Diskussion: iOS får användbara Widgets.

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Vispen74, 20 sept 2016.

  1. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Installerade just iOS 10 på jobbmobilen. Döm om min förvåning när den i princip har en ren kopia av Google Now luncher! Första hemskärmen är full med valbara Widgets som berättar väder, nyheter, kommande händelser etc.
    Skillnaderna mellan iOS och Android minskar lavinartat, vad ska Google hitta på framöver för att behålla försprånget tro?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag tycker Google skall ta och ordna sin backupfunktion ordentligt så vi slipper tillverkarspecifika program och molnlösningar. Sedan bör man ta en titt på sina egna appar och köra dem native medan utvecklare som "vi" kan ligga kvar på java. Java är smart att använda men vi får ju tyvärr ett sämre flyt i grejerna då.
    Priserna. Mitt intryck av de senaste ryktena är att man försöker göra sig attraktiva genom att höja priset men det är synd om oss som bara vill ha en nexustelefon i mellansegmentet. Där tycker jag att man gott kan erbjuda ett alternativ som tex 5X i fortsättningen.
    De håller även på att låsa ned Android mer och mer och ställer större krav på tillverkare som vill ha tillgång till Google Play, om man inte gör som HTC och inleder ett samarbete med google, läs: htc betalar, för att slippa deras apps.
     
    Vispen74 gillar detta.