Info om Galaxy Note 8.0

Diskussion i 'Samsung' startad av DramaticBaby, 11 mar 2013.

1. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Japp, pennan är ett måste. Egentligen gillar jag inte Samsung, men de vinner väl denna gången eftersom de verkar vara de enda som har en surfplatta med ett bra inmatningsverktyg, som är mindre än 10 tum. Jag har haft enorm nytta av tangentbordet till min gamla transformer, men den är lite för stor för att vara riktigt smidig. Då blir pennan ett bra alternativ. Plus allt annat fiffigt man kan göra med pennan (som att hovra över skärmen och se event i kalendern utan att behöva lämna den översiktliga månads-vyn). 2300 är inte så mycket pengar med tanke på hur smidig och nyttig den verkar vara :)

Ekman gillar detta.
  2. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Japp bra med hovringen i kalender osv. Smidigt också att det går lätt att markera o klippa ut saker med pennan;) Sen finns tangentbordsfodral nordiskt om man känner för det för runt 600.

Skickat från min GT-N5120 via Tapatalk

3. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Bra att veta om jag inte trivs med pennan. Har du en länk?

4. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
  5. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Lägger nog en order på tangentbordet kanske:) Bara för att ha utifall jag vill testa ibland. Testade nu med en blåtandsmus o det funka perfekt så ihop med tangentbordet borde det bli bra:)

Skickat från min GT-N5120 via Tapatalk

6. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nästa Note blir 12.2 tum, ett billigt alternativ, om du inte hatar Windows, är Asus Vivo Tab Note 8. Då får du också Office på köpet med OneNote.

Sent from my GT-N5110 using Tapatalk 4

7. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Köpte du tangentbordet? Hur är det? Var sitter åäö-tangenterna? Hur länge varar och hur laddas batterierna? Något annat man kan säga om det (om du köpte det)?

8. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Hej nej har inte gjort det än. Kommer nog inte göra det då jag inte kommer använda det tror jag.

Tapatalk via Z1c

9. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Okej, men ja hugger nog ett ändå. Så får jag svara på mina egna frågor åt dem som undrar i framtiden.

Ekman gillar detta.
  10. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Nu har tangentbordet kommit. Jag fick det igår kväll, här är mina första intryck.

Tyvärr ger jag det hittills betyget "sådär".

ÅÄÖ-tangenterna:
    - Ö sitter där det brukar, alltså till höger om L
    - Ä sitter mellan piltangenterna och mellanslag, alltså ungefär där den högra Alt- eller Ctrl-knappen sitter på ett vanligt tangentbord
    - Å skriver man genom att trycka [Fn] + N
    - Placeringen av Ä och framförallt Å är alltså mycket mycket märklig och det lilla jag använt tangentbordet änsålänge så har jag verkligen fått stanna upp och leta varje gång jag kommit till de bokstäverna.
    - Tangentbordet har alltså några tangenter färre på bredden än vanligt, det är därför Ä och Ö inte kan sitta där de brukar.

Anslutning, ström, fästning, osv:
    - Det gick enkelt att smidigt att para tangentbordet med plattan så fort man laddat batteriet i några minuter.
    - Batteriet i tangentbordet laddas med vanlig Micro-B-USB (eller vad den nu heter, den man laddar alla telefoner i världen utom Iphone med nuförtiden).
    - Det finns en liten on/off-strömbrytare på tangentbordet. När man slagit på tangentbordet tar det bara några sekunder innan man kan använda det till plattan.
    - Fästena för plattan sitter med elastiska band till respektive hörn. Det är därför samma fordral passar till både Note 8 och Tab 7. Min Note 8 sitter bra, tycker jag.
    - Det finns ett hål i fästet i hörnet som stylusen sitter i, så att den går att använda smidigt (tror jag. Jag har tappat bort min stylus för tillfället, väntar på leverans av en ny).

Känsla och så:
    - Knapparna är väldigt små. Tangentbordet till min gamla ASUS Transformer är mindre än vanligt men det vande jag mig och jag skriver nog fortare på det idag än på något annat tangentbord. Men detta är ännu mindre och mina fingrar får knappt plats, känns det som. Förmodligen vänjer man sig vid detta, men änsålänge har jag stört mig på det.
    - Kvalitén på fordralet i övrigt är väl helt okej. Ytan känns som nått mellanting mellan läder och gummi, ungefär som man (jag) förväntar sig. Den blir såklart ganska tjock totalt sett (ca 2,5 cm), men plattan känns bra skyddad där inne. Fordralet stängs med magnet.
    - Jag har inte riktigt fattat hur man ska ställa plattan upp än. De sätt jag provat hittills är lite instabila. Får se om jag blir med klok på det senare.

Så. Det var en liten recension (lite längre än jag tänkte först, kanske). Just nu har jag svårt att tänka mig att jag kommer bli lika bekväm med detta som jag var med min gamla Transformer, men jag ska prova detta i några veckor nu innan jag eventuellt säljer noten och köper en traffa istället (just nu är det så det känns som att det kommer att sluta).

Bilder:
    https://plus.google.com/photos/105147482409751668492/albums/5984686302800242369

Last edited: 26 feb 2014
    Ekman gillar detta.
  11. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det Finns en app som heter External Keyboard Helper Pro (finns också som gratis app men med restriktioner) för du kan ändra alla inställningar för ditt tangentbord. Du kan slippa Fn kombinationen genom att mappa Å till annan tangent.

Sent from my GT-N5110 using Tapatalk 4

zaragon gillar detta.
  12. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Någon som vet vad som händer med framtida uppdateringar? Dissar de 4G modellen helt?

13. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Tack för recensionen:) Har också haft transformer förut. Lär aldrig bli sån känsla men det hade jag ej räknat med ändå. Jag köper inte tangentbord till min för skriver snabbt på plattan ändå ni när jag är van.

14. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Nu har jag varit tvungen att använda note 8 som telefon ett par dagar då jag väntar på rätt simkort till telen. Funkar faktiskt men är ju lite väl stor:) Många blickar idag när det ringer o jag kommer på att jag ej har headsetet med mig utan slänger upp noten till örat:D Nåja funkade ju:)

15. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Nästan så det blir när man slänger upp sin mega med ;)

Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA

Ekman gillar detta.
  16. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    O den är ju smidigare ändå:)

17. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

Hehhehe går och fantiserar om detta med, och hoppas min Note 3 går sönder så jag ska bli tvingad.

Köpte faktiskt min Note 8 för att försöka få min tjej att dumpa sin Iphone, och börja använda plattan som telefon - men icket!!

Ekman gillar detta.
  18. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Haha ja testa så får du se blickar. Dessutom så väcktes alla på perongen när det ringde:) Bra drag i plattans högtalare vid samtal märkte jag när jag fort slet upp den ur innerfickan till allas blickar:) Förstår tjejen din ang hålla hårt i ajfånen! Fick mitt nano sim idag till min 5s så den funkar igen o plattan tillbaks till sin plats vid soffan:D Riktigt nöjd med den hittills! Perfekt med 4G.

19. tosanen

tosanen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Använder såklart Note 8 som min enda telefon också. Har stora händer, så inga problem att hålla den med en hand. Men var är uppgraderingen? Min har 4.1.2.

20. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Min har också 4.1.2. Och har senaste enligt både genom plattan samt kies. Den funkar ju fint men visst undrar man..