Changelog for 11.0.0 – Full Rom: (I strongly suggest to perform a full wipe coming from 10.x.x rom) - rebased to One X+ Base 1.14.401.13 – props Football - added APM - added optional 3 levels of AutoBrightness Settings - added optional Disabled Exchange Security - updated market apps to their latest versions
Changelog for 11.0.1 – Full Rom: (I strongly suggest to perform a full wipe coming from 10.x.x rom) - fixed syncing issues - fixed gallery issue with dropbox pics
Utmärkt.... Det verkar sedan som OTAn som släppts för Asien kommer med hboot 1.31. Sen har nu rombyggarna ett vägval om de ska välja OneX eller OneX+ som mjukvarubas, jag tror OneX+ är bättre. (som det är just nu)
Har testat lite av det mesta men får helt enkelt inte till det. Har testat med att börja flasha in 9.6.2 men sen kommer jag ingenvart typ. Hittar ingen stock boot.img som fungerar. de få jag testat och sen fastboot oem unlock resulterari reboot och sen bootloop. och någon röd text om developmentversion poppar upp direkt efter boot sen hoppar den direkt in i fastbooten Försöker jag sen testa ruu filen som länkas i guiden och den klagar bara på lågt batteri trots att det låg på runt 70% innan jag hoppade in i fastboot läget.
Jo på sidan 40 (sidan innan) är det samma dilemma... jag vet inte vad som strular ??? Första gången jag gjorde det här så var det maximal koncentration trots Efes inverkan
Jag har fortfarande syncproblem.. fler som lider av samma som kör 11.0.1 ? Jag överlever för ikonen är borta och nej, jag blåste inte telefonen från 11.0.0
Changelog for 11.5.0 – Full Rom: (I strongly suggest to perform a full wipe) - rebased to HTC official JB for ONE X (709.16 with WWE Enabled) – props shniz for base - added battery % mod – props shniz - added APM – props jotha - added optional 3 levels of AutoBrightness Settings – props jotha - added optional Disabled Exchange Security – props shniz - updated market apps to their latest versions - removed apks and lib for bloatware - the ussual optimizations and tweaks - YOU NEED HBOOT 1.28/1.31 - YOU NEED TO UPDATE YOUR boot.img with the one provided in rom.zip
Så om jag fattar detta rätt så behöver jag inte uppdatera hboot om jag sitter på 1.28 Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Nej, det behöver du inte. Det är bara cid HTC_621 som kan uppdatera till 1.31 i nuläget. Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Jo den gode "baad" blev kallad tiggare och har ändrat inlägget....i sak så har han kört fast och verkar inte lyssna på de som har en billig lösning på hans skärmproblem, han verkar mest intresserad av att kasta skit på HTC. Stor risk för "sammanbrott"... -------------------------------------------------------------------- hboot 1.31 är enbart för asiatiska lurar verkar det som. Full wipe igen....
Hur gör man om man helt vill återställa telefonen? jag har factory resetat från inställningar och från recovery men jag har ju fortfarande Insertcoin när den bootar upp. Hur gör man?
Följ guiden här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=77783 Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Hittade lösningen på mitt problem dvs att efter du kört fastboot oem lock och får **Relocked** **Security Warning** Och telefonen inte vill boota längre. Flasha RUU sen ska det fungera finfint EDIT: RUU som jag är
Changelog for 12.0.0 – Full Rom: (I strongly suggest to perform a full wipe) - rebased on NEW ELEVATE OTA 3.14.401.190 - WiFi should be fixed now - all other mods / tweaks included - you need to flash the new firmware with hboot 1.31 from here http://d-h.st/QBv - YOU NEED TO UPDATE YOUR boot.img with the one provided in rom.zip http://insertcoin-roms.org/2012/11/insertcoin-evolution-one-x-12-0-0-jellybean-and-sense-4/