Samma problem med min Desire och Telenor. Köpte den i augusti och har haft detta problem mer eller mindre sen dag 1.. Vissa dagar händer det oftare än andra, "pil upp" låsningen samt går ej ringa/ta emot samtal. Upplever det mer på vissa ställen än andra. En annan grej jag märkt under de senaste dagarna är att anslutningen dör på väg hem från jobbet (Skövde-Hjo) nästan exakt på samma plats, och kommer inte tillbaka förrän jag startar om telefonen alt. inaktiverar radio (flygplansläge) och aktiverar den igen. Det konstiga är att 3G-symbolen hänger kvar men visar varken up- eller downstream trafik och under menyn Trådlöst och nätverk visar den "ansluten" under Mobilt nätverk. Har inte testat om det går att ringa/smsa när den gör såhär men ska göra det ikväll om felet kommer tillbaka. Nu när jag tänker på det hade jag faktiskt samma problem med min gamla SE k810i med både 3 & Telenor kontantkort. Ibland när jag förflyttade mig mellan vissa orter dog anslutningen och kunde vara död i flera timmar om jag inte startade om telefonen. Gick då varken ringa, skicka sms eller surfa. Fast skillnaden var att min k810i visade att jag inte hade nån mottagning till skillnad från Desiren. Så för att sammanfatta det hela så tror jag att orsaken till att symbolen hänger kvar på Desire beror på nån liten bugg i programvaran medan själva huvudfelet faktiskt ÄR ett operatörsrelaterat problem.
Vad tror ni?
(För övrigt tycker jag Desire är en helt wunderbar lur och skulle aldrig komma tanken på att skaffa en iPhone)
Last edited: 22 december 2010