iOS 7 - Är Apple ifatt android ?

Discussion in 'Apple Allmänt' started by Brundin, Jun 11, 2013.

1. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du beskrev precis Windows Phone, inte iOS, möjligen iOS7

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Du citerade nog lite tokigt nu? :)

3. aeom

aeom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur menar du? Jag diskuterar inte själva android vs iOS. När det kommer till det så använder jag mig av både en s3a via jobbet och en iphone 5 i skrivande stund. Båda har sina för och nackdelar. Men just konstruktions och designmässigt föredrar jag att hålla i en iphone 5 i skrivande stund. HTC one ser dock lovande ut så den måste jag testa först innan jag uttalar mig vidare. :cool:

4. Hund

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det är en helt annan sak, du uttryckte precis din personliga åsikt om vad du tycker är bäst för dig och det är helt okej. Men i ditt tidigare inlägg var det en helt annan åsikt, typ "Apple är bäst och alla andra suger". Vad som är bäst är väldigt individuellt och det baseras helt på personliga preferenser.

Du får inte tro att jag har något emot Apple (eller dig för den delen). T.ex. när det kommer till min syster så är Apple det bästa valet och jag skulle aldrig rekomendera henne något annat än Apple, men för mig så är Google det bästa valet.

Jag är väldigt allergisk mot folk som säger att X eller Y är bäst, oavsett om det gäller Linux, Apple eller vad det nu kan vara. :)

5. aeom

aeom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo absolut är det så, olika åsikter har vi ju alla. Påstår inte heller att den ena är bättre än den andra osv. Visst iphone kanske lackar efter med många funktioner som önskas av majoriteten, men om vi ska va ärliga så har apple också en jävligt hög kvalité som många andra tillverkare inte riktigt når upp till. Vissa klagar på att man inte får se något nytt och att iPhone 5 var ett fiasko osv och detta är ytterligare ett bevis på att folk förväntar sig mer av just apple än t.e.x samsung. När samsung släppte S4an höjdes inte många ögonbryn trots att den inte heller hade några direkt "nya innovativa" funktioner än vad S3an hade. Apple får oftast ta mycket skit av majoriteten just för att folk förväntar sig extra mycket av dom p.g.a deras tidigare innovationer.

6. Hund

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag kan garantera dig att i en perfekt värld där Apple och/eller Google hade släppt det perfekta operativsystemet med precis allt du kan tänka dig, hade det ändå funnits någon som klagat. :) Folk borde bry sig mindre om vad andra har och inte har, livet blir så mycket enklare då.

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~

7. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Vad är "hög kvalite" egentligen? En telefon som aldrig laggar? Jag tar lite microlagg vilken dag som helst i veckan om jag bara kan göra allt effektivt.

Jag är helt övertygad att om man skulle sätta mig bredvid en iphoneanvändare och du ger oss bägge en uppgift att lösa så löser jag den snabbare, även om jag har en äldre android-lur med lite microlagg. Det är skillnad på upplevt lagg och verklig lagg.

Vi har en iphoneanvändare på jobbet och han har börjat luckars upp efter alla motgångar med plattformen där han får höra "Nej det går inte för apple har bestämt de". Jag får feber på såna idiotiska begränsningar. Jag köper inte begränsningar bara för någon har bestämt det.

Sedan har vi allt detta med automation på Android som gör ägandet till en fröjd. Min lur är helt automatiserad vad gäller det mesta. Min lur vet vad jag vill göra innan jag gör det. När jag går till bilen så visar telefonen en annan launcher med bara de appar som gäller i bilen. När klockan är efter 23 så dör ljudet.. förutom om det är någon viktig som ringer. När jag pluggar i mitt headset så startar musiken automatiskt osv..

När man pratar om såna här tidsbesparande funktioner för en inbiten iphonenörd så är det nästan så de får panik och brister ut i att "Min telefon har bästa byggmaterialet i världen.. den glänser så fint...Se? Den laggar inte.. *vifta mellan hemskärmarna med fina iqbefriade ikoner* eller hur?" gud.. Jag blir tokig av att bara tänka på hur vissa beter sig. :)

Jag köper inte att Apple har högre kvalité bara för de har glas och metal. Dessutom har jag sett min arbetskollegas iphone lagga duktigt. Så microlagg finns där också. :)

Anyway, ovan är inte riktad mot någon i denna tråden. De är bara min PERSONLIGA erfarenhet :)

Last edited: Jun 19, 2013
    dannyh, pmugghc and Trexgbg like this.
  8. aeom

aeom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hög kvalité enligt mig är en samlad bedömning av såväl konstruktion, hårdvara, mjukvara, service etc.

Med root är det mesta möjligt ja, likaså med jailbreak.

9. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Visst så är de säkert men jag pratade inte om Root. Inget av de jag tar förgivet kräver root. Sedan är ju root användbart för vissa saker som vissa användare uppskattar, mig själv inkluderat, men man klarar sig långt utan detta, i synnerhet om man har Android 4.x+.

Hög kvalité för mig är när man inte blir bakbunden av hittepåbegränsningar för vanliga vardagliga sysslor som jag anser är självklara och frihet att välja bland flera olika tillverkare så jag kan få just den typen av grädde som jag gillar och inte alltid den där kritvita grädden utan jag har möjlighet att välja den där andra grädden som jag gillar bättre.

vulfgar likes this.
  10. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Så var det en gång i tiden, ja. Idag har arbetslösa i förorten iPhone. Apple sålde så mycket att det blev mainstream. Mercedes blev Toyota. Och därmed förlorade Apple sin klass, för när den som delar ut tidningen Faktum på stan har en iPhone så är det för mig det ultimata beviset att Apple har förlorat sin klass.

Som en företagsledare i USA sa: När jag ser att städarna på mitt jobb har samma telefon som mig, eller vissa hade t.om 4S, ja då inser jag att något är fel, för vi lever helt olika liv, har helt olika behov och kan då inte Apple vara innovativa att särskilja oss användare så får jag göra det själv, så nu byter jag märke.

Så ruskigt klockrent sagt och så sant.

Hur kul är det för en välutbildad, välavlönad karriärsperson, att ha samma telefon som mellanstadieungar?

Och nu ska Apple dessutom sänka sina priser då 5:an sålt så dåligt. Ännu ett svaghetstecken.

Mac är det enda som fortfarande har status och klass, så tror jag det slutar också. Iphone har mer och mer fasats ut och till slut blir Apple som förr.

iPad har släppts i 4 versioner men har inte ens en USB-ingång. Den kommer också vara marginell om några år. Folk vaknar sakta.

jnsson likes this.
  11. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Nog bäst för dig att köra med en gammal 3310 alternativt någon windows phone, kommer bli pinsamt annars då många mellastadieelever kör android :/

vulfgar likes this.
  12. aeom

aeom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej men dom automatiserade funktionerna du beskrev kräver root. Jag har en s3a och den kan inte göra dom sakerna för den inte är rootad.

13. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Allt han beskrev går att lösa utan rootad enhet :-)

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

14. aeom

aeom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hehe jaså det visste jag inte, men det är ändå inte standard funktioner i telefonen.:P

15. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det funkar väl mycket bra med Tasker för de saker han nämnde? :)

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

16. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Nej, men det är lite det som är poängen med Android ;-)

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

vulfgar likes this.
  17. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra tänkt, därför kör jag en Lumia 920.

18. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Oj förlåt! skulle självklart till aeom

19. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Det jag menade var att han inte klarar av att ha en telefon beroende på vilka andra människor som har den.

Man kan absolut göra i princip allt med en android :) Jag gillar Android bortsett från allt micro-lagg vilket gjort att jag tyvärr känner att jag måste köra iOS på telefonen. Däremot surfplattor kör jag android för där film det enda viktiga för mig :)

20. Hund

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det pratas om att i kommande version har dom fokuserat på att Android ska flyta på bra även på äldre och klenare telefoner med så lite som 512MB RAM. I och med Project Butter så tog dom ju ett stort kliv i rätt riktning gällande UX.