Nu är ipaden ivägskickad.
Och var idag och hämtade en svart note 10.1 och jämförde ipaden och noten ett litet tag, kollade appar, skärm osv.
Och jisses vilken skillnad. Har varit så van med en bra skärm som ipad har. Och så tänkte jag prova surfa på aftonbladet med noten, herregud va dålig upplösning, såg ju inte alls små texter och var tvungen att zooma in som fan för att se något. Med ipaden behövde man knappt zooma in nå alls för att se all text i artiklar på aftonbladet osv.
Lika med bilder, hur skarpa som helst med ipaden och på noten blev de helt suddigt. Och jag hade samma bild på noten och ipaden framme och såg hur lätt som helst skillnader.
Skärmen på noten är väl inte KATASTROF men bara ok, det är ganska lätt och se hur dåligt det är.
Hade väl inga skyhöga förväntningar men trodde det skulle vara bättre än vad jag trodde.
Och hur alla appar ser ut på noten är väl helt ok, men ipad appar är myyyycket bättre och mycket större utbud iaf på appar som är gjorda för hög upplösning och utnyttjar hela skärmen.
Har ju öppet köp i 30 dagar på elgiganten så ska lira med noten lite grann

Får se hur länge jag står ut med den låga upplösningen när man ska surfa vilket jag gör väldigt mycket och rätt dålig upplösning på text osv på många appar, så kanske lär ha en platta med BRA skärm för att få bästa upplevelse.
Så nu fick jag mer klarhet i vad jag har för krav efter att jag surfat lite med noten.
HÖG upplösning ska det vara, den ska vara snabb och det ska flyta på hela tiden.
I värsta fall blir det väl kanske en nexus 10 eller en ipad 4.
Eller har samsung någon ny surfplatta på g med bra skärm?

Click to expand...