Importera Kindle Paperwhite 4?

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av lebear, 7 nov 2018.

  1. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Japp, en klar förbättring mot Paperwhite 1 som jag hade innan.

    Framförallt jämnare belysning, högre upplösning och vattentät.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Varianten utan reklam går som sagt att direktbeställa till Sverige utan mailbox DE: https://www.amazon.de/dp/B07741S7Y8/?tag=oid02-21


    Köpte en i julklapp till min mor när det var Black Friday-REA på Amazon DE och kunde inte riktigt hålla mig från att jämföra den mot min 3rd gen Paperwhite. Enheten kom fram på 3 dagar (valde gratisfrakten), och levererades till mitt Postnord-ombud.

    E-ink-skärmen är ungefär densamma (300 PPI på bägge), Paperwhite 3 har en strävare yta medan glaset på Paperwhite 4 är mer glatt. Jag tror nästan jag föredrar texturen på 3;an faktiskt. Anledningen till glaset på 4:an är IP-klassningen som jag förstår det.

    PW4 har lite jämnare bakgrundsbelysning som @dhanjel@dhanjel också nämner, vilket beror på att den har en LED mer än Paperwhite 3 (och säkert fler än paperwhite 1), så fördelningen ser lite annorlunda ut, vilket ger en jämnare belysning/mindre skugga.

    Prestandan är identisk med Paperwhite 3 eftersom samma chipp/SoC används. Enheten begränsas ändå av e-inkskärmens uppdateringshastighet, så utan att den förbättras hade en ny SoC inte haft så stor betydelse misstänker jag.

    Det bästa är i mitt tycke att Paperwhite 4 är lite mindre och lättare (~30 gram mindre) än Papwerhite 3. Alltid välkommet med förbättringar på den punkten. Även batteritiden är bättre

    Överlag skulle jag inte säga att det är värt att uppgradera från Paperwhite 3 i alla fall, men i övrigt är det en riktigt bra produkt.

    Det ryktas att Amazon ev. under 2019 kan komma att släppa första e-inkskärmen med stöd för färg, och då skall jag nog uppgradera. Har femman däremot ingen uppgradering av skärmen blir det nog ingen uppgraderingen nästa år heller för min del. Är väldigt nöjd med 3:an.
     
    Last edited: 6 dec 2018
    Lindell gillar detta.