Innan jag köper en Note..

Discussion in 'Samsung' started by trx182, Oct 18, 2012.

1. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade inte hlr problem med Aftonbladet på min note, skarpt och bra :)
    Väntar in min nexus nu, får se om den är lika bra som min galaxy nexus, dem kommer
    Nog fixa en hel del i nästa stora uppdatering :)

2. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man har en Note och en ipad bredvid varandra och tar fram samma artikel så syns det tydligt. ipad är ju bättre och även bättre på pappret och det syns ju, iallafall när det gäller upplösning och skärpa på skärmen.

Jag ljuger inte, och absolut inget av det jag skrivit är skitsnack. Jag skrev precis som det var när jag jämförde båda och vad jag såg med mitt öga.

Men nu i efterhand när jag inte jämför med ipaden liggandes bredvid så går det ju att läsa hyfsat men på vissa sidor är de fruktansvärt dåligt faktiskt.

Och jäklar vad den slukar batteri, skypear i typ 2 timmar, från 35 % ner till 9%, och med energisparläge och ljusstyrka på auto. Ruskigt dåligt!

3. pavelob

pavelob Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder Skype ca 4h/dag och då är det video samtal och då laddar jag plattan varannan dag, vid bara surf-youtube-pdfläsning minst 3 dagar på en laddning. Som jag tidigare skrev känner inte igen något av det du beskriver på min note.
    Kan det vara så att du har en defekt platta?

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

4. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Kan ju också bero på att det bara finns 5 modeller av iPad och säkert ett par hundratusen olika konfigurationer av surfplattor med android, inte många appleanhängare som verkar förstår sånt *inget påhopp*

Allt fungerar även utmärkt för mig, förutom den lite låga upplösningen

5. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Noten åker tillbaka till elgiganten imorgon. Inte alls så härlig användarkänsla som med ipaden, den enkelheten med alla appar osv.

Nu har jag inte alls använt den mycket heller, känner saknad av ipad med bra surfupplevelse med bra skärm.

Inte bara det, gillar inte noten i överhuvudtaget, bara lite men näääe det blir en bärbar dator istället :) värt ett försök och prova noten iaf.

6. tcntad

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Bärbar dator är ju det man ska ha egentligen, även fast den kan ha sämre batteritid och bli varmare osv..

Enkelheten med appar, vad är krångligt med appar till Noten och android?

7. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Den slukar inte batteri, tvärt om har den nästan löjligt bra batteri. Ungarna glor på netflix i flera timmar och den står fortfarande på 80%.

Det är inget lagg att tala om. Det är ju en S3 med dubbelt så mycket ram i praktiken. Dessutom kommer JB till den nu i skrivande stund.

Skärmen är precis lika skarp som allt annat vi suttit och läst på i år efter år utan att gnälla. Givetvis hade jag hellre tagit nexusens skärm men om det ska va på bekostnad av lagg och batteri så blir jag mera tveksam.

Pennan är en gudagåva.

Fattar inte hur ni kan jämföra den med ipad. Du kan ju inte köra android på ipad så det blir relevant hur då? Om du ens funderar på ipad så måste du först ta ett beslut på ios kontra android kontra win8. När du gjort det kan du betrakta alternativen på hårdvaran.

8. Ipkiss

Ipkiss Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Undrar lite om pennan. Kan man skriva med den överallt, eller är det bara i anteckningsappen, PDFer mm? Undrar alltså om man kan använda den till att skriva in hemsidor i webbläsare, skriva på forum eller chatta på facebook mha pennan? Måste man använda tangentbordet i dem lägena?

9. tcntad

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta: