Illamående av cigg..?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid119, 5 sept 2012.

1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Hur kan man vara så dum att man tror att man vet något om någon annan person och dess liv och döma den utifrån sina egna trångsynta, och uppenbarligen obildade, fördomar?

Håller du på med någon idrott? I så fall vill jag inte betala din sjukvård när du medvetet utsätter dig själv för sådant som kan skada dig.
    Dricker du alkohol? Då vill jag inte betala för din sjukvård när frivilligt utsätter din kropp för skada på det mest meningslösa och idiotiska sätt med vad som är världens farligaste, och dessutom lagliga, drog.
    Går du över gatan ibland utan att se dig för? Då vill jag inte betala....

Jag tror du förstår min poäng. Ta dina fundamentalt dumma åsikter någon annan stans.

2. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

1. Väl talat...
    2. Va?
    3. Tycker du borde ta det med din far.
    4. Nej.
    5. Faktum kvarstår att du "leechar" av dina kompisar. Inga plus i kanten här inte.

Hur gammal va du när du först fick cigg av din farsa?

Last edited: 5 sept 2012
  3. Droid119

Droid119 Guest

Tack! Asså... förklarade på 5an.. i guess. Visst borde jag.. Som sagt jag har inte modet att sluta än..

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Får man fråga hur gammal du är?

5. Droid119

Droid119 Guest

...16

6. Statsminister

Statsminister Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har aldrig hävdat att jag vet något om personens liv. Jag har bara gett min syn på hans fråga, och den står jag fast vid.

Nej, jag idrottar inte. Skulle aldrig falla mig in, dock delar jag din åsikt i detta fallet.

Ja, jag dricker alkohol i måttliga mängder. Men jag skulle sluta direkt om min kropp sa åt mig på ett eller annat sätt att det var fel. Skulle jag få lever problem skulle det vara en ganska tydlig signal för mig och jag skulle knappast rådgöra på ett forum vad det kan bero på. Samma sak om jag skulle bli så berusad att jag skulle få andra problem eller hamna i dumma situationer.

Nej, jag går inte över gatan utan att se mig om. Om jag skall vara ärlig så försöker jag undvika att röra mig en stadsterräng så gott det går, om det inte är absolut nödvändigt. Ganska knepig jämförelse från din sida dock, att jämföra ett meningslöst rökande som bara för med sig skador och onödiga kostnader med det absolut grundläggande sättet för en människa att förflytta dig på.

Nej, jag förstår inte alls din poäng. Du kan tycka att mina åsikter är fundamentala om du vill det. Som tur är har vi åsiktsfrihet i Sverige.

7. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Vill bara påpeka att det förmodligen kommer bli allt svårare att sluta ju längre detta fortlöper, klarar du inte av själv att sluta finns det folk man kan gå till - ingen kan ju tvinga dig, men jag rekommenderar att du ser över det i alla fall. :-)

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag har två frågor till dig, TS.

1. Vill du sluta röka?
    2. Om ja, hur väl vill du sluta röka?

9. Droid119

Droid119 Guest

Klart jag vill..? vill väl sluta helt i guess.. Funderar att trappa ner, jag vet inte..

10. Droid119

Droid119 Guest

jo jag vet.. :P

11. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock

Hade jag haft förmågan att kunna sätta upp långsiktiga mål så hade det givetvis blivit nåt skoj för pengarna men nu är jag så pass fattigt att det känns mer värt att göra det dagliga livet mer drägligt.

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

"I guess" fungerar inte. Du måste vara helsäker. Om du velar så är inte din viljestyrka lika hög = du kommer inte kunna sluta lika lätt.

13. Droid119

Droid119 Guest

Vet..

14. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Om du verkligen vill sluta så kan det ju inte va så jävla svårt. Säg till din farsa och dina kompisar att du ska sluta och att du inte vill att de köper fler cigaretter till dig. Problemet löst. Vill du inte sluta så fortsätt för all del.

Och sen om du slutar så kan du idiotförklara din farsa för att han gav dig från början och gör inte samma misstag med dina ungar. Vill de verkligen börja röka så får de tag på cigg iallafall, men inte fan ska man väl hjälpa dem?!

Last edited: 5 sept 2012
  15. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    För att klargöra; ett beroende ÄR ett helvete att bli av med. Men har man viljestyrka håller jag med om att man, med lite personlig fight, kan klara det.

16. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Hoppas att du TS har styrkan nog att sluta. Det finns hjälp att få.
    Kurser, hypnos, akupunktur, nikotinersättningsprodukter osv.

Besök en gamling med KOL som har ångest pga andningsproblemen så får du nog motivation.
    Min mormor hade KOL, hemsk sjukdom. Hon dog när hon var 64år. Min egna pappa dog 63år gammal pga hjärtinfarkt, han rökte från 15års åldern.

Som mamma blir man rätt upprörd när man läser att föräldrar ger sina egna barn cigg, vill man inte dem det bästa i livet?

17. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Morsan har KOL, det var en stark motivation att sluta. Eller rättare sagt röka nån social cigarett ibland. Vidare finns det ju annat man kan röka, det gör dock antagligen inte KOL och det är ju dessutom inte i samma mängder som cigaretter.

Det är få saker jag ångrar i livet, att jag började röka är en av dom.

I övrigt anser jag att man får i stort sett ha vilket bruk eller missbruk man vill så länge man själv betalar.

18. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

problemet med missbruk är att det finns en socioekonomisk aspekt, även om man finansierar själva missbruket själv, så det är inte en så enkel fråga som du vill tro.

19. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Det är klart att det finns men jag menar på en mer moralisk nivå eller vad man ska säga.

20. Droid119

Droid119 Guest

Håller på och sluta.. visst tog en cigg igår och två idag bara för känslans skull.. i övrigt lever jag på zonnic munhålespray och nicorette tuggummi 4mg..