Diskussion: Intryck och omdömen Google Pixel 2

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 22 okt 2017.

  1. mickebach

    mickebach Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2013
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Är det ingen av er som fått sin Pixel 2 som är drabbade av problemen med tickandet från NFC-chippet eller tjutande ljud vid samtal, eller som tycker att det usla ljudet vid röst/videoinspelning är ett bekymmer? Är det till och med nån här som vet huruvida gårdagens säkerhetsuppdatering tog hand något av problemen?
     
  2. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Det ska vara löst i och med uppdateringen för november.

    http://www.androidpolice.com/2017/11/07/pixel-2-units-making-clicking-high-pitched-sounds/
     
    mickebach gillar detta.
  3. mickebach

    mickebach Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2013
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    maRRtin gillar detta.
  4. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Ni med Pixel 2 - fått nya uppdateringen? Testat ändra color mode?
     
  5. Nordlunderik

    Nordlunderik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2017
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    48
    Installerar nu. Har lilla pixel 2 men tycker inte att skärmen är urvattnad eller dålig alls, men färgerna är inte lika uppblåsta som Samsung. :)

    Edit.
    Fick nya uppdateringen med ny version av kameraappen, nya säkerhetsuppdateringar och nya färglägen. Porträtt med frontkameran fungerar nu och hittade den manuella kontrollen för exponering som man får genom att bara trycka på skärmen (enkelt jag vet). Ska tydligen ge bättre bilder i mörker på pixel 2 om man drar ned exponeringen. :)

    Nya färgläget "mättnad" lever verkligen upp till sitt namn och ger mer punchy färger. Kan inte än avgöra om jag gillar den mer än "förstärkta".
     
    Last edited: 7 nov 2017
    BrorSnor och YaKoStar gillar detta.
  6. Telamond

    Telamond Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som hör ett skarpt tjutande i luren när man ringer någon? (Pixel 2)
    Annars har jag bara postiiva synpunkter på mobilen. Kommer från en Iphone 5s, har inte haft en ny mobil på fyra år.
     
  7. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Ska vara åtgärdat med senaste uppdateringen.
     
  8. zambicos

    zambicos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gick från Nexus 6P till Pixel 2 och framsidan på dom båda är ju i princip identiskta! Så känns som en 6P som man krympt ner vilket är galet befriande, så mycket skönare med den mindre storleken.
     
    BrorSnor gillar detta.
  9. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    333
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tips, där finns även ett lås för AF / AE, kan vara bra att använda då manuell exponering annars resettas då man "siktar om" eller bara råkar röra telefonen lite.
     
    Nordlunderik gillar detta.
  10. betabob

    betabob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jaha då har jag suttit och lekt någon timma med min nya telefon (xl2). Kommer från en Nexus 6p

    Så några första intryck

    Skärmen? Stor förbättring jämfört med 6p märke inte av något av de alla klagar på än så länge, vist lite blåaktig i extrema vinklar men inte alls så farligt som föra luren.

    Snabb som attans. Men kanske inte så konstigt

    Kameran? Väldigt lovande. Imponerad över bilderna den presterar så helt klart så bra som alla säger.

    Klämmbarkant? Tja är väll lite små smidigt, inte hunnit testat särskilt mycket än.

    Ui? Lite ovant med att svepa upp för applådan än men annars gillar jag pixels ui bättre än Nexusens

    Batteri och sånt får jag återkomma med men det lär ju iaf slå den halva dag min gamla telefon orkade med nu på slutet. Vibrationsmotorn känns också annorlunda, vet inte om det är bra eller dåligt men antar att det bara är en vanesak.

    Och hade verkligen önskat mig ett 3,5mm uttag.

    Något ni funderar över eller vill att jag provar så är det bara att hojta till
     
    galaxy81, BelLamron och bernard gillar detta.
  11. Kmzbe

    Kmzbe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Intryck enligt förväntan. Bra byggkvalle, snabb mjukvara.
    Pratas mycket om dated design men gillar utseendet trots bezels, inget man funderar på och ser ändå modern och symmetrisk ut.

    Körde på pixel2 och tycker storleken är riktigt nice.
    Kommer från 5.5" oneplus 3.
     
    galaxy81 och bernard gillar detta.
  12. mickebach

    mickebach Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2013
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fick min Pixel 2 64 GB Just Black från Clove i går. DHL plockade upp paketet i England kl. 15.20 i tisdags och jag hade telefonen i handen kl. 10.30 dagen efter. Imponerande!

    Kommer från en Nexus 5x och är överlag väldigt nöjd med telefonen. Blev lite förvånad över hur pass liten och smidig den känns i handen. Kamera och ljud imponerar verkligen - särskilt ljudet är ett stort steg uppåt från N5x. Hade det tickande/vinande ljudet från baksidan (även tydligt vid samtal) i cirka fem minuter, innan jag fick den senaste uppdateringen som åtgärdade problemet helt och hållet.

    Skärmen är än så länge det enda som inte imponerar alls på mig. Jag är ett stort fan av "naturliga" färger då jag jobbar som fotograf och vill kunna lita på att färgerna jag ser är "rätt". Det övermättade Samsung-stuket imponerar inte alls på mig. När det gäller Pixel 2 har jag inga problem med kalibreringen/färgåtergivningen, men däremot får jag väldigt tydliga färgskiftningar redan vid små vinklar. Det är inget som märks när man tittar på bilder/video, men mot vit bakgrund skiftar skärmen väldigt tydligt mot blått så fort man rör telefonen. Irriterande, men eftersom jag aldrig har haft en OLED-skärm tidigare vet jag inte om det är normalt. Har heller inte läst särskilt mycket "gnäll" om skärmen på Pixel 2. Hade jag köpt telefonen i en butik hade jag garanterat gått in och begärt att få titta på ett annat ex, men nu vete fasen om jag orkar skicka telefonen till England för att sen eventuellt få ett likadant (eller sämre) ex tillbaka.

    Batteritiden är såklart knepig så här första dygnet, men just nu har jag 25% kvar (20h sedan full laddning), och då har jag en SoT på 5h 20min, vilket iallafall jag upplever som galet bra, eftersom jag har allt aktiverat och givetvis också lekt onödigt mycket med kameran. Å andra sidan hade min N5x max 3 timmars SoT på ett dygn...

    Allt som allt känns det som ett mycket bra köp. Synd på skärmen bara...

    Mitt betyg: 7 bananer (av 8 möjliga).
     
    Last edited: 16 nov 2017
  13. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag beställde min förra veckan fast en Kinda blue. I måndags kom den i lager och jag fick meddelande om att den skickats på tisdagen. Väntar otåligt... Telefonen är just nu fortfarande kvar UK i väntan på att skickas "overseas"..
     
  14. gost

    gost Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag fick min Pixel 2 XL idag, beställd från Clove i måndags. Jag har läst om skärmens problem och var fullt medveten om det innan beställning. För är det viktigaste kamera och prestanda och jag är inte speciellt känslig när det kommer till små defekter.

    Men, jag måste säga att denna blue shift var betydligt mer påtaglig än jag väntade mig. På mitt exemplar syns det även lite svagt nertill fast jag håller telefonen plant mot ansiktet. Minsta vridning åt olika håll ger direkt en kraftig blå ton.

    Tråkigt att behöva konstatera detta men mitt exemplar kommer att åka tillbaka, känns verkligen undermåligt med tanke på priset.

    Hur upplever ni andra era skärmar, tänker att jag kanske fått ett ovanligt dåligt exemplar?
     
    Last edited: 17 nov 2017
  15. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Trist att höra. En del säger att skärmläget "Saturated" gör att det blå inte upplevs lika påtagligt, vad tycker du?
     
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra :(

    Hur är det med smearing? (svärtan smetas ut vid låg ljusstyrka i mörka scener).
    Hur ser vita bakgrunder ut vid låg ljusstyrka? Såg ett klipp på Youtube där Pixeln jämfördes med iPhone X och vita partier såg "smutsiga" och trista ut.
     
  17. gost

    gost Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag noterade det här redan vid uppstart då Googleloggan visade sig mot en vit bakgrund. Direkt kände jag att det var för dåligt för att acceptera och jag är inte så känslig av mig för små defekter. Jag vände och vred på telefonen några gånger. Stängde av den en stund och gjorde ett nytt test några gånger för att se om telefonen och jag skulle komma överens, men som sagt, mitt exemplar kan jag inte acceptera.

    Håller jag telefonen i normalt läsläge framför mig så är tex en vit webbsida klart blå upptill.

    Jag ser ingen skillnad oavsett läge på "Saturated".
     
  18. gost

    gost Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det har jag inte kollat, känner att blue shiften räcker för att skicka tillbaka telefonen. Verkligen tråkigt för den är en dröm att använda jämfört med min gamla Nexus 6P. Det tar verkligen emot att behöva skicka tillbaka den. Ska bli intressant att höra era andras kommentarer. Vi får hoppas att jag fått ett måndagsexemplar, för jag vill verkligen ha en Pixel 2.
     
    psp123 gillar detta.
  19. mickebach

    mickebach Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2013
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Är det verkligen ingen annan med en Pixel 2 (5") som har blue shift-problem med skärmen? Jag är också halvsugen på att skicka tillbaka telefonen, men fraktkostnaden och tiden gör mig tveksam.

    Min Pixel 2 är tillverkad redan i slutet på september, så det vore kul att få lite input från er med senare tillverkningsdatum.
     
  20. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Jag har Pixel 2, och upplever inte mer shift än vad som är normalt för en bra Amoled. Du kommer från en LCD och upplever nog detta som ett "problem". Kan vara så att din skärm har problem. Men min skärm är precis som den ska vara, jämn i vitbalansen och minimal shift som de flesta Amoled. Dock inte i närheten av de skiftningar som storebror XL.