Diskussion: Intryck och omdömen Google Pixel 2 XL

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 22 okt 2017.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Oj, jag måste ha varit trött eller halvt oengagerad. Ber om ursäkt för förvirringen. :P
     
  2. Mohnke

    Mohnke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2015
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    Huawei

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei
    Snabb fråga, går det att spela in samtal? Med tex ACR, har för mig att det inte funkade på Nexustelefonerna.
     
  3. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Jag har en app som spelar in samtal. Call recorder.
     
  4. Mohnke

    Mohnke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2015
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    Huawei

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei
    Så du bekräftar alltså att det funkar? Vill du vara så snäll och prova med ACR? Mitt köp är beroende av att det funkar....
     
  5. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag kör med ACR och det funkar fint
     
    moparlinke och Mohnke gillar detta.
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Batteritid är bäst av alla telefoner jag har haft från Samsung Sony, LG, One Plus...

    Kommer från en besviken upplevelse med Samsung Galaxy S9 plus ..

    Detta är efter endast två laddningar, varav en laddning som var inte upp till 100% (den första)

    Har haft BT i två timmar, GPS, auto sync på hela tiden och adaptive brightness på.

    Screenshot_20180317-002642.png Screenshot_20180317-002604.png
     
  7. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Har aldrig haft så bra standby och batteritid i nån telefon förutom nu med Pixel 2 XL. Screenshot_20180322-121640.png Screenshot_20180322-121648.png Screenshot_20180322-121706.png
     
    tpalsson gillar detta.
  8. NoobiOne

    NoobiOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    10
    Har haft pixel 2 xl och kör nu på en s9+. Här är mina synpunkter på ovan punkter vid en enkel jämförelse:
    Byggkvalitet och konstruktion: Bra på pixeln men s9an känns bättre i hand, lite mer premium känsla imo.
    Prestanda och flyt: Pixeln har ett jämnare flyt över lag. S9an kan jag ibland uppleva som rappare men har inte lika konsekvent flyt som pixeln.
    Kameran / Video: Föredrar pixelns kamera även om s9ans också är riktigt trevlig.
    Batteritid: Pixeln har snäppet vassare batteritid, ibland levererar dock s9an riktigt bra battertid utan uppenbar anledning men 3 av 5 dagar så är pixeln bättre på denna punkt^^
    Bildskärm: S9an utklassar pixelns skärm när man har dem sida vid sida och jämför. Om jag däremot lägger ifrån mig s9an och kör med pixeln ett tag så tycker jag absolut att den är bra nog. "Blue tint"-hetsen är överdriven, visst finns den där men det gör den hos alla oled skärmar och det är inget man tänker på om man inte letar efter det.
    Ljudkvalitet: s9an vinner lätt på denna punkt, ganska medioker hos pixeln.
     
    bernard gillar detta.
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag håller med dina synpunkter men tycker att ljudkvaliteten i bägge är detsamma. Jag hade S9 Plus i en vecka jämte Pixel 2 XL, kunde inte gilla den för att jag blev besviken på kameran, mjukvaran och priset. Jag trodde att ett par GB extra RAM i S9+ skulle kunna ge mig samma flyt som i Pixeln men nej.

    Därför jag behåller Pixeln och siktar på Pixel 3 i slutet av året.
     
  10. NoobiOne

    NoobiOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    10
    Ok, jag kanske hade damm och skräp som blockade ljudet något i min eftersom jag upplevde ganska stor skillnad, eller så var det bara ett måndagsex:ehm:
    För min del var det dock displayen, avsaknaden av 3.5mm jacket och min förkärlek till samsung pay som gjorde att jag valde s9an tillslut :D
    Ser dock väldigt mycket fram emot att se vad pixel 3an har att erbjuda!
     
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag var lite skeptisk till att Pixel 2 XL saknar 3.5mm uttag men har vänjt mig så det är inga konstigheter med att använda Bluetooth headset.

    Gällande skärmen, som sagt jag håller med. Samsung Super AMOLED skärmar är överlägsna men där behöver man kompromissa, kameran och mjukvaran är suveräna i Pixeln, medan S9+ har en mycket bättre skärm dock sämre kamera och dessutom segare mjukvara och Samsung är INTE bra på att släppa uppdateringar till sina telefoner. Android Oreo kom till S8 telefoner cirka 9 månader efter att den var släppt skarpt, så nej, där föll mitt intresse för Samsung :(
     
  12. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag måste säga att jag har ganska dålig batteritid på min Pixel 2 XL, och jag är nästan helt säkert att det inte har att göra med telefonen, utan mitt användande av appar t.ex. Apple Music drar sjukt mycket batteri på android, men har extremt svårt att få telefonen att överleva från klockan 6:30 till 20:00, då jag dessutom sitter mycket på jobbet och inte använder telefonen sådär jättemycket. För jag har alltid alltid alltid dålig batteritid på android-lurar förutom monsterlurar som Xiaomi/Huawei-lurar med lägre displaykvalitet och stort batteri.

    Är det bara jag som upplever detta? För jag är så himla säker på att det inte har att göra med något slags fel på telefonen. Är på 2 hr SoT, och redan nere på 52% batteri efter att ha haft den urkopplad sen klockan 6:30-6:45, nu klockan 13.
    Visst, kör Android P-betan, men upplevde samma på Oreo innan.
    Fick riktigt mycket bättre batteritid på min iPhone X vilket känns lite märkligt.
     
    Last edited: 15 maj 2018
  13. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag upplever samma sak med min Pixel 2 XL. Jag tycker ALLA Android lurar konsumerar oerhört mycket ström jämfört med Apples senaste iphone X. Dock kompenseras detta med snabbladdning, men det är klart man sliter på batteriet om man laddar så ofta.
     
  14. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jo, sen är det ju faktumet att man inte alltid tar med sig laddaren dit man ska, jag vill inte släpa med mig USB-C kabel + adapter eller powerbank, har inte ens två stycken kablar just nu.
    Så för mig så är snabbladdning absolut en bra grej, men jag skulle hellre se att det är som iPhone X:en , lång tid att ladda, men lång tid att ladda ur. Tror nog att min X laddade ur ungefär 1 gång på ett halvår, den här har jag haft i en vecka och den har laddat ur innan jag hinner hem, eller precis när jag kommit hem, två gånger redan.
    Man tänker att ren android a la googles vision borde vara optimerat nog för att spara på batteri tycker man dock, men...
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    För mig är det precis tvärtom - har haft två Pixel 2 XL och båda har superb batteritid, bäst av alla telefoner jag haft i min ägo (har även en iPhone X). Det är helt klart Pixelns största styrka i kombination med kamerans "point and shoot"-egenskaper.

    En kort + och - för Pixel 2 XL skulle kunna se ut som följer:

    + Batteritid
    + Bäst flyt av alla Androidtelefoner jag testat (fortfarande en bit kvar till iPhone dock)
    + Mycket bra kamerahårdvara (skarpa bilder, minimalt med distorsion och lensflares)
    + Kameramjukvara som ger härligt dynamiskt omfång (dock är HDR+ lite väl aggressiv på att tona ner himmelen vilket ger ful glow/halos runt objekt i förgrunden, t.ex. träd och byggnader)
    + Snabbladdning
    + Vattenskyddad
    + Lätt i handen
    + Stereohögtalare (tyvärr inte en av de bättre, skillnaden mot iPhone X är stor)
    + Always on display och notification LED

    - Inget hörlursuttag
    - Inga svepgester i operativsystemet (men det kommer med P)
    - Uselt kalibrerad display, måste alltid redigera mina foton på iPhone X för att se hur de kommer se ut "på riktigt"
    - Dåliga betrakningsvinklar med blå tint (ungefär som S8+ rosa tint, föredrar dock helt klart den kallare nyansen på Pixel)
    - Dåligt samtalsljud
    - Begränsat utbud av tillbehör
    - Säljs inte i Sverige
    - Aggressiv HDR-funktion som orsakar artefakter i områden med hög kontrast. Kolla träden till höger i denna bilden så ser du hur grenarna har ett glow runt sig (Pixel till vänster, iPhone X till höger). Pixeln försöker tona ner himmelen för mycket och resultatet blir ofta mörkare än verkligheten.

    pixel_glow.png iphone_glow.png
     
    Androis, bernard och flipp gillar detta.
  16. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jag laddar till 80% ungefär på kvällen innan jag går och lägger mig. Sen när jag sätter den på laddning igen nästa kväll så ligger jag omkring 40%. Så bra batteri har jag aldrig haft på någon annan lur.

    Använder en Pixel 2 XL
     
  17. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Detta är bra tycker jag.
    Är även inkluderat sovtid.
    Screenshot_20180522-002638.png
     
    tpalsson gillar detta.
  18. AhHi

    AhHi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    LG G7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    LG G7
    Riktigt nöjd med min 2 XL, nästan som jag förväntade mig, kamaren slog mina förväntningar!

    Dock tråkigt att visa funktioner ej funker med svenska.
     
  19. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Jag har problem med att få notiser vid DM på Instagram. Har lagt Instagram-appen som "Not Optimized" under Battery Optimization men saknar ändå notis ifrån Instagram.
    Det är väldigt olika dock, ibland dyker den upp, ibland inte. Oftast får jag ingen notis alls. Har aktiverat pushnotiser i appen vilket är weird.

    Bugg med nya Instagram-appen kanske?
     
    bernard gillar detta.
  20. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tycker att Instagrams notifications är random på alla mina enheter, inkl iOS. Tror att det ligger hos Instagram och inte enheten.
     
    tekken gillar detta.