Inmotion l9

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av harmgc, 21 maj 2021.

Taggar:
  1. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Bilder på dhgate de vet ja de kan man inte lita på
    så att den sänds från kina hade jag tagit reda på
    6 procent i tull plus moms på hela summan var jag inställd på om tidsförstöraren till säljare ändå hade skickat paketet
     
  2. Javlukoten11

    Javlukoten11 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    7
    Tråkigt att höra, men det var ändå väntat om du frågar mig. Att sälja för det priset hade varit en förlust affär, och tittade man på säljarens (missshop) andra produkter var det samma där. Allt var nedsatt med ca 60%. Dessutom togs säljaren bort (alla produkter försvann) två dagar efter att jag hittade annonsen.

    Aldrig använt DHgate men som jag förstått det ska deras buyer protection i teorin skydda dig för just detta (se till att inte välja "jag har mottagit paketet" även om säljaren säger att du ska göra detta). I övrigt råder jag att använda kreditkort eller säkra betaltjänster när du handlar från skumma säljare för inte förlora dina pengar.
     
  3. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Vänta i södra Kina efter säkerhetskoll. Vad det nu kan betyda. Jag har försökt få svar av säljaren ett par dagar men inte fått något svar. Får försöka på något annat sätt få reda på vad som händer.
     
  4. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Ja som ni vet här i tråden beställde jag denna från ovanstående affär som ej finns längre ngn slags scam verkar det vara kanske få pengarna från de som inte klagar när de inte får det de beställt eller inte orkar traggla igenom dhgates procedur

    De gjorde jag efter fått ett felaktigt trackingnummer o nu fått tbax alla pengar jag betalade. Men mycket tid o energi själ dessa banditer till säljare o dhgates krångliga kundtjänst som lovordar säljare in i det sista även om de inte levererar. Till sist gav de säljaren ett straff sa de men jag ger mig den på att de fortsätter lovprisa dem för nya kunder som klagar på misssshop


    Nu verkar alla inmotion s1 på dhgate o aliexpress slut i eulagren hos andra säljare som säljer den för under 7000:- skit oxå får väl bli en maxg30 utan fjädring innan de oxå tar slut i eulagren
     
    Last edited: 9 maj 2022
    Dune1 och bernard gillar detta.
  5. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Och där fick jag tillbaka mina pengar från DHgate för Inmotion S1 som inte levererades. Jag vill fortfarande köpa en men vet inte var jag ska beställa. Är för tung för G30 max så Inmotion S1 ser ut att vara ett bättre val. Ska man beställa på DHgate sumtop2019eur eller via Aliexpress Sumtop Tech Store?
    Känns som samma leverantör? Ser inte ut att bli leverans för än slutet av juni vad jag kan se.
     
  6. linxinswe

    linxinswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2022
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag har beställt från sumtop19 för 6,7k och de levererar senast 6/6 från deras lager lova dem. Hoppas det inte krångla något för att sumtop19 är en trovärdig säljare dock kommunikation med dem är som skit. Riktigt dåligt service från dem tycker jag
     
    Dune1 gillar detta.
  7. linxinswe

    linxinswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2022
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej! är du säker på det? för jag väntar också min S1 som köp av sumtop19 på dhg. Jag antar att det skickas från Poland verkar som ( från alla recentiorer de har så står det skickas från poland) samtidigt läste jag att nån svenska/danska/finska som hade köpt från dem så vågade jag genomförde köpet.
     
  8. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Nu beställde även jag en S1 från Sumtop19. Så nu är det bara att vänta.
     
  9. linxinswe

    linxinswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2022
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Va kul då kanske vi kommer att få scootrar på samma gång. Jag tror att sumtop på dhg och sumtop tech på aliexpress är samma säljare. får jag fråga hur mycket du betala? sumtop19 har 2 olika annonser för S1 och jag valde den billigare annonsen med bara 15 ordrar innan.
     
  10. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Betalade ca 7. Valde den med flest ordrar. Detta är mitt 3e försök att beställa. Förra året väntade jag ca 3 månader men fick inget levererat. Nu struntade jag i några hundra och beställde där jag hoppades få leverans. Har opererat en fot och behöver transporthjälp denna sommar
     
  11. linxinswe

    linxinswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2022
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Förstår dig. den kommer nog denna gången. Här är svar från sumtop19 till mig
     

    Bifogade filer:

    Dune1 gillar detta.
  12. Withberg

    Withberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Någon som har fått hem någon, isf hur är den? Står i valet och kvalet mellan denna och G30 Max.
     
    Dune1 gillar detta.
  13. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Jag hoppas på att få min i början av Juni. Väljer i första hand denna för sin större storlek och max 140kg i vikt. Sedan hoppas jag att stötdämparna är plus. Vill man vara säker på kvalitet och att få hjälp med reservdelar och tips på reparationer då ska man nog välja Ninebot
     
  14. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Nu är min på väg från Polen. Hoppas den kommer nästa vecka
     
  15. linxinswe

    linxinswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2022
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej! har de skickat scooter till dig redan? jag väntar och plåga
     
  16. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Den är på väg men har inte sett någon uppdatering sedan i fredags
     
  17. linxinswe

    linxinswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2022
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    va kul för din skull Jag har inte hört något från dem. är det också sumtop19 du beställde eller från vem? fick du via mejl eller postnord appen att paketet är på väg?
     
  18. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Ja samma säljare. Jag fick mail där tracking info fanns.
     
  19. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Då har jag hämtat min Inmotion S1. Rejält stor pjäs. Har just skruvat ihop den och satt den på laddning. Tyvärr regnar det ute så det blir nog ingen testrunda ikväll tyvärr. Men skönt att få hem den innan semestern börjar.

    Denna har fjädrad framgaffel så jag hoppas att den blir lättare att hitta på ett bra sätt all låsa fast den. Tar tacksamt emot tips på bra låslösningar som gör det svårt för tjuven. Till mina MC har jag rejäl kätting och Abus Granit Detecto 8077. Men kättingen är tung att släpa på.

    Jag funderar även på om det finns smidiga hjälpmedel för att bära den. Har sett hantag man kan montera på styrstången när den är nedfälld och remmar för att bära på axeln. Någon som testat eller är det mer ivägen än det hjälper? Jag släpade runt min gamla Ninebot ES2 igår kväll när jag var på konsert i går kväll i Vitabergsparken i stockholm. Där var det kullar som är rätt höga och trappor så även den var rätt tung att släpa på. Inmotion är så klart både större och tyngre så jag funderar på om det finns något smidigt hjälpmedel?
     
    bernard gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Spännande, ser fram emot en liten åkrapport. Hur känns byggkvaliten?