Diskussion: Intryck och omdömen Google Pixel 2 XL

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 22 okt 2017.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har använt Pixel 2 XL i några dygn nu. Första intryck.
    Positivt:
    • Ligger väldigt skönt i handen tack varje greppvänligt material och låg vikt. Nästan alla andra flaggskepp är för hala eller för tunga tycker jag.
    • Batteritiden i standby verkar grymt bra. Drog bara 2 procent över natten.
    • Stereohögtalaren. Stort lyft efter att ha använt ett gäng lurar med monohögtalare senaste åren. Dock är kvaliteten på ljudet och volymen inte enastående bra.
    • Mycket bra flyt i systemet och när man scrollar i Chrome.
    • Fri backup i google photos. Mycket underskattad fördel som man har stor nytta av om man fotar mycket.
    Neutralt:
    • Batteritiden med skärmen tänd, framför allt vid surf, är bra men inte anmärkningsvärt bra. Märker en klar skillnad mot Redmi Note 5 där batteriprocenten sipprar ner snabbare på Pixel. Note 5 har dock ett större batteri och bara FHD på skärmen så det var väntat.
    • Kameran är ju kanon och bäst men man får ju inte någon wow-känsla när man kört gcam-modden på andra lurar. Resultatet blir jämnare på Pixeln då gcam modden på Note 5 ibland ger en lilaaktig ton över bilderna och ibland fokuserar sämre men i många fall är skillnaden liten.
    • Prestandan, när man t.ex. öppnar appar är ju riktigt bra men rent subjektivt upplever jag Mi 8 och OP6 som lite snabbare. Har dock inte testat sida vid sida så kan minnas fel.
    • Bra skärm men märker av bluetint när man tittar på skärmen från sidan.

    Negativt:
    • Saknar 3.5 mm jack.
    • Kanterna runt skärmen, speciellt på sidorna är onödigt tjocka. Detta försämrar både utseendet och känslan i handen.
    • Nypriset är ju helt uppåt väggarna för dyrt. Summerar man fördelarna och nackdelarna tycker jag den håller hyfsat jämna steg med Mi 8 och OP6 som båda är väldigt mycket billigare. Ett rimligt nypris idag hade varit 5000-6000 kr för instegsmodellen.
    • Saknar svepgesterna från MIUI.
     
    Last edited: 26 jul 2018
    Androis och Droid82 gillar detta.