iOS 5 Världens mest avancerade OS?

Diskussion i 'Off Topic' startad av doomenicer, 2 apr 2012.

1. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    tackar! :D

Ja Android är absolut öppnare, inte bara i dina ögon haha :) Det är roligare på vissa sätt också men just nu gillar jag iOS mer. Men självklart är ju en del av det att man har något nytt också, är så van vid Android.

Hehe ja ofta är tekniksaker bara roliga i början men nu har det ändå gått 2,5 vecka och känner mig fortfarande väldigt nöjd och tycker att allting går så fort och smidigt :)

Ja reklam betyder inte mycket, det är ju verkligen bara ett säljknep att säga att det är det mest avancerade OSet någonsin och betyder egentligen inget.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du skulle köpt en WP-telefon. Slår iPhones flyt vilken dag i veckan som helst ;)

3. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Läste mycket om lumia 800 och är väldigt sugen på att nån gång prova :) Men tänkte att jag köper en iPhone först eftersom de är lätta att sälja sen igen och jag trodde aldrig jag skulle fastna för den, hade tänkt testa WP efter iOS men det lär ju dröja ett tag innan jag byter nu haha.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Du hävdar att det är avancerat för apor och att folk då är apor eftersom folk hävdar att det är avancerat, jag har inte lagt ett enda ord i mun på dig. Det är du själv som lyckades med bravaden.

Som sagt, det är fortfarande avancerat. Att lösa allt så att det är så sjukt simpelt att använda är avancerat.

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Innegående är det troligtvis långt ifrån enkelt, men att använda operativsystemet är långt ifrån avancerat då det är gjort för att säljas till mängden, att vara så lätt som möjligt.

I den vinkeln står jag fast vid att det inte är avancerat. Väldigt enkelt OS, nästan lite väl tråkigt enkelt. Bra flyt, i alla fall när jag hade min sketna iTouch 4G, men inget OS jag fortsättningsvis skulle vilja använda.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Det som diskuterades var huruvida operativsystemet är avancerat eller inte. Inte att det skulle vara avancerat att använda. Och i princip alla operativsystem för smarta telefoner, särskilt sådana som är såpass intuitiva är avancerade.

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ok, jag ger mig.

8. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Du har verkligen en poäng med det, och jag vill nästan säga att du har rätt.
    Men (även om detta ur vissas synvinklar är felaktigt) så tycker jag att något simpelt (iallafall ios) inte känns avancerat. Det känns för enkelt för att vara något avancerat. Trots det så vet jag att du har rätt och det ändå är avancerat

9. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Beror nog på hur dom menar. Jag skulle inte bli förvånad om iOS är mer avancerat än Android/WP7 under skalet.