Ingen uppdatering till Hero idag 16/4

Diskussion i 'Hero' startad av fregor, 16 apr 2010.

1. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja, nu har jag suttit och läst från A till O i den här tråden....fantastiskt...

Jag ser fram emot HTC´s uppdatering faktiskt....vad spännande att den kan väcka så mycket känslor! :)

Det måste vara nåt speciellt...

Trevlig helg på er allihopa. Jag ska sitta framför datorn hela helgen och titta på HTC´s hemsida.....ett måste för alla tycker jag, ni måste sitta här hela högen och bara sitta....fett me grymt!

2. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Hello!

Förstå mig rätt nu, jag har en Hero och jag väntar ganska desperat på uppdateringen eftersom jag behöver blåsa telefonen och jag vill bara göra det en gång med tanke på alla apps som skall ominstalleras.

Men.....Jag förstår faktiskt att HTC inte släppt 2.1 till Hero än. Det skulle ur marknadsföringssynvinkel vara vansinnigt att släppa det nya till gamla telefoner innan dom nya telefonerna (Desire & Legend) har lanserats och nått kunderna!

Det är princip alltid så att tillverkarna vill ju att kunderna skall köpa nya telefoner när dom nya kommer, att då ge kunderna uppdateringas som i princip ger dem de nya funktionerna utan att betala för dem är ju omöjligt. Dom skall få de nya 2.1 först får betala för det genom en ny telefon, dom som inte vill betala får vänta lite! Väldigt enkelt ur ren marknadsföringssynvinkel enligt min åsikt!

Dom har lovat att den kommer litar jag på och jag väntar godmodigt, lätt irriterad men jag väntar utan att klaga. Och om jag inte har helt fel så har alla förseningar i princip följt förseningarna med utrullningen av Desire.

Den kommer säkert snart nu när Desire har kommit till kunderna!

God väntan!

MVH//

3. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

En bra sammanfattning om vad jag har tyckt hela tiden men inte orkat skriva så +1

4. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+2

Jag försökte också säga det, men sen övertygade nån mig om att HTC väntade bara för att min polare skulle få sin telefon först....så var det nog.... ( sitter här i helgen, chatta om ni vill )

5. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag klämde på en Desire idag och min spontana tanke var att köpa en direkt, hehe, så det ligger absolut något i vad du säger... Dessutom säljer jag ju min Hero om jag byter till en Desire och HTC tjänar då på två håll... :D

Enda skälet till att jag personligen violl ha den officiella är grafikdrivaren så jag kan köra Google Earth, i allt annat fungerar Elelinux hemmakok klockrent... :)

6. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Men.....Jag förstår faktiskt att HTC inte släppt 2.1 till Hero än. Det skulle ur marknadsföringssynvinkel vara vansinnigt att släppa det nya till gamla telefoner innan dom nya telefonerna (Desire & Legend) har lanserats och nått kunderna!

Det är princip alltid så att tillverkarna vill ju att kunderna skall köpa nya telefoner när dom nya kommer, att då ge kunderna uppdateringas som i princip ger dem de nya funktionerna utan att betala för dem är ju omöjligt. Dom skall få de nya 2.1 först får betala för det genom en ny telefon, dom som inte vill betala får vänta lite! Väldigt enkelt ur ren marknadsföringssynvinkel enligt min åsikt!"

Det är väl bara åt fanders?
    Att Desire och Legend bara skulle sälja på grund av 2.1 är ren BS och det borde alla fatta om de tänkte efter en smula. Det är hårdvaran som driver framtiden i det samrta segmentat än så länge, du skulle aldrig köpt en Hero idag även om den hade haft 2.1 och du vet om det. Du hade heller inte rekommenderat telefonen till en vän, erkänn nu. Det hade blivit Legend eller Desire.

Kolla hit för att få det bekräftat att Hero kommer få det i slutet av april: Feber

7. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Nu skall du inte va elak... xD ...men visst e det så...

8. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, inte menat att vara elek. :)
    Men vafan, Heron hade inte dödat HTC om den fått 2.1 för ett par månader sedan... Det är synd att HTC inte är ärliga mot sina kunder. Man vet på ett ungefär när MS och Apple får sina uppdateringar, Google skyltar med ett (och man vet om ungefär när de dyker upp), det HTC behöver bli bättre på är att avslöja när uppdateringar kan tänkas dyka upp.

Det blir ju bara fars av ett annars. =/

9. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det som är en stor fars är väl alla som är så galna efter uppdateringen att de verkligen måste veta exakt vilken dag den kommer?

Slutet av april är väl den enda officiella tidpunkten som HTC har kommit med så när det blivit maj kan ni börja gnälla.

Troligen är det väl så också att när en OTA-uppdatering släpps så får inte alla telefoner den samtidigt? (För det lär ju inte direkt vara optimalt ur nätverksbelastningssynpunkt.)

10. f_bente

f_bente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag måste bara säga att jag älskar forum, jävlar vilka krig det kan bli mellan människor! :)

Romen kommer när den kommer...älska era buggade hjältar, det gör jag! :D

11. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det här kryptiska meddelandet kommer från HTC ryssland för en halvtimme sen.
    (översatt)

"Dear users of HTC Hero.
    With the addition of new features, the firmware is transferred out.
    Sorry!"

12. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Självfallet inte enbart men om vi nu säger att Hero aldrig skulle få uppdateringen så vetefan om jag inte skulle byta nu, får den uppgraderingen (vilket den ju får) så kör jag den i nåt år till.

Frugan köpte en Legend förra veckan & jag säger bara att om min Hero kommer i närheten av den efter uppgraderingen så kommer jag att vara nöjd i ett år till för så sanslöst trevligt pigg den är jämfört med min Hero! Surfning är en ren fröjd på den & jag lider när jag återgår till min Hero :(

Hårdvarumässigt så skiljer det ju inte så förtvivlat mycket mellan dessa så jag hoppas på att Heron ska bli nästan lika pigg :)