Internet hänger/fryser sig slumpvismässigt

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dacwe, 28 maj 2010.

  1. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Verkar som att masterna inte vet riktigt var dom är?
     
  2. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Antagligen inte? Är på jobbet nu och nu verkar det fungera iaf.. återkommer under kvällen med uppdateringar :)
     
  3. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sitter och surfar på jobbet.. inga hängningar än så länge!
     
  4. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft några problem med min G2a, trots samma simkort och motsvarande ROM som i min N1 där problemen förekom då och då. Mycket märkligt...
     
  5. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm.. skumt! Har kört med wcdma only nu ikväll och hittills inga hängningar. Återstår att se om den förlorar kontakten på vägen hem..
     
  6. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Inte så värst faktiskt, det är ju när den byter uppkoppling som Internet dör... Här dock inte problemet med Modaco R9 ROMen
     
  7. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nja, vet inte om jag kan hålla med där? På min kan den hela tiden visa HSDPA-anslutning och hänger sig trots det, fast den kanske går ner på 3G eller GPRS snabbt och tillbaka igen såpass att det inte hinner synas? Hursomhelst inga problem med hängningar ikväll när jag körde wcdma only. Dock dog anslutningen på väg hem på samma ställe som vanligt och kom inte igång förrän jag stängde av och på radion. Pratat med Telenors kundtjänst om detta och gett så mkt detaljer runt problemet jag kunde, och de sa att det troligtvis var något fel med mobilmasterna i mitt område.

    Men åter till internet-hängningarna...
    Så ett custom-ROM är receptet på detta problem? Hur kan det då komma sig att Telia-kunder t.ex inte har detta problem med sina Android-lurar? Är förövrigt inte så pigg på att roota min lur eftersom jag är rädd att ja sabbar garantin? Har inte sysslat något alls med flashning på Android-telefoner så det är lite outforskade marker för mig detdär.. Men jag tror fortfarande att det är nåt lurt i Telenors nät och att det är nåt som går galet när mobilmasterna gör sina "handovers".. Kan det vara så att vissa ROM:ar hanterar dessa fel på ett smartare sätt isf?

    Hursomhelst är det ju galet att detta problem kvarstår för så många efter så lång tid!
     
  8. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Jag har hört att kunder med iPhone 3Gs och 4 har samma problem om de har Telenor som operatör, men den sköter det snyggare, när luren märker att något i trafik har hängt sig, så startar den om radioenheten själv....
     
  9. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Åh faen... För min tvärnitade nämligen till och från varje gång den växlade mellan 3G och H så såg jag en klar koppling där sen har det väl skrivits rätt friskt i den här tråden om det...

    Recept och recept..
    Den kanske sköter det lite snyggare men sen jag drog in Modaco R9 så upplever jag det inte som att det hänger när den switchar..
    Och alla sidor och sånt laddar snabbt och inga övriga problem heller så jag är nöjd... :D
     
  10. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hehe ok. Wcdma only verkar va the shit för min del iaf. Befinner mig väldigt sällan i områden som saknar 3g täckning så det spelar ju ingen roll :) och skulle så vara fallet är de ju inte svårt att ändra.. hursomhelst kan jag inte se nåt samband mellan H/3G växlingar och frysningarna på min telefon
     
    Last edited: 23 dec 2010
  11. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har haft ytterst små problem med detta sedan jag rootade och lade in oxygen som rom. Inte helt problemfritt, men spontant tycker jag att det har blivit betydligt bättre. Sen att det kanske bara är slumpen tillsammans med Mr Murphy som djävlas, det kan jag förstås inte utesluta ;)
     
  12. mrBira

    mrBira Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag har oxå varit med om detta..
    Lösningen: rootade och uppgraderade radion. Fick bättre 3G-mottagning på köpet.

    Sent from my HTC Desire (running Gingerbread) using Tapatalk
     
  13. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dela med dig om vilken radio du använt e inget du vill göra?
     
  14. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Talade precis lite med HTC i detta ärendet.
    De håller fast om att där är ett hårdvaru-fel i telefonerna.

    De visste inte riktigt vad de skulle säga när jag menade på att om man sätter ett Telia-kort i telefonen, så har man inte detta problemet, med andra ord att då är det inte hård-varu-relaterat.

    De ville att jag skulle ta bort APN; service.telenor.se och sätta dit internet.telenor.se och radera APN-porten, för att det kan lösa problemet.

    Hörde att någon hade tagit en radio-rom från HTC Desire HD och rootat en HTC Desire; löste problemet.

    För att HTC Support skall kunna escalera en sådan här sak, så måste där vara MINST 5 personen som ringer in med samma sak, annars kommer inte deras tekniska chefer att göra något åt detta.....

    Kan vi få en sista effert att mangla HTC och sätta deras tekniska chefer i arbete?
     
    dacwe gillar detta.
  15. dacwe

    dacwe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Last edited: 29 dec 2010
  16. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om nu en annan radio är lösningen kan man ju hoppas att HTC inkluderar den i nästa OTA?
     
  17. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Jättebra att ni skriver sådant här i detta forum när man har skrivit tidigare; 'För att HTC Support skall kunna escalera en sådan här sak, så måste där vara MINST 5 personen som ringer in med samma sak, annars kommer inte deras tekniska chefer att göra något åt detta.....

    Kan vi få en sista effert att mangla HTC och sätta deras tekniska chefer i arbete?'
     
  18. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    F'låt.. de var ju inte meningen att reta upp dig ;)

    Tycker väl ändå att det vid detta laget borde ligga mer än 5 klagomål på deras bord iofs, men slänger väl iväg ett mail efter jobbet, jag oxå!

    Har märkt att telefonen ibland, beroende på vart jag är, skiftar basstation väldigt (läs mycket) frekvent. Iaf enligt appen "antennas".. kasst uppbyggt nät, eller HTC's fel? Om det vore det sistnämnda borde det ju va väldigt angeläget för HTC att fixa detta eftersom det skapar onödig belastning på nätet och det gillar nog varken telenor eller PTS? fast de är kanske normalt att det fluktuerar såhär, även om man befinner sig på samma ställe?
     
  19. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fortfarande hängningar i telenors nät. Ger banne mig upp snart :( skittelefon eller skit telenor varken eller spelar roll..! Hursomhelst verkar problemet uppkomma samtidigt för flera HTC/telenor som befinner sig i samma område.. en jobbarkompis fick problem precis samtidigt som jag och det kom igång samtidigt igen för båda...
     
  20. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Jaha, då har man äntligen hittat rätt :-(

    Har en nyinköpt Motorola Defy med exakt dessa problem med uppkopplingen.
    Har dessutom Telenor som operatör.

    Jag har även en SE mini och en Mini pro och jag har ALDRIG upplevt dessa problem på dom. Mitt problem kom med Motorolan.

    Får hängningar minst några ggr per dag,för mig fungerar dock fortfarande telefonen även om datatrafiken är låst.

    Just nu testar jag olika kombinationer i olika APN:er jag lagt upp men jag har inte kommit så långt än. Tänkte testa olika kombinationer av internet.telenor.se med o utan proxy osv,även service.telenor.se i olika kombinationer.

    Har tvillingkort hos Telenor och har testat att byta mellan dessa utan att det blir någon skillnad heller.