Vad är "hög kvalite" egentligen? En telefon som aldrig laggar? Jag tar lite microlagg vilken dag som helst i veckan om jag bara kan göra allt effektivt.
Jag är helt övertygad att om man skulle sätta mig bredvid en iphoneanvändare och du ger oss bägge en uppgift att lösa så löser jag den snabbare, även om jag har en äldre android-lur med lite microlagg. Det är skillnad på upplevt lagg och verklig lagg.
Vi har en iphoneanvändare på jobbet och han har börjat luckars upp efter alla motgångar med plattformen där han får höra "Nej det går inte för apple har bestämt de". Jag får feber på såna idiotiska begränsningar. Jag köper inte begränsningar bara för någon har bestämt det.
Sedan har vi allt detta med automation på Android som gör ägandet till en fröjd. Min lur är helt automatiserad vad gäller det mesta. Min lur vet vad jag vill göra innan jag gör det. När jag går till bilen så visar telefonen en annan launcher med bara de appar som gäller i bilen. När klockan är efter 23 så dör ljudet.. förutom om det är någon viktig som ringer. När jag pluggar i mitt headset så startar musiken automatiskt osv..
När man pratar om såna här tidsbesparande funktioner för en inbiten iphonenörd så är det nästan så de får panik och brister ut i att "Min telefon har bästa byggmaterialet i världen.. den glänser så fint...Se? Den laggar inte.. *vifta mellan hemskärmarna med fina iqbefriade ikoner* eller hur?" gud.. Jag blir tokig av att bara tänka på hur vissa beter sig.
Jag köper inte att Apple har högre kvalité bara för de har glas och metal. Dessutom har jag sett min arbetskollegas iphone lagga duktigt. Så microlagg finns där också.
Anyway, ovan är inte riktad mot någon i denna tråden. De är bara min PERSONLIGA erfarenhet

Click to expand...