iOS & Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av nire431, 29 feb 2012.

1. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Först måste jag säga att än så länge har denna tråd till min stora förvåning hållit sig civiliserad utan att spåra ut. Jag tänker ge min syn på detta.

Jag har RAZR så stock den kan vara... (än så länge) och den har inget märkbart lagg alls. Den hackar inte så att jag märker det, så jag tror att det beror nog väldigt mycket på vad man har körande i bakgrunden.

Men när jag hade min SGT hackade den lite då och då, MEN det var ett synligt hack som inte påverkade funktionen. Att ta sig från punkt a till punkt b i systemet gick fortfarande fortare än i IOS. Med andra ord så skulle jag starta en app så hackade den lite under starten men den var igång fortare än den på IOS. Därför ser jag personligen inte problemet, jag behöver en telefon som funkar snabbt.

Min dotter har en Iphone 4s som hon älskar på det stora, det finns dock en hel del som hon inte gillar som inte heller går att lösa utan ganska avancerade ingrepp. Jag gillar telefonen för den har faktiskt bättre batteritid än den defy som hon hade innan. Det är lätt att köpa presenter till henne eftersom hon gillar ny skal, stort utbud av dockor och presentkort på Itunes finns att köpa överallt!

Presentkort till Market hade varit en stor produkt som jag hade uppskattat!

Däremot har hon/jag/vi problem med att få hennes telefon att funka som en android med dess funktioner. Hon går i skolan och behöver stänga av ringsignalen på skoltid och sätta på den när skolan är slut. Det gjorde vi med locale på defyn men det går inte att göra med Iphonen utan att jailbreaka. Hon hade också inställt att när hon kom till stallet så stängdes ringsignalen av för att inte störa andra. Detta har ställt till så stora problem att jag funderat på att slänga den i backen och köpa en Highend Android istället!

I det stora hela funkar hennes Iphone bra och löser hennes behov relativt bra.

Men jag hade aldrig klarat av att ha en telefon som jag måste anpassa mig till snarare än att anpassa telefonen till mina behov.

2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Kan man inte bara vicka på den där saken på sidan av luren?
    Eller blir det att hon helt enkelt glömmer av det där?

Jag vet inte om jag cyklar men jag har för mig jag hörde något om
    just att Apple hade släppt något "innovativt" så som att rakt av plagga
    dessa funktioner från Android-apparna du pratat om.

Kanske har jag fel men jag är nästan säker..

// A

3. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Självklart är det baserat på glömska! Och det är i princip bara viktigt en till två dagar i veckan då det är ett ganska tight planeringsschema!

Det räcker med att trycka upp volymen på sidan så är det igång igen, men det gäller att komma ihåg det! :)

Om nån vet en bra lösning utan jailbreak så skulle jag bli lycklig och mina stressnivåer skulle sjunka markant!

4. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Tack för dem positiva kommentarerna och att inte tråden spårar ur, Och nej holck jag gjorde en tråd för längesedan där jag visst klankade ner på Android, men nu har jag sett lite mera utav Android och haft Android mera så har ingen anledning att klanka ner på det. Alla gillar sina grejer och man är varken dummare för att man har en IPhone eller en Android liksom. Jag har min IPhone för den funkar den gör det den skall har bra batteritid bra kvalité på appar, mängder med tillbehör i alla affärer. Det jag gillar. Men alla gillar inte samma grejer :) Men kul att tråden kan fortsätta utan massa paj kastning.

5. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Nu vill jag ju inte vra någon som säger att telefoner med android aldrig laggar. Det kommer det att göra tills de skriver om allt. Men när jag installerad 4.0.3 på min Galaxy S blev jag helt chockad. Helt plötsligt upplever jag det s.k. iOS-flytet. Detta är inte placebo, den är helt enkelt grym. Och framförallt laggar inte tangentbordet.

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag vart mest irriterad när jag såg denna typ av tråd och ditt namn som trådskapare.
    Men hålls det på behaglig nivå så är de chill.

Alla är värda en andra chans ;)

// A

7. EnJoker

EnJoker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kör iPhone och android platta just nu och har tidigare kört android telefon.

Ser för och nackdelar med båda systemen. IOS har ju det där flytet som gör att allt känns mycket mer gediget. Dock måste jag säga att ICS nu på min surfplatta också har det. Den största fördelen för iOS dock är enligt min mening apputbudet. Bättre kvalitet över lag och lättare att hitta det man söker. Android å andra sidan har ju valfriheten till sin största fördel, det och widgets!

Androidtablet och iPhone fungerar perfekt tillsammans för mig, iPhonen där stabiliteten prioriteras och androidplattan där jag får utlopp för personlifieringen.

Fortsätter android att utveckla ICS och höjjer klassen på market så blir de nog svårslagna. Därimot skulle jag bli knäsvag för iOS om de inför androids widgets och hemskärmar.

Mina 5 cent.

8. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Förlåt men det här inlägget fick mig att småle lite :-P klankar ner på ios stavninskorrigering och stavar fel på "dålig", menar inte att klanka ner på personen utan tyckte det bara var lite kul :-) ta det inte fel.

Tänkte på det att det är många som säger att dom tycker att äldre som typ deras föräldrar bör köpa iPhone detta tycker inte jag stämmer. Min pappa fick en desire s som jobbtelefon och tyckte om den men tydligen så fungerade iPhone bättre med deras system så han fick en iPhone 4 i stället men han saknar desiren väldigt mycket, han hatar faktiskt sin iPhone :-P
    Vill med detta säga att alla är olika :-) känner till exempel en aom inte ens förstod hur hon satte alarm på en iPhone.

Själv har jag kört android nästan exklusivt sen X10 men har även ägt en 3gs men tycker att ios är alldeles för tråkigt för att jag ska vilja ha den som telefon men ios fungerar fint till surfplatta för min del så jag äger en ipad2 som jag bara kan klaga på två saker på, dels så är det apputbudet och sen är det formen på skärmen (vill ha 16:9 för mitt filmtittande)

Edit: får fixa styckesindelning när jag kommer åt en dator, den sparade tydligen inte min styckesindelning på tapatalk
    Edit2: Var bara tapatalk på telefon som var dum, det var inte styckeindelat när jag kolla på telefon

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 4 mar 2012
  9. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Dårlig är inte felstavat, dock fel språk :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

10. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Vad är det för språk?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Danska/norska.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

12. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Visste inte om jag ska vara ärlig att dom använde å

13. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Det är Norsk och jag har inte stavat fel.

Last edited: 4 mar 2012
  14. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Varför tror ni att det är lägre kvalité på appar, och finns färre tillbehör till Android? vad kan Android göra för att komma upp i samma kvalitet som en IPhone med applikationer och tillbehör. Var som natt och dag när jag laddade ner Tune in radio på IPhone "Hm detta är inte rätt app?" Det var det men den såg mycket mera genomtänkt ut. Än den gjorde på Android.

15. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Angående presentkort på Market: Finns det inga planer på att införa det? Borde väl vara standard imo

16. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Det finns väl redan? Känns som att jag har sett det förut.

Sent from my HTC Wildfire S using Tapatalk

17. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Om du tänker så här: iPhone är en enkel manuell bil, medans android är en automat. i android så kan du programmera i stort sett allt den kan göra och när den ska göra det. det gillar jag starkt.

(försöker beskriva öppenheten)

Sent from my http:/lm97.deviantart.com themed desire hd.

18. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

det är ju för det finns miljontals fler iphone ägare en high end androider så att utvecklarens plånbok fylls hundra gånger snabbare och blir hundra gånger tjockare. :)

Sent from my http:/lm97.deviantart.com themed desire hd.

19. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har valt Android (samsung galaxy s2) för att:
    1- hårdvaran
    2- android känns som typ frihet, du kan göra vad du vill, men iphone känns som instängd som fängelse

Men jag skulle vilja ha en Iphone också för att:
    1- Spel och Apps
    2- Lätt och som andra säger allt finns redan i den

20. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Det viktigaste som sagts i hela tråden, när det finns krav på snygga appar dyker snygga appar upp. Får hoppas att fler Androidappar följer Googles guidelines nu också.