Iocean M6752

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av flat7, 19 juli 2015.

1. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ok, skickade en förfrågan igår vid 16 tiden, ska bli spännande att se hur länge det svaret dröjer då.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

De brukar vara snabbare (och bättre) via livechatten än mail, faktiskt. Testa det.

xvide gillar detta.
  3. kabel87

kabel87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Själv fick jag inte svar på 3 dagar och hotade då att ge dem dåligt omdöme på trustpilot.. Då jävlar svara dem samma dag [emoji1]

xvide gillar detta.
  4. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Jag tog DHL frakt och bad dem skriva 30usd på paketet så vi får se hur det blir med tull o moms. I värsta fall så slutar det på 1600kr ungefär har jag räknat på om jag åket på avgifter. Beställde i lördags och inte ett knysts ännu. När de väl fått iväg paketet brukar det gå fort, synd att de kan ta upp till 7 dagar innan de får iväg paketet.

xvide gillar detta.
  5. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haha, kanske ska testa det ;)

6. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tog ett litet snack med dem på deras livechat om att ändra fraktsätt till DHL och osv.
    Här är chathistoriken för den som är intresserad, och det känns ju som att det är vettigare att strunta i mailen och gå på chatten för att få svar :)

Please wait for a site operator to respond...

Operator Evan has joined the chat.

Evan11:11:49
    Hello, There
    The first Android 5.1 box
    http://www.geekbuying.com/item/CSA9...i-Gigabit-LAN-BT4-0-HDMI-4K-H-265-346221.html

Welcome to Geekbuying ! What can I do for you ?
    Best regards !

Visitor11:15:15
    Can you tell me if you declare a lower value with DHL shipping? I forgot to ask when I ordered my cellphone.
    Its my first time ordering from Geekbuying and I have sent mail regarding my order 3405943, but no answer from you so far. I hope I can write a positive review on Trustpilot about you!

Evan11:32:02
    Please take it easy , we are arranging the package for you. Usually it will need about 3-7 business days to ready well a package . hope you can wait for .
    sorry for the delay ,today ,there is bug in our email box .hence we did not reply you in time

Visitor11:35:14
    ok thats fine. Just one question, do I need to ask for low value on shipment or do you put a low value automatically?

Evan11:35:56
    what do you want to declare for ?
    how much value ?

Visitor11:37:28
    30 usd on both my orders : 3405943 and 3406296
    Order 3405943, I ordered with airmail but i would like to change to DHL if possible?

Evan11:40:50
    ok ,we declared for 30 usd

Visitor11:42:50
    Ok, thanks! And last, is it possible to change to DHL for order 3405943?

Evan12:02:41
    hi sir
    you need pay 7 usd shipping fee ,do you agree?

Visitor12:03:12
    yes thats fine

Evan12:06:36
    you will get an email that asked you to pay price, Please do not feel confusion, you just need pay and then tell us

Visitor12:07:03
    Ok I have paid now. What more should I do?

Evan12:07:20
    tell me your new order number

Visitor12:09:11
    This is DHL shipping cost: Order Number: #3406582 This is my cellphone Order Number: #3405943

Evan12:09:35
    we have chosen the DHL for you
    do not worry

Visitor12:10:52
    Ok thanks, thats great, and you declare 30 usd. Thanks I will wait then.
    Bye for now! :)

Evan12:12:02
    Bye

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Ja, livechatten verkar helt klart bäst. :)

8. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Grym review på telefonen:

bernard gillar detta.
  9. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Stabil kundtjänst på geekbuying. Asen skickar telefonen med Singapore Post trots att jag betalat extra och fått bekräftat i efterhand att det gick bra att byta till DHL....
    Blir att hålla sig till Aliexpress hädanefter.

10. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Tråkigt att höra! Min är skickad med DHL idag fick jag meddelande om men jag tror inte riktigt på det. De vill nog hålla sin gräns på 7 dagar efter köp tills att de skickar den. Med lite flyt har jag den på fredag om de nu får iväg den ordentligt.

11. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nu är det egentligen ingen panik för min del att få telefonen, men det är ju roligare att få den på 3 dagar istället för 14 dagar, förstår inte hur dem kan klanta till det bara, det är ju ändå 2015.... Det lär väl bli en refund så småningom på de där 7$ jag la till extra för DHL.

12. Droid_269

Droid_269 Guest

Tråkigt! Jag beställde 2st Xiaomi Piston 3 och tog vanlig airmail och min Z9 Mini med DHL. Beställde samma dag, telefonen kom 3 dagar före lurarna. Just för att det dröjde nästan 2 veckor för dom att skicka telefonen.... Men men jag var ändå bortrest så det gjorde inget men nästa gång jag beställer därifrån ska jag snacka med dom innan och försöka få bekräftat att de kan skicka varan gärna inom några dagar.

xvide gillar detta.
  13. xvide

xvide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Där ser man. Frågan är ju om man kan lita på kundtjänsten om de säger att de kan skicka en viss vara omgående. Mitt förtroende är ju inte skyhögt just nu för geekbuying. Men vem vet, jag kanske får hem min lur snabbare än flat7 :)

14. Droid_269

Droid_269 Guest

Jag vet men tänkte kan vara värt att pröva iaf. Gör dom inte det så bojkottar jag dom [emoji14]

15. Droid_269

Droid_269 Guest

Aliexpress har jag redan bojkottat sedan en säljare där använde bilder på våra barn.

16. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

De allra flesta kinessiter tar upp till en vecka på sig att få iväg sakerna. Det är lite tråkigt kan jag tycka och jag misstänker på att de inte har grejorna i sitt lager även fast det står det. I övrigt så har Geekbuying alltid levererat åtminstone.

17. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Jösses! Hur gick det till?

18. Droid_269

Droid_269 Guest

Frugan lade upp en bild på instagram på våra tvillingar och taggade den med det klädmärket som de hade på sig så hade någon snott bilden och använt den för att sälja kopior av just de klädmärket. En kompis till henne fick syn på den och berättade. Mailade säljaren och han tog bort bilderna direkt. Jag skrev "pay me or take away the pictures" :)

19. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Usch så fräckt! Kineserna har inga skröpler när det kommer till varumärkesintrång eller integritet heller tydligen.

20. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1.016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Synd bara att den kör kitkat som är utdaterad vid det här laget. Finns det några planer på uppgradering till LP samt hur är det med root?