Får återkomma, inte hunnit testa så mycket, Men detta är vad jag känner just nu.
- lite "light bleed" uppe till höger och nere till vänster.
- Gulaktig ton på skärmen jämfört med Galaxy Tab. Och inte lika "fylliga" färger.
Vill minnas att jag tyckte att Xoom också hade en gulare skärm än vad Galaxy Tab har. Men Primes skärm är gulare än Xoom. Kanske blir bättre med tiden och några dagars användande.
- Inte lika känslig på touch som Galaxy Tab. Man får trycka hårdare för att få respons.
- Mjukare gång i menyer/hemskärmar/browsern. Svårt att förklara, men från A till B så går Prime rakt medans Galaxy tab går sick sack och är framme lite senare.
- Ser välbyggd ut, Men undrar hur de som bestämde placeringen av högtalaren tänkte och om de har kvar sitt jobb.
Känns lite som att gå från windows vista till W7.
Men förvänta er inga underverk bara för att den har Quadcore. Tycker fortfarande det känns som att mjukvaran/Honeycomb är det som drar ner prestandan/upplevelsen och inte hårdvaran. Speciellt i browsern hade jag förväntad mig mer.
Den är helt klart snabb, men tror och hoppas att ICS kommer erbjuda en bättre e uppleve än vad honeycomb erbjuder. Tror nästan man kan se honeycomb som en beta till ICS, Och att ICS är färdig version av HC.
Edit: Får ta tillbaka lite av kritiken av högtalarens placering.
Ljud är faktiskt bra och påverkas ytterst lite av att man har handen ivägen. Nästan så de hjälper till att rikta ljudet mot användaren. Gillar dock inte att der bara är 1 högtalare då man hör att ljudet kommer från höger sidan. Måste också säga att det märks av mindre än vad jag först trodde att det skulle göra.
Edit#2 Vibratorn är små kass. Brukar köra på haptisk feedback då jag skriver du jag gillar att få respons,distink durr vid tangent tryck.
Vibratorn på Prime ger ingen direkt feedback utan låter mest och fyller ingen funktion, så man kan lika gärna köra på knappljud aktiverat och få ett behagligare ljud än en vibratorn som lever om.
Efter en Factory Reset så tycker jag den gula tonen blev mindre, eller så har man bara börjat bli van?
Last edited: 28 december 2011