Fick min Pixel 2 64 GB Just Black från Clove i går. DHL plockade upp paketet i England kl. 15.20 i tisdags och jag hade telefonen i handen kl. 10.30 dagen efter. Imponerande!
Kommer från en Nexus 5x och är överlag väldigt nöjd med telefonen. Blev lite förvånad över hur pass liten och smidig den känns i handen. Kamera och ljud imponerar verkligen - särskilt ljudet är ett stort steg uppåt från N5x. Hade det tickande/vinande ljudet från baksidan (även tydligt vid samtal) i cirka fem minuter, innan jag fick den senaste uppdateringen som åtgärdade problemet helt och hållet.
Skärmen är än så länge det enda som inte imponerar alls på mig. Jag är ett stort fan av "naturliga" färger då jag jobbar som fotograf och vill kunna lita på att färgerna jag ser är "rätt". Det övermättade Samsung-stuket imponerar inte alls på mig. När det gäller Pixel 2 har jag inga problem med kalibreringen/färgåtergivningen, men däremot får jag väldigt tydliga färgskiftningar redan vid små vinklar. Det är inget som märks när man tittar på bilder/video, men mot vit bakgrund skiftar skärmen väldigt tydligt mot blått så fort man rör telefonen. Irriterande, men eftersom jag aldrig har haft en OLED-skärm tidigare vet jag inte om det är normalt. Har heller inte läst särskilt mycket "gnäll" om skärmen på Pixel 2. Hade jag köpt telefonen i en butik hade jag garanterat gått in och begärt att få titta på ett annat ex, men nu vete fasen om jag orkar skicka telefonen till England för att sen eventuellt få ett likadant (eller sämre) ex tillbaka.
Batteritiden är såklart knepig så här första dygnet, men just nu har jag 25% kvar (20h sedan full laddning), och då har jag en SoT på 5h 20min, vilket iallafall jag upplever som galet bra, eftersom jag har allt aktiverat och givetvis också lekt onödigt mycket med kameran. Å andra sidan hade min N5x max 3 timmars SoT på ett dygn...
Allt som allt känns det som ett mycket bra köp. Synd på skärmen bara...
Mitt betyg: 7 bananer (av 8 möjliga).
Last edited: 16 november 2017