Problem: Ingen tjänst

Discussion in 'One X - Allmänt' started by thefarmer, Jul 2, 2012.

1. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan kanske hjälpa för vissa, men har ingen som helst verkan på mitt problem.

2. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo men hade du brandad eller obrandad TRE-lur från början eftersom du rootat vad jag förstår ?

TRE kör ju med egna radio-firmware :P

Man kan då nedgradera radio-firmwaren bla med IC... (via Aroma-installern)

3. johnconnor

MINA ENHETER

På SII forumet var det folk som fick urursel hastighet om man flashade i stock radio. Bytte de tillbaka till radion som följde med tre brandningen ökade plötsligt hastigheten till 10-16mb/s igen gentemot låga 1-2mb/s.
    (dock är min SII olåst)

Är det likadant med One X? ..vill gärna inte greja med radion om det är så här. Väntar då hellre tills jag låser upp telefonen så att den accepterar andra simkort.

Last edited: Jul 5, 2012
  4. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo IC har en nedgradering till 1.29 radio-firmwaren i setupen.

Eventuellt så är det här huvudorsaken att inte ver 2.05 släpps för alla att vi har sunkiga operatörer som TRE med egna crap-lösningar.

5. johnconnor

MINA ENHETER

Ska kolla på det imorgon kväll :D. Testkör ViperX romen just nu.

6. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo nu har jag inte testat ViperX men det är ju välkänt att med "udda operatörer" typ Tre, världen runt så knasar radio-firmwaren för ver 2.05 (dvs den läckta versionen)
    "baad" la direkt in en backning i IC !

7. johnconnor

MINA ENHETER

Är tillbaka med InsertCoin romen.
    Nätet är mer stabilt och bluetooth hackar inte lika mycket med den nedgraderade radion som följde med i Aroma Installer.
    Varje gång man satte igång musik, bytte spår eller liknande tog det två, tre sekunder innan det faktiskt hördes någonting ur lurarna med den andra radion.
    Hur täckningen är vet jag inte ännu, får se när jag åker runt i sverige. Men det är väl likadant, upp och ned och ingen täckning samt endast nödsamtal för det är tre's skit. :neutral:

Vet inte hur telefoner reagerar olika men min verkar bli snabbare för ju mer den används. Hade i denna romen precis efter root och det hackade lite grann i sense launchern. Provade ViperX och den blev hypersnabb med minimalt lagg.
    Bytte tillbaka inatt till insercoinen och telefonen blev ännu snabbare utan lagg någonstans!

Batteritiden är ..det är knappt värt att försöka köra slut på batteriet innan man skall ladda telefonen. Det tar hela dagen! :innocent:

Plockade ur den nyare youtube appen ur nandroidbackupen från ViperX med Titanium backup.
    Kan ej hitta denna versionen i play store i alla fall;
    Register eller för att visa innehållet!

Last edited: Jul 7, 2012