Inga mobila nätverk tillgängliga

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av GambitSWE, 1 feb 2019.

  1. GambitSWE

    GambitSWE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9+
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Iphone 6s
    Platta:
    Galaxy Tab S 8.4, Ipad 5th Gen 128G
    Köpte i helgen denna telefon till morsan, som precis blivit pensionär. Efter jag satt upp telefonen som hon vill ha den, så testade jag att ringa och allt fungerade prima i ca en dag, tills den slutade fungera att ta emot samtal. Den kunde fortfarande ringa mig, men den kunde inte ta emot samtal, utan man gick direkt till telefonsvararen.

    Efter mycket felsökande med bla vidarekoppling, stör ej, tyst läge etc, så var jag nära att ge upp tills jag kom på att telefonen har två simkorts lägen. Testade då att lägga den i andra, och voila den fungerade igen, som om inget hade hänt.

    Fyra dagar senare så är det nästan samma sak, man kan inte nå henne, och telefonen kan inte heller ringa ut längre. Kommer upp att "inga mobila nätverk är tillgängliga". Telefonen var inställ på att välja nätverken automatiskt. Försökte då manuellt att koppla upp mig till Tele2, först 4G, och sedan 3G alternativet som fanns att välja på (hon har Comviq Senior abonnemang), men dessa kunde inte väljas. Testade då att starta om telefonen, och vips, så verkar det fungera igen.

    Är det någon som vet vad som händer. Läste på Sweclockers att en person med en Honor lur hade något liknande problem, men att det var Tele2 som på något vis hade spärrat telefonen från sin sida, men att det senare klarades upp för honom.

    Honor 8 : " Inget mobilt nätverk tillgängligt "

    Uppskattas ett svar om någon har ett hum om vad som kan ha hänt.
     
  2. EmmabodaBG

    EmmabodaBG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2018
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Realme x2 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Realme x2 pro
    Gör en backup på allt och en fabriksåterställning. Har du senaste MIUI förresten?
     
    Last edited: 2 feb 2019