså bättre på OP? Skärmen på den tycks ju ha fått mycket kritik.. De dubbla kamerorna på P9+ ger alltså inte bättre resultat? Du märker inte av det högre ram minnet på OP? Har du använt dig av fingeravtrycksläsaren på dem? Ljud, både i lurar och lurens högtalare? Wifi, 4g och Bluetooth täckning och stabilitet? Batteritid?
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    P9+ är stabilare vad gäller mjukvara. Upplever ffa bluetooth som bättre på p9+. Kanske något bättre uppkopplingar i övrigt. Ljud i hörlurar kan jag inte säga något om, men p9+ har stereohägtalare som ger ganska så hyfsat ljud faktiskt.
    Ramhanteringen skulle jag säga är likvärdig om man inte är en riktig power user.
    Nej jag tycker op3n tar bättre bilder vid bra ljus. Vid sämre är de ungefär lika dåliga.
     
    cassis gillar detta.
  6. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Batteritiden är bättre på p9+. Ca 5-6 h SOT på p9, kanske 4-5 på op3
     
    cassis gillar detta.
  7. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Jo de dubbla kamerorna på P9 & Honor 8 ger bättre bilder. Det finns dåliga recensioner som påstår att de inte gör, men det är felaktigt. Även om skillnaderna är små, så finns dom där.
    Källa:
    Källa:
     
    R3b0rn och cassis gillar detta.
  8. cassis

    cassis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för bra svar, nu har jag lite funderande kvar [emoji3].. Frågar väl igen om det är något mer jag undrar över.. Just därför jag inte litar så mycket på internet recensenter, de har telefonen ett kort tag och kör den hårt då.. Men sällan de har samma input som de som faktiskt har luren till vardags [emoji3] gillade klippen här ovan dock, de visade lite mer realtid än det man vanligen ser..