Skall först säga att jag har ALDRIG rootat den eller hållit på med något sådant alls någonsin och jag är 100% säker på att inte min syster gjort inte det heller, så allt i mob är stock, på heder och samvete.
Köpte en S3 av min syster runt förra julen som var en mobil med föregående 3 abb och från början köpt i en 3 butik så när jag satte i mitt
Tele2/
Comviq kontantkort så ville den förstås ha "upplåsnings pin för nätverk" vilket jag fick från Samsung och den fungerade helt perfekt i ett och ett halv år.
För någon vecka sedan efter en helt vanlig omstart så krävde den plötsligt samma "upplåsnings pin för nätverk" men denna gång funkade inte koden av Samsung och enligt Samsungs tekniker som kollade signaler och ditt och datt så skulle den bara fungera. Med ett kontantkort från 3 funkade den fint visade sig men jag ville förstås ha mitt andra nummer jag använt i många år.
Lämnar i den på Samsung service i Stockholm och en timme senare får jag tillbaka den utan åtgärd:
"Tappat IMEI, mainboard defekt" nytt main 2300:-"
Nej tack sade jag och undrade hur fan den kunnat tappat sitt IMEI?! Tjejerna i disken hade aldrig hört om något liknande och stod lika frågande som jag och de sade också att det snackat med teknikerna och de hade aldrig heller varit med om något liknande.
Ok skit samma tänkte jag, kan ha den som en extra mob då. Startar upp den någon timme senare och den startar normalt men ser ej service och i flygplansläge där en omändring till ej flygläge inte spelar någon roll.
Tar en titt på IMEI och det står null/null.
VAD FAN?!
Det gjorde det inte före inlämning.
Någon som ens har en teori om hur detta kunnat ske på en stock telefon?!
Som sagt jag har aldrig rootat den eller något sådant alls någonsin.
Hur kan jag fixa detta utan att roota den eller någon box eller något?
Click to expand...