Mina föräldrar kör iPhone SE (2022) och iPhone 13 mini vars batterier börjar bli lite trötta. Båda vill undvika byta telefon så länge som det bara är möjligt då det inte finns några tillräckligt små iPhones att köpa nya längre.
Med tanke på videon
@r12500 länkade här så finns ju risken att deras telefoner kommer bli i princip obrukbara då deras batterier kommer upplevas som ännu tröttare, och de kommer att behöva ladda ännu oftare än vad de gör idag.
Hur vettigt är det då att stanna kvar på iOS 18? Tänker då främst på säkerhetsaspekten, brukar Apple patcha gamla OS versioner på samma sätt som nya? Skulle de få säkerhetspatchar om det upptäcks allvarliga brister?
Nya funktioner eller nytt utseende som iOS 26 för med sig är de inte ett dugg intresserade av, och jag tror till och med att det skulle göra upplevelsen sämre för dem med de rapporter jag hört om försämrad kontrast och läsbarhet.
Vad tror ni andra, är det OK att stanna kvar på iOS 18 utan alltför stor säkerhetsrisk?
Är det fler som tänker i samma banor och planerar att inte uppgradera till iOS 26?
Click to expand...