Ingen 2.1 i september

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av DanielMalmgren, 23 sept 2010.

1. thesslin

thesslin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här lipas det inte här står vi för lite nyköp :)

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också haft HTC Legend före Mini Pro och jag är mycket mer nöjd med Pro faktiskt. Pro känns bättre på ALLA punkter, förutom skärmen. Vad gäller uppdateringarna så håller jag med; bättre att det funkar bra innan släpp, men å andra sidan, varför går man ut och tidigarelägger en release om man i alla fall inte kommer hålla deadline?

Jag tror inte det finns minsta lilla problem att få till 2.1; SEs lösning är ju i mycket ganska ytlig och inte alls lika djup och genomarbetad som t.ex. HTC har i sina mobiler. Därför känner jag mig lite upprörd, för det känns som att förseningen mest beror på att man vill tweaka Timescape och diverse funktioner till "stora" X10 som vi i vart fall inte drar nytta av.

På det stora hela har jag inget emot att vänta, men är besviken på att man lovar runt och håller tunt. Nu kan man ju dock hoppas på att uppdateringen levererar MER än bara ett minimum (SE har trots allt haft massor av tid och tänker ju på rätt sätt överlag) så man får ett mervärde i telefonen som resultat av förseningen. :)

3. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är mest nyfiken på - varför - du använder en PDF istället för att lägga ut en bloggpost eller nåt? :)

4. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

bara för att verka märkvärdig ;)

Sent from my E10i using Tapatalk

5. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

- BOOM - HEADSHOT -
    hehe :D

6. isokivi

isokivi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skrev väl inte att SE aldrig skulle släppa 2.1? Skrev att det är synd att den blev uppskjuten.. Så försök igen :ehm:

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 287

MINA ENHETER

Samma här. Hade en Legend innan och skulle välja Pro före Legend igen om jag
    fick valet.
    Tycker oxå Pro är bättre på helheten mot Legend trots avsaknaden av 2.1

8. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läsförståelsen här på forumet verkar inte vara på topp så jag försöker igen, väldigt pedagogiskt den här gången:

Frågor på det?

9. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    haha läste först fel, trodde det stod att det inte kommer en uppdatering alls!

Phew :P

10. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Rikard Skogberg, the Nordic Product Marketing Manager, citat från SE produkt-bloggen igår.

“We of course admit we have issues, that’s why we had to delay things. This is of course our fault, it’s our plan, our product and our planned timing failed. As easy as that.”
    As a result of this delay, the second firmware update (2.1x that brings UXP improvements) has also been delayed and will now roll out in early 2011.
    An upgrade to Android 2.2 (Froyo) has not been ruled in or out at this stage.
    The boot-loader will not be opened. The reasons behind this are legal issues as well as ensuring the phone will pass the strict quality control processes of network operators.
    Regarding Adobe Flash, 16m colours and multi-touch, Rikard said that there are “no such plans committed”.
    Not heard anything on improvements on “in-call volume connected to the software update”.
    Camera flash does not appear to be included in the coming update.
    The update does not “seem to include Arabic letters“.

11. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där ser ut som ett sammantag av olika citat varav inte alla är fr Rikard. Men jag saxade in det "viktigaste" citatet där i en egen tråd när det skrevs för en eller ett par dagar sen; att 2.1x också kommer försenas.

12. Bones

Bones Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du låter som en liten 5-åring som måste vänta med godiset till på lördag. När du inte får som du vill så kastar du dig till marken och skriker. o_O

13. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ett evigt tjat om uppdateringar i forumets alla trådar. Hoppas Google gör färre men större releaser i framtiden.

Kan säga att jag väntade i ca 8månader på en uppdatering från 1.5 -2.1 till min gamla Hero, och när den väl kom så var besvikelsen stor då jag inte märkte av så mycket mer än att den blev lite långsammare och att market såg lite annorlunda ut plus några småsaker som skiljde sig.

Många ägare av X10, X10mini kommer garanterat att bli besvikna när uppdateringen kommer.

14. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Instämmer. Tycker definitivt att det borde göras färre men större releaser. Samtidigt tycker jag att SE kunde göra mer inkrementella förändringar. Dvs. fixa klart "the basics" så att upplevelsen är lika bra som den är nu; släpp uppdateringen, och släpp sedan resterna eftersom. Alternativt göra kvartalsmässiga släpp eller något annat.

Man ska i uppdaterings-hysterin inte heller glömma att SE, som tidigare har ett rykte om att vara dåliga på uppdateringar, faktiskt har gjort en hel del små förbättringar för våra telefoner. Dels har de en hel del småfixar inbyggt från start som förbättrar A1.6, dels har de släppt ett gäng nya och dessutom rätt bra wigets, dels har de fixat en del irriterande buggar och optimerat prestandan osv.

15. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur blir det egentligen med minnet i 2.1? Min intern minne (ej RAM) är ganska fullt redan. Sannolikt kommer 2.1 att ta signifikant mer plats än 1.6, och en eller fler appar måste tas bort (eller kan inte laddas ner om) för att skapa denna utrymme... Finns det erfarenheter från andra modeller som har gått från 1.6 till 2.1?

16. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ingen erfarenhet själv men det kan möjligtvis minskas något.

17. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var förmodligen fel larm. Enligt

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742463

finns det ung. 60 MB plats på /system partitionen där Android systemet är. Utrymmet är för närvarande outnyttjat (om man inte roota telefonen och gör som beskriven i tråden). Det är osannolikt att 2.1 kommer att ta så mycket mer plats.

18. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

dum fråga kommer man att kunna spara program på sd kortet i 2.1 minnet i telefonen börja vist ta slut.

19. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar nej, den funktionen (Apps2SD) kommer först i 2.2, och det vet vi inte om vi kommer att få. Men om vi kommer att få det blir det först 2011 enl SE!

20. isokivi

isokivi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt ramminne är väldigt slut, lika slut nu som när jag precis hade blåst den.. Ca 20-30 mb ledigt..

Hur mycket RAM-minne har du och ni andra ledigt? Och kommer 2.1an ta något mer på detta minne? Isf blir det väldigt lite kvar och frågan om min lur klarar av att ha 2.1 :cry: