Inställningar för Telenor?

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by JonCe, Jan 27, 2010.

1. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har du provat SIM-kortet i nån annan telefon? Jag trodde jag hade fel inställningar tills jag provade kortet i min gamla 3110 Classic (och beställde automatiska inställningar) och det inte funkade där heller.

Efter lite snack med kundtjänst gjorde de nån uppdatering av mina tjänster i systemet och då funkade det igen.

Möjligen kan det gå att få kundtjänst att göra uppdateringen även utan att ha testat i annan telefon, men det biter nog bättre om man kan säga att man HAR provat i en annan telefon och att man HAR provat att beställa automatiska inställningar.

2. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nope då har jag ingen aning! :-/

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Det är telenor som är kasst helt enkelt...

4. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ärligt, kan vi inte lägga ner det här flame-war:et, det börjar bli tröttsamt. Det kan mycket väl vara så att någon luddig del av någon standard har lett till att Telenor och Nexusen har inkompatibla men formellt korrekta implementationer av någon flonk eller blodd, eller vilken del av systemet som helst. Mao kan det vara kombinationen som är kass, och inte någon del i sig.

5. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

OK, eller så kan vi helt enkelt summera det hela med att Nexusen fungerar helt perfekt på alla förutom Telenors.

Alltid strul med Telenor. Osis för er som har det.

6. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Eller så är man intellektuellt hederlig, och går med på att det kan vara som jag sa. Samt konstaterar att det har varit samma typ av strul för vissa operatörer i USA.

7. söder

söder Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag stoppade i mitt Telenor kontantkort idag i min Nexus. Ska till Tyskland i helgen, och brukar använda det istället för mitt Halebop, pga Telenors Passport-tjänst.

Hade inga problem med att skriva in APN's. Eller ändra i en befintlig fick jag göra, då jag har EPE76 inlagd, som har svenska APNs inlagda från början. Dock var den för internet fel.

Hur som helst, hade inga problem med att få det att funka.

Har ej testat MMS.

/Söder

8. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

@Söder
    Det vore intressant att se om du får dom 3G-problem som många inklusive jag själv har plågats av. Dvs att den stannar vid 0.1 ner och låser sig. Senaste dagarna har det också hänt ett par gånger att den stannat helt, och att jag måste göra om handshaken genom airport mode on/off. Om du inte har några sådana problem skulle det vara intressant att dra in EPE76 för mig också...

9. söder

söder Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag testade Speed Test igår, fick jag 0.92 ner och 0.51 upp.
    Om jag inte minns fel, så har väl Telenor bara 1.0 mbit/s ner, även för de som har surfpot och så?

/Söder

Last edited: May 6, 2010
  10. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har telenor + nexus och allt fungerar som det ska! så det är lugna gatan..

(förutom att MMS måste begränsas i storlek)

11. Snailcookie

Snailcookie Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fast jag kan meddela att jag har stora problem med att mitt 3G hänger sig trots att jag har haft EPE76 på plats länge. Det kan hända att min datatrafik låser sig (stannar helt) ett 10 tal gånger under bara en timme. Sen helt plötsligt kan jag ha en upptid på ett dygn igen typ. Oerhört störigt när det hänger sig hela tiden när man lyssnar på streamad musik och sånt. Jag använder APNdroid för att för att återställa 3G:n.
    Och... Ja, jag har Telenor. Har testat med båda deras accesspunkter. Har fått för mig att den som heter services.telenor.se inte hänger sig, men den är å andra sidan tokslö lite då och då. internet.telenor.se har bättre fart, när den väl funkar.
    Jag hoppas på bättring när 2.2 kommer. Annars lämnar jag Telenor efter 14år som trogen och tidigare nöjd kund. :ehm:

12. crisse

crisse Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag märker att när jag går in i orginal messages programmet i min Hero så kan jag inte ändra inställningarna där och där ser jag att port bland annat är fel. Den står på 9207 i stället för 8799. Är det någon som vet hur man ändrar där? för det verkar ju ändå vara så att det är det programmet som har inställningarna. Eller???

13. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Prova MMSZap (jag fick tips om den i en annan tråd). Den kan ändra MMSC, proxy och port för Messages.