Gått från en iPhone 7 128gb Jet Black, iOS 11 ->
Till en Pixel 2 64gb Just Black, Android 8.0
Viktiga punkter:
*Byggkvalitet och konstruktion
Känns inte alls plastigt, tycker att den känns premium i handen. Påminner mig om en större iPhone 5. Dock känns den väldigt glatt, så ett skal är nog ett måste. Får en känsla att jag kommer tappa den när jag tar ut den ur fickan.
*TouchID
Den är snabbare och läser bättre än iPhone, där jag fler gånger har fått skriva in pinkod istället efter flertal misslyckanden.
Känns konstigt med TouchID på baksidan, nu måste jag lyfta telefonen varje gång jag behöver använda den. Det är bättre när jag kunde sitta vid datorn och arbeta utan att lyfta på telefonen för att logga in på "mobilt BankID".
*Prestanda och flyt
Dag1 - jag börjar flyttar via sladd från min iPhone. Gått igenom alla appar och testkört lite, 6st appcrash hände. Överlag så känns det väldigt kvick.
Hoppas att crashandet avtar.
*Kameran / videoinspelning
Inte av så stort intresse för mig, men det är klart bättre än iPhone 7.
Kan säga att album och sorteringen är mycket smartare än iOS. Känns som att man har gått från en telefon (iOS) till en riktig smart telefon (Android 8.0).
*Batteritid
Känns stabilt, glömt laddaren hemma och gått till jobbet med 38%, kör nu på batterisparläge. Får se hur länge det håller.
kl.09.00 - 38% på batterisparläge
kl.17.00 - 0% ungefär här dog den
*Bildskärm
Inget att klaga på. Ser bättre ut än iPhone 7.
*Ljudkvalitet (håller högtalarna måttet?)
Spelade lite musik. Inget wow. För mig så låter det som en mobiltelefon, kan väl säga att jag gillar placeringen bättre än den på iPhone 7.
*Wifi/bluetooth
Här finns det lite blandade intryck.
Wifi är inte lika bra som på iPhone 7. Från start så hittar den inte den snabbare 5G så fick justera min router från 20/40/80Mhz till endast 40Mhz. Hastigheten är lite lägre än den på iPhone 7 vid mätning men inget som påverkar min upplevelse.
Bluetooth är 3x så bättre. Mina bluetooth headset klara distansen på 3m, på iPhone 7 så var det cirka 1m innan det börjar hacka. Pairing är också bättre, det fungera direkt. Till skillnad från iPhone så funkar det inte ibland och måste stänga/öppna bluetooth.
Last edited: 30 november 2017