Övrigt: Intryck efter en tids användning av One S

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av d95andek, 27 apr 2012.

  1. KennethK

    KennethK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X
    Har haft min i drygt 2 månader och är riktigt nöjd. Smidigt format, snabb och snygg. Trodde jag fick min första repa på den när jag lyckades drämma in den i min putter på golfbanan, men det visade sig vara metall/färg från puttern som gick att torka bort. Skärmen tycker jag är grym. Man läser ju ändå inte texten på vanliga webbsidor utan att zooma in.
     
  2. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det syns om du jämför med en Xperia S, One X eller annan lur som har bättre upplösning men till vardags så störs jag inte av det. Visst kollar du på websidor i utzoomat läge kan du inte läsa texten men det hade ju varit svårt ändå pga storleken.

    Jag är över lag mycket nöjd med min One S, men som nämnts ovan kan Wifi vara lite skakigt ibland. Det kändes stabilare i min gamla Desire faktiskt.

    Vet inte vilken telefon som skulle vara bättre om man inte vill ha en jättekoloss.

    [Edit] Kanske Xperia P om man inte känner att man måste ha ICS nu nu. Den har ju också fått bra omdömen. [/Edit]
     
    Last edited: 26 jun 2012
  3. berg35

    berg35 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gick från en Desire och tycker att skärmen är kanon.
     
  4. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Eftersom det är en dotter som ska ha den kanske HOX är bättre eftersom den är populärare? :)

    HOS är smal och lätt, men har inte jättesmå yttermått - men det är det få moderna telefoner som har, tyvärr. Vikten och tjockleken gör skillnad i fickan, i en väska är det nog sak samma.

    Har jämfört med skärmen på HOX, som ju är erkänt bra, och tycker att den på HOS är helt ok. Till foton, t ex, är den utmärkt. Och jag har aldrig haft problem att läsa text som mina (något åldriga) ögon klarar i storlek. Pentile yttrar sej mest som ett svagt färgskift då man betraktar skärmen något vinklad. Kontrasten och färgmättnaden är härlig, det är ofta jag tänker "najs" när jag slår på den.

    Jämför kanske mest med HOX nu men det var den jag valde emot när jag slog till på HOS. Nu finns ju SGS3 också...
     
  5. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Efter ett bra tag med min HOS kan jag inte säga annat än att jag är hur nöjd som helst. Toppentelefon. Har den svarta, inga som helst problem med ytan. Den är snabb, skärmen är mer än bra nog, och telefonen är så mycket skönare att handskas med än vad HOX är (och den klassar ut SGSIII fullständigt i ren kvalitetskänsla).
     
  6. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag stör mej mer och mer på den alltmer knakiga och glappa luckan i toppen på telefonen... Någon annan som har det problemet, eller ska jag kanske leta efter en ny?
     
  7. Shangoo

    Shangoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade faktiskt inte tänkt på det innan du sa det. Men jo, den ger efter något när man trycker där, och knakar lite. Inget som stör mig dock. Ännu iallafall.
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 975
    Mottagna gillanden:
    1 932
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Har inte så mycket input egentligen.

    Men frugan som var kalasnöjd med iphone 4 gillar HOS skarpt. Det som hon i så fall klagar på är android-relaterat, inte HOS
     
  9. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Luckan knakar lite, men det stör inte mig alls.
     
  10. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kan också säga att min fruga är sjukt nöjd med sin Hos. Det lilla som jag pillat på den (får inte röra den sedan jag rootade hennes förra mobil), så tycker jag att den är riktigt trevlig.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  11. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Verkar vara många vänsterhänta här :ehm:
     
  12. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Höger och stolt :)
     
  13. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Efter att ha haft Desire i två år kan jag liksom inte riktigt avvänja mig vid att ha den i höger hand och bara använda den med en hand. I början var det lite knepigt eftersom att strömknappen ligger på fel sida, och man får flytta telefonen inom handen ibland för att bekvämt nå saker. Men nu är jag van och det är najs :)
     
  14. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tappade min One S rakt ner i hårt stengolv från c:a 1,5 m höjd. Skadan blev rejäl men väldigt lokal. Ytbehandlingen är totalförstörd där den landade, och ytan är bucklad en hel del. Detta är väldigt nära strömknappen, som knappt fungerar (man måste trycka hårt och trycka på ett speciellt sätt för att det ska fungera). Men men Tap Tap App kan jag ändå använda telefonen utan problem. Antar att det är ett gott betyg, en iPhone 4 hade totalspruckit t.ex. Men att MAO skulle vara extremt hållbart ser jag mest som ett marknadsföringsknep, man ser verkligen att oxidlagret är extremt tunnt och mest är där för att det är snyggt, vilket det är :P
     
  15. Lismaren

    Lismaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Knakande lucka

    Luckan sitter nog inte på plats riktigt. Min knakade och jag tog loss den och satte dit den igen, denna gång helt utan något knakljud.
     
  16. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Luckan har jag pillat med om och om igen sedan jag fick telefonen, det går inte att få på den på ett sätt som inte knakar i alla fall lite grann. Inte för att det stör mig, men ändå.
     
  17. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jodå, luckan satt perfekt när den kom från fabrik, men sedan var man ju tvungen
    att sätta i simkortet och då var det kört :)
     
  18. Lismaren

    Lismaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så tråkigt för er.. Jag kanske hade tur som jag fick den på plats. Konstruktionen verkar känslig. Som tur är lossar jag väl aldrig luckan mer....
     
  19. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu hade det iofs bara varit konstigt om den satt rätt, den övre delen av luren är lätt deformerad liksom :P
     
  20. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Går inte att beskriva hur nöjd jag är med den.

    Skadar inte heller att jag köpte den av någon som hade sänkt priset till 2,7 då han trodde att han hade repat telefonen, men det var bara Micro Arc Oxidation som hade vart i farten. Weiho, bästa telefonen någonsin!