Nu är plattan framme!
Totalt 11 dagar tog det från beställning till leverans (10 för transporten). Paketet kommer i en rejält tejpad frigolitlåda (tips är att hitta kanten för locket när du öppnar och skära längst det med en kniv) och är nerskrivet i värde.
Det är en svag lampa som lyser när den är inkopplad, men den är täckt när mobilen ligger på laddning. Den verkar vara lite kinkig med hur mobilen placeras i höjdled och tricket verkar vara att man ska lägga den rätt från början och inte försöka dra den till rätt plats (då kommer den inte att ladda även om den ligger rätt) - toppen på Nexusen vara i samma höjd som toppen av plattan. Dessutom piper den (vet inte om det är plattan eller Nexusen) när den börjar ladda. Det finns även en blå lampa som blinkar vid laddning, men även den täcks av telefonen.
Det finns ett litet motstånd om du drar runt telefonen på plattan. Nu är laddaren tillräckligt stor så jag ser ingen risk att telefonen ska åka av, framför allt på platt underlag.
Om någon har tips på hur jag kan mäta laddeffekten så återkommer jag gärna med testresultat jämfört med USB från ett eluttag
Här finns lite bilder:
http://imgur.com/a/n0mgS
Ber om ursäkt för dåliga bilder - min lägenhet är inte riktigt ljussatt för att vara fotostudio

Desire HDn är lika bred men 1 cm kortare i höjd.
Click to expand...