Import av Transformer Prime, Tips, Priser m.m.

Diskussion i 'ASUS' startad av jollelund, 3 dec 2011.

  1. bullas

    bullas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte bara plattan, Inget tangentbord.

    runt 5700:- landade det på hemma i sverige med allt betalt!
     
  2. DarkShadowSwE

    DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    ah, väntar nog då ja och betalar 300 mer och får ett tangentbord, :)
     
  3. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    5700 spänn..Gah snuskigt dyrt.
    Kolla precis Ebay och kom fram till att det är sjukligt dyrt att importera en.
    Allt är inte billigt att importera
     
  4. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Ja, med den svenska momsen så drar det iväg ... Det var ju en i andra tråden vars platta klarade sig igenom tullen, hans kalas gick på 3800kr. Men det är ju inget man chansar på, jag väntar på Sverige release eller ber Morsan att plocka med sig en när de åker till staterna i vår. Då kanske man kan komma undan lite billigare.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Jo de är ju det.

    Sjukt sugen på en sån här platta med tangentbord.
    Känns lite väl dyr hur som helst..
    3k med tangentbord vore ett bra pris hehe
     
  6. castel

    castel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Om man iallafall kunde boka denna leksak, så man kunde slappna av.
    Och bara vänta på att den landar på Posten :)
     
  7. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Fick min levererad idag. Köpte från Ebay för dyra pengen :)

    Att tänka på är att de som säljer på Ebay har höjt priset med ca 40-50% och de kan göra det pga att Prime är lite svår att få tag på från butik.

    Så väntar man 2 veckar så kommer priserna att ha sjunkit rätt mycket då utbudet blir större och de finns att köpa direkt från butikerna.

    Han som fick den för 3800kr köpte direkt från butik för $499 och hade turen att få ett exemplar + att slippa momsen och kom då riktigt billigt undan. Och hade han åkt på moms så hade det ändå varit i linje med vad de kommer kosta i sverige.

    Köper man från Ebay från en säljare från antingen Taiwan eller USA så får man räkna med att hosta fram mellan $675 - $750
     
    Last edited: 28 dec 2011
  8. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Vad tycker du om den då? :-)
     
  9. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Får återkomma, inte hunnit testa så mycket, Men detta är vad jag känner just nu.

    - lite "light bleed" uppe till höger och nere till vänster.
    - Gulaktig ton på skärmen jämfört med Galaxy Tab. Och inte lika "fylliga" färger.
    Vill minnas att jag tyckte att Xoom också hade en gulare skärm än vad Galaxy Tab har. Men Primes skärm är gulare än Xoom. Kanske blir bättre med tiden och några dagars användande.

    - Inte lika känslig på touch som Galaxy Tab. Man får trycka hårdare för att få respons.
    - Mjukare gång i menyer/hemskärmar/browsern. Svårt att förklara, men från A till B så går Prime rakt medans Galaxy tab går sick sack och är framme lite senare.
    - Ser välbyggd ut, Men undrar hur de som bestämde placeringen av högtalaren tänkte och om de har kvar sitt jobb.

    Känns lite som att gå från windows vista till W7.
    Men förvänta er inga underverk bara för att den har Quadcore. Tycker fortfarande det känns som att mjukvaran/Honeycomb är det som drar ner prestandan/upplevelsen och inte hårdvaran. Speciellt i browsern hade jag förväntad mig mer.

    Den är helt klart snabb, men tror och hoppas att ICS kommer erbjuda en bättre e uppleve än vad honeycomb erbjuder. Tror nästan man kan se honeycomb som en beta till ICS, Och att ICS är färdig version av HC.

    Edit: Får ta tillbaka lite av kritiken av högtalarens placering.
    Ljud är faktiskt bra och påverkas ytterst lite av att man har handen ivägen. Nästan så de hjälper till att rikta ljudet mot användaren. Gillar dock inte att der bara är 1 högtalare då man hör att ljudet kommer från höger sidan. Måste också säga att det märks av mindre än vad jag först trodde att det skulle göra.

    Edit#2 Vibratorn är små kass. Brukar köra på haptisk feedback då jag skriver du jag gillar att få respons,distink durr vid tangent tryck.
    Vibratorn på Prime ger ingen direkt feedback utan låter mest och fyller ingen funktion, så man kan lika gärna köra på knappljud aktiverat och få ett behagligare ljud än en vibratorn som lever om.

    Efter en Factory Reset så tycker jag den gula tonen blev mindre, eller så har man bara börjat bli van?
     
    Last edited: 28 dec 2011
  10. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Lite trist angående skärmen men de kanske kommer nån fix för det med lite tur
     
  11. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  12. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    På länken du postat står det ett år global garanti. Jag väntar på release i Norden, tycker prisskillnaden är för liten för att inte ha svenskt tangentbord och det är inte så viktigt att få den gråa versionen.
     
  13. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Blind man kan vara :P
    Jo, svenskt tgb kan vara skönt.
     
  14. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER


    Om ett företag säljer över en viss summa till ett annat land som tex amazon UK gör till Sverige så läggs moms på från den engelska å upp till våran.

    På ett ungefär så funkar det iaf..
    Du märker det om du lägger en vara och går till kassan och går till näst sista steget
     
  15. skallaren

    skallaren Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade tänkt att köpa denna platta i staterna och sen keyboardet i Sverige, men jag har för mig att jag sett något om att bara en viss färg kommer komma till Sverige så det vore ju surt om man köpte fel färg så att keyboard och tablett inte är samma färg. Någon som kan bekräfta detta från någon källa?

    Dessutom vet jag inte riktigt om den finns att tillgå i butik där borta, är det värt att förboka den tills man kommer dit kanske?

    Jag har sett att den finns på Best Buy och Office Depot. Men är det någon annan som har mer koll på var man kan köpa den i butik. Den finns ju på amazon men någon som vet någon mer fysisk butik som har tabletten i sitt sortiment?
     
  16. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Ang färgen så är det Champagne Gold 32GB med tangentbord som lanseras först i Sverige.

    Inlägg av Asus.Sverige
    Inlägg #2 Asus.Sverige

    På den svenska marknaden kommer plattan och tangentbords-dockan att säljas som ett paket med ett pris på cirka 6000 kronor och det är 32-gigabytesversionen av plattan som ingår. Varianten som ska säljas här kommer att ha färgen Champagne Gold, en färg som enligt Anders Haby ser ut mera som silver än guld.

    Ska du hälsa på släkt/vänner så kan du alltid köpa den nu och få den levererad dit. Av vad jag läst så verkar BB få in Primes allteftersom och verkar gå att köpa över disk om man har tur.
     
    Last edited: 7 jan 2012
  17. skallaren

    skallaren Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Får tacka för svaren, så det verkar ju alltså som att det säkraste kortet är att beställa en 32GB Champagne Gold med hemleverans för att vara på den säkra sidan. Lite surt med tanke på att den grå-lila varianten ser ju mycket fränare ut :ehm:

    Dessutom så verkar det ju på Asus Sveriges forum-inlägg att den grå-lila varianten kommer komma senare, men man vet ju inte och jag vågar inte chansa...
     
  18. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vad tycker ni. Jag har en Asus u36sd, kan Asus prime bli en ersättare till min laptop? Jag använder datorn mest åt at surfa, Office, samt film osv, är ganska sugen på denna :)
     
  19. totaltmega

    totaltmega Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Då finns den att boka på Inet hemma i sverige.
     
  20. Shark

    Shark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jeg har bestilt i Tyskland. Se evt. På billiger.de pris 638€ incl. DHL fragt. Bestilt i dag. Teknick einkaufen.
    Amethyst grey

    Sendt fra min LG-P990 med Tapatalk