Säljes: Intressekoll; Galaxy Nexus import från Saudi Arabien, 1703 sek

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Playstation, 18 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hassizle

    Hassizle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nu är jag tjatig och upprepar mig, men vill du veta hur du kan se till att ditt konto inte blir bannat?

    Visa ett kontoutdrag! :)

    Tapatalke'd from my G Nexus.
     
  2. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    har bokmärkt denna tråd, slänger upp popcorn och läsk så har man något att se fram emot
     
    Lazarux, droidbobby, Droid119 och 8 andra gillar detta.
  3. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag tänker ordna det på korrektvis för att undvika alla spekulationer och gå genom att se till att fota av ett istället för att bara printa, du vet, jag kanske är guden på photoshop, så det är på gång, tillsammans med något annat trevligt.

    Men som sagt, det ordnar sig. Just in case om jag inte hinner innan min användare eventuellt stängs ned , så har jag sett till att skicka pm;s med min mail så det går att ordna i alla fall.

    Troligtvis kommer användaren bli avstängd i vilketfall då regelöverträdelse gjorts.
     
    Last edited: 1 nov 2012
  4. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Har jag väl fått för mig att någon eventuellt norpar pengar av mig blir jag nog lite svår att komma överrens med, det är sant...
     
  5. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Skrev i en annan tråd innan detta spektakel att "Playstation" nog är den medlem jag minst gärna skulle vilja göra en affär med, då handlade det om alla hans oändliga affärer och nya mobiler som han köper och säljer och hans dryga svar till användare på detta forum.

    Fick dåligt samvete efter det att jag skrev det i en tråd där många såg det, bad därefter om ursäkt via ett meddelande till honom, det är ju trots allt inte något bedrägligt beteende att vara dryg samt att köpa och sälja telefoner.

    Måste dock säga att jag kände ett direkt obehag när jag läste denna tråd, alldeles för osannolikt att samma person som som köpt och sålt mobiler för att tjäna småkronor på det hela skulle ställa upp på ett så stort jobb utan ekonomisk vinning. Det är helt ologiskt, du hade ju trots allt kunnat komma hem och sålt mobilerna dyrt och tjänat en hel del på det.


    Det minsta du kan göra, "Playstation", det är att bevisa omgående att du ö.h.t har varit i Saudi Arabien. Ju längre du drar ut på det, desto mindre trovärdig blir du. Jag var i London för 6 veckor sedan, på 5 minuter skulle jag kunna ta fram flera dokument som bevisar att jag var där.
     
  6. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Då, kära medlemmar på Swedroid... då är det nog kört.

    Har, för skojs skull, låtit två kollegor läsa igenom tråden. Sällan skådat när hakan slår i bordskanten... riktigt roligt att se. Efter detta gjordes en slagning... ja, gissa?
    Har nu fått bekräftat att detta är under granskning från flera myndigheter. Så hade jag haft en fordran hos Playstation så hade jag nog slutat vara naiv och börjat väsnas lite.


    Så... återbetalt eller inte... uppsåtet har nog varit där från början.

    Att ens försöka avsäga sig ansvaret för detta... och påstå att man har ryggen fri på juridisk nivå... ja, man ska höra något nytt varje dag.

    Hur man kan, precis som Playstation själv skriver, etablera sig på ett forum för att sedan göra snabba cash... ja, det går över mitt förstånd. Men uppenbarligen är det så.

    Jag ponerade med kollegorna följande: Tänk OM detta hade varit helt legitimt och att tullen hade lagt beslag på allt med en rejäl böteslapp till råga på allt. Hur kan man ens visa sin nuna på detta stället och ens säga att "jag betalar tillbaka när jag kan". Man ser ju till att reda ut detta med en bank, vänner eller kanske t o m säljer av något. ALLT för att betala tillbaka och inte hamna i klistret ytterligare än vad man redan är. Och när så många är inblandade? Inte ens tänka tanken på att presentera ett papper på forumet som styrker ens berättelse... ja, det går över normala människors förstånd.

    Lycka till, önskar jag alla! Personligen har jag lagt ärendet under bevakning... jag bara måste se hur detta slutar. Och då menar jag inte på Swedroid!
     
    Last edited: 1 nov 2012
    farquado gillar detta.
  7. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Jag skriver detta till alla moderatorer!

    Jag har en känsla av att denna tråd kan bli låst rätt snart och ber därför om att ni inte låser den eller möjligtvis låter oss öppna en tråd i off-topic delen. Detta är för att det är väldigt nyttigt att se vad som kommer att hända och hur man går till väga, om det här nu skulle inträffa någon annan (förhoppningsvis inte).

    Sen tycker jag att det är högst intressant att följa detta och låta Playstation ha en chans att visa de efterlängtade dokumenten (kvitto, tull eller liknande) som Playstation sagt att han ska visa.

    Jag skriver detta i tråden eftersom det skulle vara väldigt krångligt att PM:a alla mods.
     
    Spode, fossilrony, Manneman och 1 annan gillar detta.
  8. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Som jag ser det med allt underlag vi har fått dvs utan några som helst bevis på att TS har köpt några mobiler så är hela den här historien ett påhitt. Sen att TS kommer på en väldigt bra snyfthistoria som gör att två personer har avsagt sig pengarna måste göra TS väldigt glad eftersom han gick plus 1800kr på det. Ju fler som nappar på en billig GNex från Saudi Arabien desto högre chans är det att någon går på snyfthistorien och nu var det 2 av 9 som gjorde det. Helt otroligt, skulle jag vara TS så skulle jag inte ens acceptera att någon avsäger sig pengarna även om min historia är sann. Men denna etik och moral verkar inte TS ha.

    Blir väldigt svårt för väldigt många här på forumet att göra affärer med TS i framtiden om han inte lägger ut kontoutdraget snart. Man börjar ju undra vad han sysslar med när han lägger ner så mycket tid på att formulera långa svar istället för att bara lägga ut en bild på kontoutdraget. Riktigt skumt är det och det känns som att TS döljer något.
     
  9. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det är enkelt - de som det berör har jag kontaktat i den mån den går, talat med dem per telefon etc. Det är betydligt viktigare än att underhålla folk i en tråd.

    Hur som helst - oberörda parter engagerar sig mer än berörda, jag har till och med sagt åt folk att det inte behövs att de avsäger sig allt eller en del, vad de väljer att göra råder jag tyvärr inte över, men jag är oerhört tacksam, men har ändå sagt att det inte behövs.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  10. DaeR

    DaeR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    70
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Fel
     
  11. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vilket skedde - en hörde av sig för sent och då blev den en person över antalet - detta blev han informerad om och det rättades till omgående. Du har inte funderat över att det är lite märkligt att inte fler skrivit i tråden om din teori hade en grund? Eller du kanske skall fundera på om det bara var typ fyra som dealen gjordes upp med, men jag säger att det var fler? (hjälper dig lite på travenn här för att peka på orimmligheten i det hela)
    Alla har blivit infade och alla har sett tråden utom han som gått upp i rök. Samtliga har fått pm;s med och jag är tämligen säker att de talat fram och tillbaka med varandra.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  12. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jomen tjenare... när?
     
  13. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Fel post
     
    Last edited: 1 nov 2012
  14. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du fattar fortfarande inte? Du har inte en chans att sälja eller köpa någonting i detta forumet fler gånger. Och dom du har talat med i telefon etc lär inte heller göra det. Alla försök att få bort misstankarna mot dig ignorerar du...

    Vad tror du själv? Hur SKA forumet reagera?

    Av forumets "övriga" medlemmar har du fått ett antal chanser att visa att detta är som du skriver... men du ignorerar det. Skulle vilja se dig sitta i ett polisförhör med alla dina ursäkter... det tar inte många minuter innan tårarna börjar rinna och sanningen kommer fram. Då funkar det inte med muntliga förklaringar, där ska det fram på papper som kan styrkas med ursprung.
     
  15. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    pic or it didnt happen.
     
  16. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    Det blir så löjligt, du har inte framfört några som helst bevis på att du faktiskt har varit i Saudiarabien (ett land du inte ens stavade rätt till) och istället för att bevisa att du faktiskt har varit i landet i fråga eller visa några relevanta dokument så envisas du med att skriva långa meddelanden fulla av nonsens.

    Läser man gällande din historia på denna sida märker man omgående att något är fel..
     
  17. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag ämnar att tillmötesgå vad ni begär, focus ligger dock på annat då jag, helt ärligt, inte har något att oroa mig för. Prioritet ligger dock att återgälda vad jag åtagit mig - vad ni andra har för åsikter och tankar är helt sekundärt.
    Under morgondagen har talvathir sina pengar med, då är de ekonomiska förehavandena tillrättade vad gäller alla överenskommelser.
    Eller ja, han ssom försvunnit är självklart kvar men det är som sagt inte möjligt att göra mer tillsvidare.

    Ställ er bara den enkla och logiska frågan - har jag vunnit något på detta? Svaret är Nej. Har jag förlorat långt mycket mer i form av ansende och ekonomiskt? Svaret är bortom allt tvivel ja. Varför skulle jag göra det efter allt jag byggt upp? Finner det poänglöst att debattera detta vidare, ni får vänta och se helt enkelt att det ordnar sig i närtid.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 1 nov 2012
  18. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ett perfekt sätt att sälja sig själv...
     
  19. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Summa summarum, det fanns aldrig några telefoner, Playstation har suttit hemma i Norrköping och tagit emot era pengar. Samma bankkontonummer har varit i fokus då Sydeu och Selko hamnade i en jävla massa strul med dig, du har även haft strul på andra forum och du har även blivit nämnd på Flashback.

    Inte ett enda bevis har kommit fram gällande hans resa, inga dokument gällande något alls och han är bra duktig på att skriva långa meddelanden om rent trams men han vägrar framföra några som helst bevis gällande resan i fråga. Som sagt, jag var utomlands för 6 veckor sen och jag kan på någon minut ta fram flertalet dokument som bevisar att jag varit där.

    Han verkar inte ha några som helst intressen att faktiskt bevisa att han ö.h.t har varit där, han verkar tro att allt är frid och fröjd så länge han betalar tillbaka pengarna.
     
    Droid119 och Xantor gillar detta.
  20. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag skulle gärna vilja ha en lista med vilka som köpte av dig, vilka som har fått sina pengar tillbaka och vilka som inte fått det än, de finns väl här och det bör du kunna ordna snabbt
     
    Derix, Millwad och Xantor gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.