iOS & Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av nire431, 29 feb 2012.

1. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jo precis en telefon skall vara rolig att använda för en själv :) Därför man väljer den telefonen man själv tycker om. Och det OSet med. Nu finns ju windows phone med t.ex nokia lumia mm.

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja jag hade det på min galaxy tab, visst kanske det var lite ful grafik men man fick det åtminstone infullskärm, detbär något jag stör mig på när det gäller ipad.
    Fast menar självklart inte att någon är bättre än den andra men vill kritisera det här pratet från Apple att det ska vara så mycket appar till ipad så finns inte dom vanligaste och tar man ner en app för iphone så skalar den ner hela bilden så den bara blir ful och inte helskärm, hur svårtkan det vara egentligen att anpassa en app som redan är anpassad för 540*960 pixlar till 768*1024? Observera att det är en fråga, jag har själv aldrig byggt en app men för en apputvecklare så tycker jag inte att det borde vara så svårt.

Kom på det att jag kanske ska säga det att nu kritiserar jag ipad och inte anfroidplattorna för att jag har en ipad och ingen androidplatta :) kanske är samma problem med android?

Sent from my iPad2 using Tapatalk

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kan inte detta hur Ios skalar grafik jämfört med Android men på frugans Ipad 2 så ser spotify (likt vissa andra appar som är anpassade för iPhone) rent för jävligt ut när man förstorar upp det till full skärmstorlek.

På min Galaxy Tab däremot så ser det godtagbart ut så där har Android lyckats bättre.

Via Tapatalk.

4. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
  5. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Du kan ju dra åt vänster i ICS för att starta kameran, men om dom tagit det från android tycker jag vi låter vara osagt då 5.1 tydligen varit beta väldigt länge och den funktionen kan ju ha funnits länge.

På ipad har dom lagt till så du kan kolla bilder utan att låsa upp den i stället för att starta kameran.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Kunde du göra på flera lurar tidigare. Motoriks hade det på atrix med 2.2 t.ex

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk