Övrigt: Intryck efter en tids användning av One S

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av d95andek, 27 apr 2012.

  1. Mr Z

    Mr Z Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är överlag riktigt nöjd med mitt exemplar.
    Hade problem till en början med omstarter, men de är borta efter senaste uppdateringen.
    Däremot saknar jag snabbknapparna i rullgardinen. Finns det någon möjlighet att anpassa den utan att behöva roota...?
     
  2. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det många som köpt ett svart exemplar och inte fått en enda "flaga" så som beskrivs i tråden längre ner i forumet.

    Rädslan att få en kantstött telefon på en gång var det som fick mig att avstå köp. Läser man xda-tråden får man ju uppfattningen att alla svarta One S lider av detta.
     
  3. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har bara lite lite skav i ett av de vassa hörnen, inget flag. Brydde jag mej skulle jag kunna fixa det med en tuschpenna. Haft den typ sen lansering.
     
  4. johand.se

    johand.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använde min en månad innan jag skickade in den på reparation. Under den tiden fick jag ett märke där man ansluter laddaren samt en liten repa, knappt synlig. Fullt acceptabelt enligt mig.
     
  5. berg35

    berg35 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det klart att det syns att telefonen är använd men jag stör mig inte på det. Iallafall inte än. Men om du känner på dig att du kommer att störa dig på det så rekommenderar jag att du köper den grå varianten.
     
  6. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo, men den svarta är så mycket snyggare...

    Satans I-landsproblem att vara jobbiga då!

    Nä, det blir till att springa in på elgiganten, blunda, slita åt sig en lur, betala och inte titta efter vad man köpt tills man kommit hem. Har ju varit utan smartphone i över en månad nu. :cry:
     
  7. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det inte bättre att öppna den där i butiken, så slipper du springa tillbaka om den är sprucken? Det hade också upplyst personalen om problemets natur vilket kan gynna andra som kommer.
     
  8. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var precis vad jag gjorde. Enligt servicekillen där så hade dom hittills inte skickat tillbaks någon One S till HTC pga det. Men han sa också att han hört talas om problemet och bad mig komma in och returnera den omedelbart om jag såg tecken på ytlossning.

    Nåja, nu sitter jag med en sprillans ny lur och bara ler.
     
  9. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Widgetsoid!
     
  10. Wisentdual

    Wisentdual Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Extended controls!

    Min svarta är i toppskick!
    Ligger i benfickan på mina arbetsbyxor i lantbruksmiljö hela dagarna :)

    Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
     
    Last edited: 25 maj 2012
    Mr Z gillar detta.
  11. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min svarta är än så länge perfekt :) Väldigt nöjd, så när som på en enda sak: den hoppar hela tiden mellan 3G och HSPDA. Och då menar jag hela tiden, så att det bryter när sidor laddar osv. Någon annan som upplevt samma sak? Har Telenor.
     
  12. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Har inte märkt sådant, men en sak har jag märkt och stör mig rejält på.
    Vet inte om det är mobilen eller Telenor eller om det ska vara så.
    Men när jag sitter och pratat i mobilen så försvinner mitt 3g-nät och
    det går inte heller att ansluta till mitt wifi. Så när den jag pratar med
    säger "kolla på bilden jag skickar" så får jag be personen lägga på en
    minut så att jag kan få ladda hem mms:et först.

    Förstår inte varför inte datatrafik skall kunna fungera tillsammans med samtal
     
  13. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Två veckor har gått sedan inköp och jag är mycket nöjd med min One S. Ångrar inte att jag valde den framför Xperia P (även om det satt långt inne).

    + ICS och nya Sense - bra jobb av HTC, snyggt och utan buggar (ICS på Transformer var trasigt i flera månader innan dom fixade det)
    + Utseende och tjocklek - enligt mig den snyggaste telefonen på marknaden
    + Kameran - bättre bildkvalitet än jag förväntat mig
    + Batteritid - två dagar utan laddning utan problem
    + Skärmen - svärtan är bra

    - Opålitlig Wifi - tappar kopplingen ibland på mitt hemmanät, dock osäker på om det kan vara min router
    - Pentile - jo det märks

    Har inte drabbats av att ytskiktet lossnat i kanterna, telefonen ser fortfarande ut att vara fabriksny. Var tveksam till den stora skärmen men jag har nästan vant mig. Dessutom känns den mindre på grund av att den är så tunn och inte mycket onödig yta utanför skärmen. Skulle dock hellre sett att den var 4'.
     
  14. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Wifin fixades i en uppdatering förut, vilken version har du nu?
     
  15. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    1.78.401.2

    Jag har hela tiden wifi anslutet och det ser ut att vara bra styrka men ibland vägrar den ladda och jag får bara upp "nätverksfel". Jag har dock inte kontrollerat vilken kanal routern är inställd på ännu så det kan ju vara det också. Kör på defaultinställningen på comhem-routern.
     
  16. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är ju den senaste versionen. Provat andra wlan? Samma problem?
     
  17. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Startade om min router och har inte haft problem efter det, så det var sannolikt inte telefonens fel. Anledningen till att jag misstänkte det var att wifin fungerade bra på Transformern hela tiden.
     
  18. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har testkört Htc One S i en vecka nu är här kommer mina upplevelser. Läs dem med glasögonen att jag testar ut den för det företag jag arbetar för i syfte att se om det är en bra uppföljare till Desire och Desire S, som många av våra anställda har idag, och som kommer bytas ut allt eftersom.


    1. Upplevd bra batteritid.
    Kommentar: okej, nu har jag en helt ren telefon med inte särskilt många appar nedladdade, vilket självklart påverkar batteritiden. Men jag upplever att batteritiden är ganska bättre än på min sensation xe som jag till vardags kör.

    2. Menyknapp borttagen.
    Kommentar: inte en negativ grej, dock annorlunda. Desire och Desire S har en egen meny-knapp, i one s ligger den längst upp till höger inuti skärmen och ser ut som en litennknapp med tre punkter i. De som tidigare använt Desire och Desire s kommer behöva lära sig den nya placeringen för menyknappen.


    3. Spontan omstart.
    Kommentar: jag har haft 1 spontan omstart. Jag misstänker dock att det var jag själv som triggade den. Batteriet går inte ta bort på denna telefon. Därför har Htc löst det med att du håller in startknappen om du behöver göra en "hård" omstart, vilket funkar även om telefonen står i stand by-läge.Jag hade telefonen i främre byxfickan och böjde mig ner en liten stund. Trycktes knappen möjligtvis in av misstag? Inte omöjligt, men detta är ingen onormal placering av telefonen (i byxfickan). Fler kan nog råka ut för det här.


    4. Krånglande wifi?
    Kommentar: måste testas mer, men när jag varit ute och kommer hem så går telefonen inte alltid per automatik över till min hemmauppkoppling, utan lunkar på med 3G. En gång fick jag starta om telefonen för att den skulle hitta min router, fastän jag ställde mig bredvid den. Ett par andra gånger har det räckt att jag stänger av wifi och sätter på den igen. Detta är tydligen ett känt problem med Htc one s, som företaget även skickat ut en uppdatering för. Den uppdateringen finns i min testtelefon, men jag upplever en del problem ändå. Som sagt, detta måste provas lite till även med andra trådlösa nätverk för att säkerställa att det inte är enbart min router telefonen ibland är tveksam till. (Notera dock att min sensation XE, frugans Galaxy Z och dotterns Galazy Gio inte strular med wifi´n vilket talar emot att det skulle vara något knas med min router).

    En morgon, efter jag vaknat och skulle börja surfa runt funkade ingenting, som om jag inte hade någon internetanslutning. Wifin gav dock fullt utslag. Jag var slutligen tvungen att stänga av wifi och sätta på den igen, för att få tillbaka internetanslutningen. Detta är ett fel som jag läst att flera haft, alltså inte isolerat till den här enheten.

    5. Bra kamera.
    Kommentar: kameran på baksidan tar mycket trevliga bilder, framför allt i bättre ljusmiljöer. Kameran på framsidan är inte jätterolig, men det kan ha att göra med att one s inte kan vara lika bra som storebrorsan one x. På vissa punkter måste de göra den lite sämre.

    6. Allmänt.
    Kommentar: telefonen känns mycket stabil, trevlig att hålla i, kvalitetkänsla, rapp/snabb. Svarar direkt när man trycker på skärmen.
     
    Last edited: 25 jun 2012
  19. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hallo One s:ers!

    Funderar på en sådan här till dottern i födelsedagspresent. Tycker den verkar bra och i lämplig storlek (hon är inte så begeistrad i de allra största lurarna).

    Mitt enda frågetecken är för skärmen som jag tycker verkar ha lite för låg upplösning för sin storlek och dessutom med pentile.

    Ni som har kört den ett tag: stör ni er i vardagen på skärmen eller är den tillräckligt bra "i långa loppet"?

    Nu kommer hon iof att gå från en gammal wildfire med världshistoriens kanske värsta skärm för en smartphone, så direkt vid bytet blir de nog en wow-effekt. Men sen ska hon ju ha den i minst 2 år...
     
  20. johand.se

    johand.se Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag gått från en Legend som även den inte har någon upplösning att skryta med. Tycker den är riktigt bra, upplösningen är inget jag stör mig på, snarare att den är väldigt bra. Men då har jag inte jämfört med någon likvärdig eller mer högupplöst "vanlig" skärm.