Problem: Ingen autorotering!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av fruktsallad, 18 apr 2012.

1. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

rasslandet har antagligen inget att göra med detta problemet. men segt för er!

2. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Känns ju som en long shot, men vad baserar du ditt uttalande på?

3. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har haft problem med detta jag med..För mig har detta hänt;
    * Märker att jag har problem med autorotering några dagar innan "14-dagars-spärren" har passerats... Dock får jag inte tummen ur att ringa förrän absolut sista dagen den kan DOAs.
    * Helt plötsligt börjar autoroteringen fungera och allt är fröjd och frid...
    * Autorotering slutar fungera IGEN, vilket märkt efter jag har installerat senaste uppdateringen. Om den slutade i samband med detta eller innan ahr jag ingen aning om.. vet bara att jag märkte det efter uppdateringen.. så nu verkar det bli DOA (igen).

4. fruktsallad

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Kan säga att mitt problem med autoroteringen verkar ha löst sig helt efter uppdateringen till 1.29 med Android Revolution 5.0-romen! Flera omstarter och har tom stängt av luren helt å startat igen - fortfarande nemas problemas.

5. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fan va skönt.. för mig verkar det (åtminstone temporärt) löst sig här med..
    Efter att ha fabriks-återställt telefonen och startat om den 1 gång så dök autoroteringen upp igen. Känns galet instabilt detta. Får se hur länge den håller sig levande. Håller tummarna för din att din håller fruktsallad :)

6. fruktsallad

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Tack! :-)

Läste precis på XDA att HTC nu gått ut med att ALL garanti försvinner om man låst upp bootloadern! Vilket jävla svineri! På HTCDev skrev/skriver de att upplåsningen "may" void the warranty, men då räknar man ju med att t.ex. hårdvarufel som knappar eller dylikt fortfarande är täckta. Så jävla sjukt.

Så om du inte har låst upp ännu - se till att få luren ordentligt fixad först.

7. Merley

Merley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

En annan har väntat på retursedel sen i tisdags förra veckan. ;) Det värsta är ju att autoroteringen kom tillbaka efter ex antal reboots och fabriksåterställningar, och har hållit sig kvar nu i en vecka.. Känns som om jag inte vågar skicka tillbaka den nu. :P

8. lurman

lurman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min håller fortfarande på att lägga av. Just nu funkar den inte. Gjorde en omstart av telen men funkar inte igen. Har vatt så en vecka eller två. Är rätt less på det men har inte fått tummarna loss att returnera den. Man tkr ju att det ska kunna lösas med en uppdatering då den funkar ibland och då felfritt!

9. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Finns ingen anledning att doa den då eran nya telefon kommer få samma problem. Detta är mjukvaru baserat inget annat hoppas HTC släppte uppdatering snart